[FOTO] Vogel Avifauna

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

[FOTO] Vogel Avifauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 22:32

Vandaag met vriendje naar AviFauna geweest. En heb even mijn camera weer uitgeprobeerd.
Ik heb een canon EOS 400D met een Sigmalens 70-300mm F4-5.6
Ik ga 8-9 beginnen met een fotocursus, maar vind het al wel leuk om alvast wat tips te krijgen.
Ben zelf niet helemaal tevreden, maar ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben.

Afbeelding

CoonArt

Re: [FOTO] Vogel Avifauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:57

Nou, ik vindt 'm heel erg onscherp en ook het contrast is niet echt je-van-het. Ook vindt ik die plant in de linkerhoek een beetje storen.

Veel plezier bij de fotocursus en ga alsjeblieft door met oefenen!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:02

Uit enige ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om vogels goed op de foto te krijgen, ze vliegen weg en als je iets te dicht bij komt gaan ze er vandoor.

Ik vind dat de foto aardig gelukt is, er zijn wel wat puntjes die beter kunnen (Achtergrond, de foto zou iets lichter mogen en scherper).

Zeker een goed begin Vork

Laat ons na de fotocursus nog wat foto's zien Knipoog

Mvg. Sanne

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:04

nou ik zal het waa aardiger proberen, hij is idd niet helemaal scherp.en de kleuren zijn allemaal erg donker, je contrast is ook niet super. het licht valt wel mooi op de vogel maar het is nu niet af. met welke instellingen heb je deze foto gemaakt?

de compositie is misschien wat saai zo maar om te oefenen een goed uitgangspunt, maar probeer de foto ook eens meer rechts op de foto te laten staan, en ruimte aan de kant waar de vogel heen kijkt, je zult zin dat je dan een heel ander soort foto krijgt..

het gaat vast allemaal goed komen, ik vind dit al een hele goede poging

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:07

Was dat van mij niet aardig genoeg? Huilen van het lachen

@ Nameless: ben het helemaal met je eens Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:08

Ik had boven wat meer ruimte gelaten denk ik, zeker omdat je er een zwart kader omheen hebt. Het lijkt nu een beetje alsof z'n koppie wegvalt in het kader. Dit ook omdat hij niet lekker belicht is. Ook is hij niet helemaal scherp, maar ik heb het idee dat dat voor een deel komt door verkleinen/ uploaden. Maar de scherpte licht ook niet op z'n koppie maar meer op z'n borst. Verder zie ik geen storende elementen.

Veel plezier met je cursus!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:13

Opzich kan hij scherper, maar met Photoshop is dat goed op te lossen hoor, het valt best mee denk ik Lachen Wat direct opvalt is het licht: volgens mij heb je geflitst? Zelf vind ik dat, in dit geval, niet erg mooi uitkomen. De belichting van de vogel is vrij hard en direct, terwijl de achtergrond erg donker is. Wel heb je een fijne, niet erg storende achtergrond, dat is goed!
Wat verder opvalt is dat de foto nogal krap oogt aan de bovenkant: maar weinig ruimte, probeer wat met standpunt en compositie uit te proberen, dan leer je vanzelf veel! Veel plezier met je cursus!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 22:28

ik heb niet geflitst, maar heb met photoshop wat op laten lichten, daardoor vond ik hem niet zo mooi..
Originele foto was veel donkerder.
Gelukkig is commentaar ongeveer hetzelfde als wat ik in gedachte had Lachen