[SCH] Moederpoes met kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SCH] Moederpoes met kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:39

Ik heb er weer een af. Clown

Ik ben er (nog) niet helemaal tevreden over, komt denk ik ook omdat ik de grote poezen leuker vind om te doen dan kittentjes..

Afbeelding

Ik heb de foto buiten gemaakt, binnen wilde niet goed, en met flits kreeg ik een raar effect.
De kleuren krijg ik er in elk geval niet goed op, het groen is in het echt een heel andere kleur.

Siggislief

Re: [SCH] Moederpoes met kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:42

Ik vindt em best wel gaaf, alleen de snoet van die zwarte ziet er een beetje vreemd uit zo! Clown

De grote is inderdaad leuker! Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:43

Hihi, hijs is leuk Haha! kreeg gelijk een glimlach op mijn gezicht, wat een leuke stijl zeg Haha!

Vind je grote poes ook beter gelukt als de kittens, vooral de meest rechtste is uhmn als je niet weet wat ie doet een oranje vlek.
Ook lijken ze te vliegen Knipoog

maar vind de stijl erg leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:43

Ja klopt, je ziet het ook niet goed doordat ie maar zo klein is. Want hij heeft er gewoon met lijntjes een snuit op getekend, alleen valt dat weg door de foto.

@Evelli; Ik had deze keer expres gekozen voor geen ondergrond, maar vind het zelf ook minder geslaagd idd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:45

Zou ze dan op een tafel met een leuk kleedje zetten ofzo

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:41

Oh ik vind ze héérlijk Wuis! Haha!

Echt geweldig! Stijl, kleuren.. helemaal top.

Ze komen me alleen wel bekend voor, van een kinderboek ofzo? Ik ben er nog niet uit Clown

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:37

Vind ze ook erg geslaagd, maar heb idd een beetje hetzelfde als Berdien, dat ik ze 'herken' van iemand anders' stijl of iets wat er op lijkt. Dat is wel jammer!
Voor de rest zou ik nog voor wat meer opvulling gaan, en gekke composities. Nu zijn ze steeds zo in het midden, en vallen de kleintjes wat weg, ze zouden bijvoorbeeld ook op een bultje ernaast kunnen liggen zodat ze alsnog evengroot als mama zijn bv Knipoog Ga zo door!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:42

Dit vind ik nou leuk, zou het zo aan de muur willen Haha!
Die snuit van die zwarte is niet raar, ik heb net zo'n monstertje lopen hier. Pootjes wat hoger wit, maar net zo'n smal wit smoeltje Haha!

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:45

Ik vind het een klein beetje een Dikkie Dik stijl Knipoog
Maar volgens mij komt het ook ergens vandaan, iemand een idee?

Ga je er nog meer maken met deze katten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:54

Ik heb het niet ergens vandaan, heb ze gewoon zo uit m'n hoofd getekend. Evenals ook de engeltjespoes die ik met andere stijl getekend heb. Lachen
Het zijn natuurlijk wel hele simpele vormen dus het kan best zijn dat het je misschien ergens aan doet denken. Lachen

Soms inspireer ik het op een foto van een echte poes (zo had ik bij de engeltjespoes een foto van mijn eigen kat in die houding, en die heb ik cartoon-achtig nagetekend en vleugels gegeven).
Maar deze 'soort' poezen zijn nog simpeler, daar gebruik ik gewoon geen voorbeeld bij, die teken ik uit mijn hoofd.

