[FOTO] Apenheul!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

[FOTO] Apenheul!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 18:15

Dit jaar doe ik vakantiewerk bij de Apenheul Haha! . Ik doe hier de bezoekersfotografie, wat ik heel erg leuk vind Lachen . Omdat ik daar werk kreeg ik 2 vrijkaarten, dus ben ik er laatst met mijn ouders geweest, ook ben ik vandaag nog een keertje zelf geweest om foto's te maken. Ik sta zelf tussen de doodshoofdaapjes, die ik toch ook eigenlijk wel echt het leukste vind Lachen . Nu heb ik dus ook de rest van het park kunnen bewonderen Lachen (had wel een rondleiding gehad begin dit seizoen maar dat ging allemaal heel snel Tong uitsteken )

Nouja, genoeg gekletst hier de foto's Haha! .

Afbeelding
1.een van mijn grote vrienden Lachen

Afbeelding
2.Vind ik zelf een hele mooie foto Lachen

Afbeelding
3. Deze hebben echt een grappig bekkie, zie je niet zo goed op deze foto, maar ze hebben dan een soort centenbakkie Tong uitsteken

Afbeelding
4. En weer zo'n kleine dondersteen Tong uitsteken

Afbeelding
5. En een babytje Lovers die beginnen nu echt zonder hun moeder rond te huppelen, zo schattig Lachen

Afbeelding
6. Lovers

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. En nog even een eend tussendoor Tong uitsteken

Afbeelding
9.

Afbeelding
10. en een van de ara's die patat kwam pikken op het terras bij het restaurant Tong uitsteken

Afbeelding
11. En nog een Orang Oetan Lachen

Ik wil heel graag commentaar en tips ontvangen, want moet nog veel leren Lachen

Ohja, de foto's zijn gemaakt met mijn canon eos 400d, die heb ik nog niet zo lang, dus moet er nog heel erg aan wennen Lachen (sowieso aan de instellingen van een spiegelreflex)

tantethee

Re: [FOTO] Apenheul!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:24

hoi leuk voor vakantiewerk, de foto's van de apen zijn niet allemaal even scherp, ook de belichting laat wat te wensen over op sommige foto's ( sommige te donker andere te licht), lekker blijven oefenen met je slr.stilstaand gaat al red goed, dus verwacht dat je wat met je sluitertijd moet gaan spelen, onder welke stand fotografeer je nu?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:31

Ow leuk.
Ik ben 3 augustus nog geweest die kleintjes zijn zo sweet die baby's ik stond echt alleen maar AHHHH kijk die nou ahhh daar nog 1 ahhh kijk nou hoe lief Clown
Maar zo sweet!
Je hebt ook die andere nog die zwarte met een wit snoretje die zijn ook echt zo leuk Huilen van het lachen Lovers
Wel jammer dat ze bijna niet meer bij je komen.
Terwijl er toch wel een aantal waren van die kleintjes die op het pad kwamen.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:33

Deze bedoelde ik die vond ik ook super leuk!
Maar die kleine doodshooft aapies zijn ook echt op op tevreten hoor kan daar wel uren staan. Huilen van het lachen
Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:10

Neem even contact op met Marian van Reserveringen.. misschien is er nog plek bij de laatste Workshop van Jan Vermeer en als personeel krijg je korting.

Mooie foto's gemaakt meid, groetjes, een collega Knipoog

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:16

Ik moet idd nog heeeeeel erg veel oefenen met de belichting, vind dit ook echt heel erg moeilijk....
Ik wil dit ook eerst een beetje onder de knie krijgen voordat ik cursussen enzo ga doen, misschien de omgekeerde wereld, maar heb het idee dat dat vooral heel veel oefenen is, en dan vind ik zo'n cursus een beetje zonde Tong uitsteken .
Mijn oom doet voor zijn hobby ook wat fotografie, daar ga ik binnenkort wel een dag mee op stap waarschijnlijk, dus daar kan ik als het goed is ook weer van leren Lachen .

Ik fotografeer nu op de tv stand, dus zelf sluitertijd instellen, en soms op M, dan laat ik het diafragma op het laagste getal staan, en regel ik zelf de sluitertijd, is dat een beetje handig of niet?? Tong uitsteken

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:50

ik zou eerst een beetje klieren met zelf de sluitertijd en dan weer eens zelf het diafragma instellen.
zet sluiter bevoorbeeld eens op 160.
en maak dan een foto met dia 5,6, 7,1, 11, 13 enz, en ga dan kijken wat mooi is...
goed blijven kijken wat je doet

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 09:07

Dankje voor de tip! Ga het zeker eens proberen!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 09:14

x_Mliss schreef:
Wel jammer dat ze bijna niet meer bij je komen.
Terwijl er toch wel een aantal waren van die kleintjes die op het pad kwamen.

Klopt, de doodshoofdaapjes mogen niet meer op de mensen, omdat dit uit de hand liep. Als er namelijk een aapje op je arm zit, is de verleiding ook gewoon té groot om te gaan aaien, terwijl de aapjes aaien als een bedreiging zien, hierdoor waren er teveel bijtincidenten. Ook waren mensen met werkelijk álles aan het voeren, tot medicijnen aan toe, en dat kan natuurlijk niet Nagelbijten / Gniffelen . Dus het was óf zo, óf allemaal achter de tralies.....

(als ik het niet helemaal goed heb uitgelegd spring gerust bij Tong uitsteken )