[SCH] Westie in de sneeuw, en nog wat andere dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

[SCH] Westie in de sneeuw, en nog wat andere dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:35

Voor een vriendin heb ik een schilderij gemaakt van haar hondje, een westie.
Ik heb een foto uitgeprint op A4 formaat en die nagetekend en geschilderd met acryl, 40x50

Ik kreeg hele leuke reacties, ook van de sceptische broer en vader Lachen Ze vonden hem erg goed lijken en ook de typische dingetjes aan de hond waren goed nageschilderd. Dingen die ik niet eens wist dat ze typisch waren voor 'Jackie', zoals een plukje bij zijn oog, haartjes bij zijn oor e.d.

Ohja, ik heb er ongeveer 15 uur over gedaan!

Hier een foto van het schilderij op de ezel met de foto er boven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog nooit wat op bokt gezet maar hier dan nog een paar fotootjes van wat dingen: muurschilderingen en schilderijen.

muurschildering in een winkel, acryl, 100x150
Afbeelding

Afbeelding

muur/deurschildering in een cafe, acryl, 250x250
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

schilderij werkpaard uit de dokken van antwerpen, olieverf, 50x60
Afbeelding

schilderij werkpaard, acryl, 50x60
Afbeelding

schilderij met acryl en gips (relief), diepte
Afbeelding

deze 3 in compositie
Afbeelding

koeien, olieverf, 50x60
Afbeelding

Nou, ik heb nog veel meer gedaan... maar dat komt misschien ooit nog wel eens. Eerst maar eens de reacties afwachten hihi Vingers aflikken

Jukurensha

Re: [SCH] Westie in de sneeuw, en nog wat andere dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:40

Wauw, wat mooi zeg! Dat hondje, net echt.

Die ene, die schilderij werkpaard, acryl, 50x60, die is in een heel andere stijl of niet? Was dat de opdracht?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:50

Ja die twee werkpaarden in het groen en bruin was een opdracht van het vak 'kleur compositie en vorm'. Zoals dat groene paard is geschilderd is meer mijn eigen stijl terwijl dat bruine schilderij op basis van een inkt schets van mij is gemaakt. Dus daar is min of meer mee geexperimenteerd. Lachen

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:45

R0X schreef:
Ja die twee werkpaarden in het groen en bruin was een opdracht van het vak 'kleur compositie en vorm'. Zoals dat groene paard is geschilderd is meer mijn eigen stijl terwijl dat bruine schilderij op basis van een inkt schets van mij is gemaakt. Dus daar is min of meer mee geexperimenteerd. Lachen

Je eigen stijl is erg mooi Lachen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:57

Dank je Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:49

Wow mooi werk, vooral de belsen op de deur. Ik vind dat je de westie mooi geschilderd hebt, vind alleen de westie niet rastypisch genoeg. Maar daar kan jij niks aan veranderen Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:40

Wat een leuke werken staan er in deze post Wow!
Die muurschilderingen lijken me gaaf om te maken. Echt prachtig hoe jij op verschillende manieren werkpaarden weet uit te beelden, steeds weer in een andere stijl.
het cafè heeft een prachtige look gekregen met die deuren.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:44

Wat leuk om naar te kijken zo op een rijtje zeg!
Verschillende stijlen/kleuren maar allemaal erg mooi en "af", vind inderdaad die op de deuren erg gaaf, ben je zeker lang mee bezig geweest Lachen?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 18:54

Dank dank dank Haha!
Met die deuren ben in in totaal een week bezig geweest. Was giga groot! Haha!
Was ook de eerste keer dat ik zoiets deed, en het was vooral moeilijk om de paarden erop te tekenen uit de losse pols, met als voorbeeld een plaatje van 10 bij 10...

