[FOTO] de bloemen en de bijtjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

[FOTO] de bloemen en de bijtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 08:59

Hallo,

Dit is voor het eerst dat ik een topic hier open. De foto''s zijn gemaakt met een Canon Powershot A460. Dus niet echt een professionele camera, kraak me hier graag ook niet op af.
De foto's zijn bij ons in de tuin genomen, de witte is een chinese roos en de rooie een gewone roos.
De anderen weet ik zo snel niet. Volgens mij ook nog een zonnebloem, maar dat weet ik niet zeker.
Tips zijn welkom !

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding

10.

Afbeelding

11.

Afbeelding

12.

Afbeelding

13.

Afbeelding

14.

Afbeelding

Gr, mememe

rozahorse

Re: [FOTO] de bloemen en de bijtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:01

ik vindt sommige wat onscherp.
Ik vindt die met die witte bloem het mooiste.
heel helder.
Het is zeker niet slecht hoor vindt ze wel mooi.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 09:06

rozahorse schreef:
ik vindt sommige wat onscherp.
Ik vindt die met die witte bloem het mooiste.
heel helder.
Het is zeker niet slecht hoor vindt ze wel mooi.

Dankjewel. Voor een gewone simpele camera, zijn ze wel te doen.
Sommige zijn inderdaad niet optimaal. Maar dat komt omdat ik dan net 1 bepaald ding heb gecentreerd om het zo maar te zeggen Bloos . Zodat dat ene dan net meer opvalt.
Voor de rest dankjewel.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:11

De foto's zijn niet heel scherp, maar de composities vind ik wel erg leuk Ja

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:00

Aline_17 schreef:
De foto's zijn niet heel scherp, maar de composities vind ik wel erg leuk Ja

Dankjewel. Van een gewone camera zonder spiegellens enzo. moet je ook niet teveel verwachten:P Knipoog

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:50

Zelfs met een gewone camera (niet spiegelreflex) kun je scherpe foto's schieten hoor Knipoog Foto's zijn niet scherp, onderste hebben een soort waas en een aantal hebben wat ruis of zijn overbelicht. Kwa compostie vind ik de tweede van onder niet zo lekker, of minder van de onderkant, of ook dat stukje bovenkant. Vind een bijenrug ook niet bijsterintresant. Zo en nu ben ik weer onaardig genoeg geweest Vork Je bent wel lekker opweg, gewoon door blijven oefenen.!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 08:12

Kasmir schreef:
Zelfs met een gewone camera (niet spiegelreflex) kun je scherpe foto's schieten hoor Knipoog Foto's zijn niet scherp, onderste hebben een soort waas en een aantal hebben wat ruis of zijn overbelicht. Kwa compostie vind ik de tweede van onder niet zo lekker, of minder van de onderkant, of ook dat stukje bovenkant. Vind een bijenrug ook niet bijsterintresant. Zo en nu ben ik weer onaardig genoeg geweest Vork Je bent wel lekker opweg, gewoon door blijven oefenen.!

Inderdaad onaardig genoeg geweest. Clown Ben gewoon lekker foto's aan het schieten heb nu alweer een paar anderen gemaakt, heb mijn camera even anders ingesteld. Maar ben al blij dat er dit soort foto's uit kunnen komen. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:14

Wow wat een hoop. Bloos! En wat veel van hetzelfde.. wees wat critischer. Lachen De kwaliteit is op z'n zachts gezegt beroerd. Ook met een simpel dingetje kun je scherpe foto's maken, alleen dan vaak niet van zo dichtbij. Maar als je dat weet kun je ook iets anders gaan fotograferen wat je wél scherp kan krijgen. Ik heb járen met een compactje dat níks kon gefotografeert, en ik was beperkt in onderwerpen, maar kon wel scherpe foto's maken. Verder vind ik je composities ook niet boeiend, op bijna elke foto staat je onderwerp in dezelfde grootte in het midden van je kader. Speel eens wat met je onderwerp. Zet het eens helemaal rechts op helemaal links, in een hoek, of kleiner in beeld.. Net wat jij denkt dat mooi uitpakt. Kijk eens in de omgeving van je onderwerp of er iets is dat leuk staat in je achtergrond bijvoorbeeld. Wees creatief.

En ik ben misschien ook niet aardig, maar je wil commentaar of je wil het niet, en UK is voor commentaar. Ja