[FOTO] Indiaan en Cowboy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Indiaan en Cowboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 19:19

Weer eens een topic van mij. Een tijd geleden ontsproot mij een heel leuk en gaaf idee. Na de uitwerking van het idee een advertentie hier op bokt geplaatst en het perfecte model gevonden! Voor het eerst in dit jaar ben ik zelf weer eens op en top tevreden over mijn werk. Kwaliteit is wel wat achteruit gegaan door verkleining. De foto;s zijn origineel in Raw gemaakt en geconventeerd naar JPG en daarna nog eens van 3000 px langste zijde naar 640 px langste zijde verkleint.

Aanschouw:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

Overigens kende ik het meisje niet en het doel was om de relatie over te brengen tussen ruiter en paard. Dus bij cowboy is dat gewoon een voertuig en bij indiaan een metgezel.

Sorry voor de hoeveelheid. Eigelijk voor het eerst dat ik weer eens oprecht tevreden ben over een shoot (overigens wel eerst 2 weken gewacht voordat ik ermee aan de slag ging)

Ohja en nog een samenvoeging dat ze zichzelf achterna zit.
8.Afbeelding

Gr.

CoonArt

Re: [FOTO] Indiaan en Cowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:25

Nummer 5: Wow! Wow! Hele mooie foto's (zoals gewoonlijk, haha!) Leuk thema ook, cowboy en indiaantje! Mooi scherp, mooie frisse kleuren... nieuwe camera gekocht?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 19:28

Nope, gewoon weer wat bijgeleerd Knipoog alhoewel ik aan het begin een major fout maakte die ik gelukkig op tijd ontdekt had anders was de hele shoot in duigen gevallen.

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:10

Wauw, wat een gave foto's en echt een super idee ook, heel aansprekend.
Foto 5 is natuurlijk helemaal gaaf, foto 6 vind ik ook erg mooi. Alleen vind ik het meisje als 'comboy' weinig uitstraling hebben, erg jammer.
Als 'indiaan' juist weer wel. maar verder top gedaan hoor. Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:42

Wauw!
Echt hele gave foto's! Lachen
Je foto's ademen veel sfeer uit. Echt heel goed gedaan.
Jammer dat de kwaliteit niet zo mooi is. Foto 1 en 5 zijn veruit mijn favorieten!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:24

Bedankt voor jullie reacties. Ja kwaliteit is achteruit gegaan met het verkleinen. Zijn namelijk van 3000px naar 640px gegaan.

En Sanchowtju, indiaan paste meer bij haar en dan is het een natuurlijke houden om zo te kijken. Als cowboy moest ze zich echt goed inleven wat soms nogal moeilijk was.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:56

Hmm ik moet eerlijk zeggen dat ik die relatie niet terug zie komen. Ik zie een wat droevige cowboy, en een neutrale indiaan. Voertuig en metgezel zie ik er niet in.

Foto's vind ik technisch oké, vooral 1 en 7 spreken me aan.

Overigens is voor een echte cowboy het paard geen voertuig, maar een collega Knipoog Zonder paard, geen cowboy Knipoog maar dat terzijde.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 14:01

Vroeger werden paarden als het moest de dood in gereden (en dan namen ze weer een ander). Ik vind het dan toch echt voertuig. Alleen volgens mij voor de cattle cowboys (dus de eerlijke) was het paard een collega.

Bedankt voor je commentaar. Jammer dat je de relatie er niet uit kan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:54

Die van de cowboy zijn technisch in orde, maar ze stralen voor mij weinig uit, mede door haar neutrale en stoicijnse gezichtsuitdrukking. Ik heb je uitleg erover wel gelezen, maar vind het alsnog jammer. Daarbij vind ik dat alleen foto 3 echt het voertuig-idee uitstraalt, omdat de andere meer poseerfoto's zijn, waarbij je juist het idee van de eenzame cowboy en zijn paard krijgt. De steigerfoto is goed geschoten, goed moment! Wat betreft de idianenfoto's, ik vind 6 dus echt geweldig Haha! Qua alles. Compositie is leuk, scherptediepte goed, gewoon top. En die heeft echt uitstraling. 7 Straalt kalmte uit door haar fijne gezichtsuitdrukking en het paard dat 1 oortje naar haar richt, maar is voor mij niet zo bijzonder (denk door het standpunt en de compositie). 8 Vind ik heel leuk bedacht en gedaan Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:51

Ik vind ze mooi, technisch ook gewoon okee, maar het had van mij wel iets cowboy-achtiger gemogen. Als ik aan cowboys denk van wat ik ervan heb gezien op tv enzo, denk ik aan iets stoers maar ook weer enigsinds beheerst. Snap je wat ik bedoel? Echt die cowboy-sfeer zie ik er niet in terug. Vooral in de blik van de 'cowgirl' niet. Iets meer actie had er ook wel in gemogen van mij op iig 1 foto. Meer actievoller galopje waarbij je de benen ook meer ziet. Kan zijn dat je daar de mogelijkheid niet voor had hoor. Maar dat had de serie imo net dat beetje extra gegeven. Die mis ik een beetje. De laatste is wel heel netjes samengevoegd!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:49

Ja ik wilde ook dat zeiets bergopwaartser galoppeerde, maar dan had ze echt even het paard soort van moeten trainen, maar ze kon alleen maar rechtdoor dus dat was heel lastig. Maar snap het wel, en wilde het ook alleen kon het helaas niet.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:52

dit is toch al je 2e topic hierover.. het blijven alsnog erg mooie foto's

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:54

Uhm, nee dit topic heb ik zelf gemaakt. Julia het model heeft een eigen topic geopend. Dit topic is overigens voor de tips en commentaar fototechnisch.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:28

Het idee is geweldig, maar ik mis het tikje western. Ook de band tussen paard en ruiter zie ik niet echt terug komen. Daar was een andere houding misschien geschikter geweest.

Wel moet ik zeggen dat ik de laatste (de achtervolging) helemaal geweldig vind! Die zou je nog een tikje ruw kunnen maken om hem wat western looks mee te geven.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:05

Met wat heb je de foto's verkleint als ik vragen mag?
Want die kwaliteits verlies is zonde!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 07:57

Oh dat doet mijn normale album van mijn site. jalbum.