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:55

hele gave werken hoor!
leuk dat je ook schilderijen gaat posten
tenminste ik hoop dat je het vaker gaat doen haha
ik vind de hond super gaaf!
ik kan zelf echt niet met acryl werken, maar jij dus duidelijk wel!
geen commentaar (gebeurt niet vaak haha)

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 05:21

Je mag van mij wel vaker werken plaatsen hier.
Erg mooi!!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:58

@MlieZ88: dus jij bent erg kritisch? Haha nou dan waardeer ik je mening des te meer Lachen
Ook Rindje, dank je!

Ik zal eens kijken wat ik nog meer kan posten want heb nog een heel album vol op internet Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:17

Wat een prachtige dingen heb je gemaakt zeg! Vind zelf dat werkpaard met al die kleuren heel erg gaaf. Zeker meer werken plaatsen *LOL*

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:40

Jeetje echt mooi! Ik wou dat ik zo goed kon schilderen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:18

Wow! Mooie werken zeg!

Ik ben echt weg van de eerste twee zeg! Echt super mooi!
De laatste, met die koeien is ook erg leuk, maar ik ben zowiezo koeienfan Haha!

Maar die muurschildering met die molen en die boot die is echt Lovers Écht iets om trots op te zijn Ja

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:25

Bloos Dank jullie wel! Knipoog

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:37

ik vind de westie ook erg goed gelukt, hij kijkt je erg ondeugend aan Ja

ik ben helemaal weg van jouw trekpaarden, die zet je mooi neer!!
en ook je muurschildering met die molen is erg mooi Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:12

Allereerst: er zitten super gave werken tussen!

Ik vind je Westie wat kil en hard. In de close up kan ik zien dat je wel enigszins kleur hebt verwerkt in de vacht, maar voor mijn gevoel heel voorzichtig en is het algemene beeld heel grauw en heel hard. Heb je zwart gebruikt? Zo te zien nl wel en dat is echt niet aan te raden omdat het totale beeld dan heel groezelig wordt. Ook vind ik de lege ruimte rechts nét wat te groot.

De muurschildering is niet mijn smaak maar wel erg netjes: niet te opvallend en daarom prima passend in het beeld van deze winkel. Wel zonde dat hij zo scheef is opgezet, dat vind ik toch wat slordig.

De deurschildering vind ik erg stoer. Ze zijn niet helemaal realistisch, maar wel lekker krachtig neergezet al had ik persoonlijk niet voor grijs en wit gekozen voor highlights omdat deze hetzelfde groezelige effect geven als bij de westie. Maar ik vind de rest van het beeld erg gaaf, dus het stoort me niet echt, het lijkt meer iets van onervarenheid met het werken in kleur dan iets anders.

Ik mis een beetje echte speelsheid in je antwerpse werkpaard, en ik denk dat er meer valt te halen uit deze stijl dus dat je er absoluut in verder kunt. Het werk heeft iets veelbelovends, zeg maar.

Je groenige trekpaard vind ik super. Anatomisch en perspectivisch niet perfect, maar qua beeld en uitstraling helemaal leuk. Vind het het beste werk dat je hier laat zien. Hij heeft iets eigenwijs en straalt kracht, trots en toch ook vriendelijkheid uit. Ook de toets is lekker.

Je schilderij met gips vind ik qua presentatie heel netjes, maar qua uitvoering niet helemaal kloppend, wat voor mijn gevoel wel zou moeten bij het beeld dat je wil neerzetten.

Je koeien vind ik qua techniek onder de maat van je andere werken; qua toets, kleur en compositie. Ik vind hem ook niet passen in dit geheel.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:12

@Dowski: bedankt!

Wowie Hyper!
wat een 'kritiek' Haha! Knipoog
Ik zal een reactie teruggeven en die in de quote zetten.

JoSav schreef:
Allereerst: er zitten super gave werken tussen!

Dank je Bloos

Ik vind je Westie wat kil en hard. In de close up kan ik zien dat je wel enigszins kleur hebt verwerkt in de vacht, maar voor mijn gevoel heel voorzichtig en is het algemene beeld heel grauw en heel hard. Heb je zwart gebruikt? Zo te zien nl wel en dat is echt niet aan te raden omdat het totale beeld dan heel groezelig wordt. Ook vind ik de lege ruimte rechts nét wat te groot.