Edit: heb Dikkie dik even opgezocht op google, vind ze daar nou niet bepaald op lijken. Knipoog
http://www.leonagel.com/DikkieDik.jpg

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:08

Mij komen ze ook bekend voor.
Vind ze opzich wel leuk gedaan, maar niet echt bijzonder ofzo. Misschien leuk voor een babykamer.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:09

Ook een Klein Beetje Knipoog Doelde ook meer op de contouren enzo, dat het onrealistisch is. Maar mij hoor je niet hoor, vind het super gaaf ! Maak je er nog meer?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:10

Het is maar net wat je smaak is, of je van zo realistisch mogelijk houdt of juist van heel simpel, cartoonachtig Haha!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:14

Ik ben er echt weg van. Zo 'simpel' geschilderd (lijkt het). En toch zo echt! Ben vooral weg van Moederpoes Ja Prachtig!
Vooral omdat de verschillende kleuren echt als vlakken zijn getekend, heel cartoonachtig zoals Billy al zegt!
Ik vind hem echt helemaal leuk!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:25

Wuis schreef:
Ja klopt, je ziet het ook niet goed doordat ie maar zo klein is. Want hij heeft er gewoon met lijntjes een snuit op getekend, alleen valt dat weg door de foto.

verklaar u nader Tong uitsteken hij of jij?

Ik vind ze leuk Ja juist door de eenvoud. Ook ik heb het idee dat ik eerder iets dergelijks gezien heb maar ze zijn er niet minder leuk om. Ik zou de slapende rode wat streepjes over de vacht geven Knipoog en ze allemaal grond onder de pootjes geven dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:00

Lontje schreef:
Wuis schreef:

verklaar u nader Tong uitsteken hij of jij?

Ik vind ze leuk Ja juist door de eenvoud. Ook ik heb het idee dat ik eerder iets dergelijks gezien heb maar ze zijn er niet minder leuk om. Ik zou de slapende rode wat streepjes over de vacht geven Knipoog en ze allemaal grond onder de pootjes geven dat wel.

Correctie, ik. Huilen van het lachen Krijg je als je met drie dingen tegelijk bezig bent en dan ook nog een reactie wil typen ergens. Clown

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:01

Ze doen me een beetje denken aan die grappige katten van Catscratch.

Heel erg leuk gedaan, alleen met een achtergrond lijkt me het nog iets meer. Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:55

Ik vind dit echt briljant *LOL* . Heerlijk om naar te kijken, zou ze ook zo aan mijn muur hangen! Heerlijk, die ongelooflijk foute verhoudingen, die het schilderij ontzettend grappig maken. Ja, voor mij is ie helemaal af Ja .
Overigens zou ik hier geen achter-/ondergrond bij maken, dat leidt m.i. te veel af.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:04

Geweldig ! Ik ben zó verliefd op jou stijl, ik vind dit zelfs 1 van je
beste / leukste om naar te kijken. Haha! Geweldig schilderij, kan
zo een stripboek in!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:46

Ik vind het ook heerlijk om naar te kijken. Zo simpel lijkt het maar de details zijn op een heel speelse en leuke manier weergegeven. Ook het snuitje van zwartje vind ik absoluut niet storend. Het zou het als illustratie in of op een kinderboek ook heel goed doen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:53

Ik ben er inmiddels een aantal in opdracht aan het maken. Resultaten zal ik hier showen haha.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:55

Wat een geweldig leuk werkje!
Stijl is geweldig, krijg er spontaan een lach van op m'n gezicht. Lachen
Dat ze 'zweven' vind ik echt helemaal niet storend (past prima bij deze stijl), en zo wordt door niets de aandacht van het onderwerp afgeleid.
Zou het echt direct ophangen. Zo vrolijk, eenvoudig, maar toch met veel uitstraling. Ik ben er echt zware fan van. Lovers

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:29

Echt een leuke stijl Lachen . Die eigenwijze oogjes ook!
Persoonlijk zou ik de kittens een overdreven groot hoofd geven, echt zo'n babyvoorhoofd Haha!
Maar aan de andere kant zou dat misschien een beetje raar staan..

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:33

heel leuk!! alleen vind ik het ergens jammer da ogen van de katten bijna dezelfde kleur als de achtergrond hebben. nu vallen ze bijna weg. verder onwijs leuk!

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:12

Wow! Wat leuk!

En echt toeval, ik was van de week bij een nestje kijken met een vriendin en dat was precies dit. Een zwart met wit, een grijs met wit, een rode en een lapjesmoeder.

Ik vind hem super leuk! Mag zo aan de muur