[TEK] zwart paard, wit paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

niksmeer

[TEK] zwart paard, wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 15:18

hallo,!
hier 2 tekeningetjes van mij.
Ik heb niet geprobeerd ze realistisch te laten lijken, maar er mijn eigen stijl in de stoppen,
de eerste heb ik eerder getekend, dit was een van mijn eerste paardjes die ik voluit tekende.
de 2e kwma daarna.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en tips zijn natuurlijk altijd welkom! X co

Afbeelding

Afbeelding

Anke_Amigo

Re: [TEK] zwart paard, wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:21

Ik vind ze wel wat hebben, heel apart. Ik zou persoonlijk bij de eerste, de zwarte, de potloodstrepen wat meer "uitvegen" maar verder vind ik ze mooi!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:24

Vind ze ook leuk!
Had bij de onderste liever het paard in een zweef moment gezien. Ook klopt de kaak niet helemaal
1e paardje, is wel erg hoogbenig.

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 15:29

haha klopt.. die 1e klopt kwa lichaam eigelijk helemaal niet zo besd als je er wat beter naar kijkt..Lachen het hoofd klopt inderdata ook niet Lachen maar dat heb ik ecspres zo gedaan:) bednakt voor de reactie's!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:36

grappig gedaan, maar bij die 2e kloppen ook de oortjes en de achterbenen niet helemaal. en bij de achterbenen is het volgens mij écht niet goed (niet dat je het expres zo hebt gedaan Knipoog )

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:44

hmm, een eigen stijl betekend niet dat je een ruige schets uit verhouding kan halen en dan kan zeggen: oh, dat heb ik expres zo gedaan. Want je tekeningen lijken op schetsen die niet kloppen, en ik kan er niet echt een eigen stijl in vinden. Van mij mochten de paarden dan wel veel krassiger, en veel meer opgeblazen (dus meer uit verhouding halen, zodat het wel lijkt alsof het zo hoort) Bij de 2e heb je dit erg leuk gedaan met het hoofd..dat is lekker overdreven, maar dat scheve achterbeen maakt het juist wat wankel en niet sterk. Je had bijv. de benen extreem lang kunnen maken, maar nog wel kloppend, niet met een achterbeen die er vaag achterhangt. Ik hoop dat ik mijn commentaar zo wat heb kunnen onderbouwen dat je het snapt, en er miss wat aan hebt.

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:20

pinuts schreef:
hmm, een eigen stijl betekend niet dat je een ruige schets uit verhouding kan halen en dan kan zeggen: oh, dat heb ik expres zo gedaan. Want je tekeningen lijken op schetsen die niet kloppen, en ik kan er niet echt een eigen stijl in vinden. Van mij mochten de paarden dan wel veel krassiger, en veel meer opgeblazen (dus meer uit verhouding halen, zodat het wel lijkt alsof het zo hoort) Bij de 2e heb je dit erg leuk gedaan met het hoofd..dat is lekker overdreven, maar dat scheve achterbeen maakt het juist wat wankel en niet sterk. Je had bijv. de benen extreem lang kunnen maken, maar nog wel kloppend, niet met een achterbeen die er vaag achterhangt. Ik hoop dat ik mijn commentaar zo wat heb kunnen onderbouwen dat je het snapt, en er miss wat aan hebt.

hallo Knipoog ,
ik dnek niet dat jij snapt wat ik allemaal zij, een eigen stijl is een eigen stijl, het leuke van tekeningen maken is dat je kan doen wat je wilt, je hoeft je niet PERSEE ergens aan te houden zo als verhoudingen Knipoog en hoe weet jij dat dit geen goed gelukte eigenstijl is als je mijn stijl nog nooit hebt gezien? dus volgende keer iets beter nadenke Knipoog
maar de bedoeling was natuurlijk wle dat dat achterbeen niet half er aanhangt dus daar heb je zeker gelijk Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:33

hoe wil je hier dan commentaar op krijgen? als alle foutjes volgens jou expres zijn gemaakt?

edit: weetje wat ik leuk vind aan een eigen stijl? Dat het zich onderscheidt van al het andere, wat onderscheidt dit van andere ruige schetsen?

het is goed dat je je eigen werk zo verdedigd, maar je kan ook openstaan voor kritiek (waarom zet je het anders op bokt?) en die kritiek meenemen, of juist niet.. Maar daar leer je van.
Ik zet alleen iets op bokt als ik er kritiek op wil hebben, als het volgens mij al perfect is hoef ik niet van anderen te horen wat beter kan

