[FOTO] Hitland (Panorama-foto's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Hitland (Panorama-foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 14:52

Laat de foto's voor zich spreken... commentaar is méér dan welkom! (ben hééééul erg trots op het kevertje!)

Bewerkt, kleine border, en kleuren verbeterd; ze waren nogal dof van kleur. Door de panoramastand neemt mijn camera ook een lagere resolutie aan.

Afbeelding - 1

Afbeelding - 2

Afbeelding - 3

Afbeelding - 4

Afbeelding - 5

Afbeelding - 6

Afbeelding - 7
Echt mijn aller favorietste foto, hoe je het wendt of keert..... zo goed is mijn supermacro stand nou!

Afbeelding - 8

Afbeelding - 9

Afbeelding - 10

Afbeelding - 11

Afbeelding - 12

Afbeelding - 13

Afbeelding - 14

..................... en toen waren de batterijen op!!!!!!!!! Huilen Huilen Huilen Huilen
(c) M. Zoutendijk (ik dus) dus GELIEVE NIET TE GEBRUIKEN OP ANDERE SITES!!!!!!!!!

lieniminnie

Re: [FOTO] Hitland (Panorama-foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:12

wat voor camera heb je?

Ik vind bij foto 1 de compositie opzich leuk! jammer dat de eend net niet licht en duidelijk is,

Foto 2 vind ik ook wel wat hebben, hou wel van zulke foto's Ja
Als het zo licht is kan je proberen je foto's express iets donkerder te maken en later lichter te maken op de computer. Als iets te donker is is er informatie, bij overbelichting niet!
3 vind ik leuk! mooi die voorste moeder zwaan!
5 had ik denk ik net uit een iets andere hoek genomen zodat er net iets meerneus te zien is oid!

Dan de kever! haha, ik vind de kleuren van de kever geweldig! waar zit hij op? mooi scherpgesteld.
Bij foto 9 en 10 heb je veel lucht op de foto, je moet je goed bedenken als je dat doet, of de lucht intressant is. Het is goed dat je de horizon niet in het midden legt. Daarbij vind ik 9 een leuk plaatje maar toch best saai.

12 vind ik leuk! bij 11 had ik denk ik eerder het groepje ganzen gepakt wat bijna in het midden staat, ze staan allemaal dezelfde kant op en in bijna dezelfde houding, ik vind foto 11 nu iets te veel modder hebben hihi

Hoop dat je er wat aan hebt, lekker blijven oefenen! Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 15:19

lieniminnie schreef:
wat voor camera heb je?

Ik vind bij foto 1 de compositie opzich leuk! jammer dat de eend net niet licht en duidelijk is,

Foto 2 vind ik ook wel wat hebben, hou wel van zulke foto's Ja
Als het zo licht is kan je proberen je foto's express iets donkerder te maken en later lichter te maken op de computer. Als iets te donker is is er informatie, bij overbelichting niet!
3 vind ik leuk! mooi die voorste moeder zwaan!
5 had ik denk ik net uit een iets andere hoek genomen zodat er net iets meerneus te zien is oid!

Dan de kever! haha, ik vind de kleuren van de kever geweldig! waar zit hij op? mooi scherpgesteld.
Bij foto 9 en 10 heb je veel lucht op de foto, je moet je goed bedenken als je dat doet, of de lucht intressant is. Het is goed dat je de horizon niet in het midden legt. Daarbij vind ik 9 een leuk plaatje maar toch best saai.

12 vind ik leuk! bij 11 had ik denk ik eerder het groepje ganzen gepakt wat bijna in het midden staat, ze staan allemaal dezelfde kant op en in bijna dezelfde houding, ik vind foto 11 nu iets te veel modder hebben hihi

Hoop dat je er wat aan hebt, lekker blijven oefenen! Haha!

Hee, bedankt!!! Hier de antwoorden op je vragen in je post: Camervraag: ik heb een Olympus SP550UZ (gaaf ding, kwil niks meer anders, haha!)
De kever zat....... OP MIJN FIETSSTUUR! Toch heel erg bedankt!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:22

Fotografeer je altijd op de automatische standen?
Hahaha ik dacht dat de kever op een hek zat oid Vork

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 15:24

lieniminnie schreef:
Fotografeer je altijd op de automatische standen?
Hahaha ik dacht dat de kever op een hek zat oid Vork

Yep, lui van me, hè? Trouwens , je hebt PM!