Ik ben zelf ook heel erg tegen zwart en dit zit er dus ook niet in. Het is een schildering met wel 100en laagjes, vooral in dat koppie. Eerst heb ik wat schaduwen aangegeven en dus wat donkerder gekleurd, daarna steeds meer wat witter en kleurtjes (roze, blauw, bruin en weet ik wat nog meer) en naar het lichte toegerwerkt. Toch daarna weer naar het donkere gewerkt en weer naar licht met highlights Huilen van het lachen haha wat een werk... Ik hoopte juist te bereiken dat het geen kille afbeelding zou worden van het hondje. Maar ja, een foto geeft ook niet alles weer zoals het is.

De muurschildering is niet mijn smaak maar wel erg netjes: niet te opvallend en daarom prima passend in het beeld van deze winkel. Wel zonde dat hij zo scheef is opgezet, dat vind ik toch wat slordig.

Ja dat vond ik ook jammer dat scheve. Maar ja, een 2e muurschildering... ach en de eigenaresse is er supertrots op Haha!

De deurschildering vind ik erg stoer. Ze zijn niet helemaal realistisch, maar wel lekker krachtig neergezet al had ik persoonlijk niet voor grijs en wit gekozen voor highlights omdat deze hetzelfde groezelige effect geven als bij de westie. Maar ik vind de rest van het beeld erg gaaf, dus het stoort me niet echt, het lijkt meer iets van onervarenheid met het werken in kleur dan iets anders.

De deur is 5m2 en er zit een week werk in, ik vond het moeilijk om niet echt in detail te treden maar vdat zou gewoon teveel zijn. En voor een cafe is dit hardstikke gaaf! Moet geen rembrandtje zijn he Knipoog. Ik vind zelf ook dat die grijze niet echt 'warm' overkomt. Maar dit was mijn eerste muur/deurschildering en moest dus nog wat experimenteren Slim

Ik mis een beetje echte speelsheid in je antwerpse werkpaard, en ik denk dat er meer valt te halen uit deze stijl dus dat je er absoluut in verder kunt. Het werk heeft iets veelbelovends, zeg maar.

Dit was dus een opdracht van school. ik had meerdere schetsen gemaakt voor die opdracht en had een schets gemaakt in inkt. Toen zei de docent dat ze die heel mooi vond en dat ik die op dezelfde manier moest schilderen. Best raar om een beetje met 1 kleur te werken en hop dat paard schilderen en klaar! Ik houd er op zich ook niet van..

Je groenige trekpaard vind ik super. Anatomisch en perspectivisch niet perfect, maar qua beeld en uitstraling helemaal leuk. Vind het het beste werk dat je hier laat zien. Hij heeft iets eigenwijs en straalt kracht, trots en toch ook vriendelijkheid uit. Ook de toets is lekker.

Thanks! Ja hij klopt inderdaad niet echt maar ja Lachen

Je schilderij met gips vind ik qua presentatie heel netjes, maar qua uitvoering niet helemaal kloppend, wat voor mijn gevoel wel zou moeten bij het beeld dat je wil neerzetten.

wat bedoel je met de uitvoering? Bedoel je het verband met rechte lijnen en dan wat toetsen gips?

Je koeien vind ik qua techniek onder de maat van je andere werken; qua toets, kleur en compositie. Ik vind hem ook niet passen in dit geheel.

Ook weer een opdracht van school (nee ik steek mijn fouten niet op de school haha) we moesten een bestaand schilderij naschilderen in olieverf. Olieverf schildert lekker maar als nadeel dat je niet snel over een laag heen kan gaan. Ik vind hem wel goed gelukt Bloos

Bedankt voor je reactie in elk geval! OK dan!