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:47

ej,
ik wil er zeker wel krietiek op hebben, anders zet ik het inderdaat niet op bokt, maar van onzin ben ik niet gedient;).. somigge dingen kloppen gewoon niet helemaal wat je zecht, waardoor ik het iedee heb dat je niet helemaal snapt wat die woorden betekennen die je hier schijft.. en dan mag ik daar tog ook wel wat van zeggen?..
dit bedoel ik zeker niet verkeerd tege jou hoor, begrijp me niet verkeerd.

laten we hier maar mee ophouden want het word zo erg beneden het nivo..
nog bedankt voor je reactie he Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 00:27

hmmm... toch moet ik Pinuts gelijk geven en kan ik me vinden in haar commentaar. Dat je haar daarover aanvalt vind ik niet terecht, dan had je ze niet moeten plaatsen. Lachen

Een eigen stijl is wel iets anders dan wat ik hierboven zie temeer ook omdat ik zelf ook van dit soort paardjes getekend heb vroeger en met mij velen denk ik. Het zijn aardige tekeningetjes maar niet van zodanige kwaliteit dat je kunt zeggen dat het een eigen (bevestigde) stijl is.

Ik denk dat Pinuts je hele goede tips heeft gegeven over het ontwikkelen van een echte eigen stijl. Je ziet soms op internet van andere kunstenaars 'schetsen' die gewoon een genot zijn om naar te kijken. Geheel gevuld met allerlei grote lijnen die bij elkaar het plaatje van een paard of een olifant of noem maar op tonen. Dat zijn echte eigen stijlen.

De tekeningetjes die jij hebt gemaakt zie ik als een voorloper naar mogelijk iets mooiers. Oefeningen voor het betere werk, waar uiteindelijk wel degelijk jouw eigen stijl uit kan voortvloeien mits je open blijft staan voor suggesties en adviezen.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:38

Ik kan me ook vinden in het commentaar van Pinuts.
Zo kunnen mensen wel commentaar geven op je paard,
maar als het jou stijl is, zijn dus foute verhoudingen ook jou stijl.
Nou als dat zo is, dan vind ik jou stijl dus niet zo leuk.
Ik vind het geheel van de tekeningen wel leuk hoor,
maar je zou je iets meer open moeten stellen voor kritiek.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:53

Een eigen stijl is 1 ding, maar hoe moeten wij op bokt jou hier advies geven als proportionele fouten jouw "eigen stijl" zijn? Dan moet je niet vragen om tips, want daar kunnen we niets mee, maar ik ga het toch proberen.
Ten eerste wil ik zeggen dat het er allemaal best leuk uitziet, je hebt best wel potentie als je veel oefent. Ik zie wel aan je tekening dat je wel probeert een min of meer anatomisch correct paard neer te zetten, hier wil ik je even wijzen op je tweede tekening. Ik vind dit een hele leuke tekening, maar 1 van de dingen die mij een beetje stoort is de schouder van het linker voorbeen, als je naar een paard kijkt, en ook naar je eerste tekeninge, zie je dat deze anders in elkaar zit. Hier zeg ik bij dat ik niet weet of je dit expres gedaan hebt of niet, maar dit vind ik een beetje een storende factor.
Verder zou het misschien ook een optie voor je kunnen zijn om meer met schaduw te gaan werken, je paarden zien er nu vrij plat uit, om je paard meer tot leven te wekken, kan je meer schaduw invoegen. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt, en een eigen stijl is altijd goed, die moet je altijd meer proberen te ontwikkelen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:58

Inujojo schreef:
Een eigen stijl is 1 ding, maar hoe moeten wij op bokt jou hier advies geven als proportionele fouten jouw "eigen stijl" zijn? Dan moet je niet vragen om tips, want daar kunnen we niets mee, maar ik ga het toch proberen.
Ten eerste wil ik zeggen dat het er allemaal best leuk uitziet, je hebt best wel potentie als je veel oefent. Ik zie wel aan je tekening dat je wel probeert een min of meer anatomisch correct paard neer te zetten, hier wil ik je even wijzen op je tweede tekening. Ik vind dit een hele leuke tekening, maar 1 van de dingen die mij een beetje stoort is de schouder van het linker voorbeen, als je naar een paard kijkt, en ook naar je eerste tekeninge, zie je dat deze anders in elkaar zit. Hier zeg ik bij dat ik niet weet of je dit expres gedaan hebt of niet, maar dit vind ik een beetje een storende factor.
Verder zou het misschien ook een optie voor je kunnen zijn om meer met schaduw te gaan werken, je paarden zien er nu vrij plat uit, om je paard meer tot leven te wekken, kan je meer schaduw invoegen. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt, en een eigen stijl is altijd goed, die moet je altijd meer proberen te ontwikkelen.

idd. de oortjes van het witte paard kloppen niet, en inderdaad die schaduw Clown