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:24

Bij de kever zie ik helaas wel de schaduw van je camera, niet super storend, maar wel jammer!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:28

Haha heel lui! probeer de rest ook is uit Knipoog wie weet word het allemaalnog mooier!
en over je pb Vork
Ik had foto 13 en 14 denk ik iets donkerder genomen, zodat je meer wolken in de lucht hebt, word de foto iets intressanter van denk ik.
14 vind ik toch ook een beetje saai..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:59

Wauw, heb echt respect voor jou. Jij bent hier op Uk degene die het meest in mijn ogen vooruitgaat met je werk. Het word gewoon steeds beter, je doet ook echt iets met het commentaar in plaats van terug blaffen, en je pakt het goed op, en maakt zomaar ineens een stel prachtige fotos! goed man!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:22

Hmm... Weet je wat het is.. Ik mag jou wel dus probeer ik niet te hard te zijn. Ik vind nog steeds de kwaliteit bagger. Sorry! Ligt overigens niet aan jou, maar aan je camera (heb overigens ook in die periode gezeten dat de camera mijn kunde tegenhield).

Wat me voornamelijk nog opvalt is de onscherpte. Ook dat het scherpte punt verkeerd ligt in de foto. Zoals foto 1. De eend is daar totaal wazig wat ik erg jammer vind.

De enige echt leuke foto vind ik 5. De compositie doet het hier goed, vooral de panorama maar helaas weer die onscherpte bij het onderwerp.

De kwalitatief goede foto's vind ik 4, 7 en 14. 4 Omdat je hier een mooie algemene scherpte heb, 7 omdat je onderwerp goed scherp is en 14 vanwege de mooie kleuren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:32

Ik ga mee met het commentaar van pinuts. Vind het echt goed hoe je vooruit gaat Lachen En op die foto van die kever mag je van mij inderdaad heel erg trots zijn Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:35

zou je miss kunnen uitleggen hoe hij het wel scherp kan krijgen? hij fotografeerd op automatische stand (doe ik ook veel omdat ik net begin) en wil zelf ook graag weten hoe je handmatig zoals zon foto 1, dan een onderwerp aan de rechterkant scherp stelt:) heeft TS ook wat aan

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 19:50

pinuts schreef:
zou je miss kunnen uitleggen hoe hij het wel scherp kan krijgen? hij fotografeerd op automatische stand (doe ik ook veel omdat ik net begin) en wil zelf ook graag weten hoe je handmatig zoals zon foto 1, dan een onderwerp aan de rechterkant scherp stelt:) heeft TS ook wat aan

Ik krijg het morgen allemaal te horen, we gaan mekaar meeten bij Blijdorp morgen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:53

wauw leuk:D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:10

Zo, jij hebt een flink eind gefietst van Capelle naar Nieuwerkerk. Haha!

Je gaat steeds meer vooruit, goed zo! Lachen

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:12

Ik heb niet veel verstand van camera;s en die toestand, maar ik vindt foto 1 super leuk Lachen
Sommige foto's vindt ik wat saai, die weilanden enzo, maar dat ligt aan mij, omdat ik daar niet zo van hou... wel super gemaakt Kusje

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 20:16

Saskiaatje schreef:
Zo, jij hebt een flink eind gefietst van Capelle naar Nieuwerkerk. Haha!

Je gaat steeds meer vooruit, goed zo! Lachen

Nee hè? Ik heb een stalker! Haha!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:20

HorseyDude schreef:
Nee hè? Ik heb een stalker! Haha!

Haha, ik heb twee jaar lang elke dag deze dijk helemaal uitgefietst. Vork
Ik herken die weg met m'n ogen dicht. Knipoog

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:41

Wat een mooie compositie's!!!
En nou zo blijven doen hè. Haha!
Leuk dat je echt wat doet met de tips die je krijgt,
je gaat zeker vooruit.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:11

pinuts schreef:
Wauw, heb echt respect voor jou. Jij bent hier op Uk degene die het meest in mijn ogen vooruitgaat met je werk. Het word gewoon steeds beter, je doet ook echt iets met het commentaar in plaats van terug blaffen, en je pakt het goed op, en maakt zomaar ineens een stel prachtige fotos! goed man!

Hier ga ik helemaal in mee, je gaat echt met sprongen vooruit.
Je foto's zijn al veel beter toen je hier begon met posten. De kever springt er ook uit!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:55

hele leuke compositiets bedankt, maar geen een is scherp
ze hebben allemaal een waas over zich heen!
je ISO mag lager. de fotos zijn overbelicht!
de kever is inderdaad als enige mooi scherp... MAAR je staat in het licht dus nu valt er een schaduw overheen!
lijkt allemaal gezeik, maar op deze manier spreken de fotos mij totaal niet aan!
maar omdat je er commentaar op wilt en ik dus beter ga kijken zie ik dat je wel creatief bent! nu alleen nog de goeie instellingen...