[FOTO]Schiphol... waar zou de reis naartoe gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Schiphol... waar zou de reis naartoe gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:45

Even de hustle-and-bustle van Schiphol op de gevoelige plaat gezet...

Let wel, het is de eerste keer dat ik vliegtuigen fotografeer dus wees een béétje lief met me! (weer eens wat anders dan dieren!)
Ik heb de beste foto's uitgezocht, anderen hadden last van een scheve horizon. Alle foto's zijn vanaf het panoramadeck genomen, en andere mensen stonden ook foto's te maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CoonArt

Re: [FOTO]Schiphol... waar zou de reis naartoe gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 10:41

Slechte eerste poging voor de vliegtuigen blijkbaar... Boos! Niemand heeft interesse...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:54

Ik vind de foto's eigenlijk best goed gelukt, sommige iets te veel op een detail in gezoomd en daardoor wat te druk.

Vooral foto 4, 5, 6 vind ik erg goed gelukt!!

Enne, het is niet zo druk op UK, dus kan een reactie soms best lang duren Knipoog maar dat wil dan niet gelijk zeggen dat je foto's mislukt zijn, want dat is niet zo hoor. Knipoog

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:11

Geduld. Er komen vanzelf reacties. Knipoog

Ik vind ze niet denderend om eerlijk te zijn, leuke foto's als herinnering. Lachen Iets teveel ingezoomd op details die eigenlijk niet zo interessant zijn. Heb beter van je gezien ! Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:46

Oamaru schreef:
Geduld. Er komen vanzelf reacties. Knipoog

Ik vind ze niet denderend om eerlijk te zijn, leuke foto's als herinnering. Lachen Iets teveel ingezoomd op details die eigenlijk niet zo interessant zijn. Heb beter van je gezien ! Lachen
Ja, maar het is tenminste iets anders dan dieren en daar ging het mij om! En ik heb al vaak meegemaakt bij mijn foto's dat er helemáál geen reacties kwamen Lachen

Anders dan anders deze foto's dus.

@ Quir, bedankt voor je reactie!
Oja, welke details dan?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:14

Ik vind de foto's helemaal niks. Echt slecht, sorry. Dit zijn gewoon huis tuin en keukenfoto's.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 12:41

Jetske schreef:
Ik vind de foto's helemaal niks. Echt slecht, sorry. Dit zijn gewoon huis tuin en keukenfoto's.

Het is voor mij de 1e keer dat ik vliegtuigfoto's maak, hoor! (heb ik ook aangegeven in de beginpost!) Bloos En huis tuin keukenfoto's? Ik geloof niet dat je elke dag weer op Schiphol komt?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:29

HorseyDude schreef:
Jetske schreef:

Het is voor mij de 1e keer dat ik vliegtuigfoto's maak, hoor! (heb ik ook aangegeven in de beginpost!) Bloos En huis tuin keukenfoto's? Ik geloof niet dat je elke dag weer op Schiphol komt?

Maar dat maken het nog geen topfoto's! Knipoog Vliegtuigen zijn gewoon erg lastig om goed te fotograferen. Lachen

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:32

HorseyDude schreef:
Jetske schreef:

Met huistuin&keuke foto's bedoelde ik meer dat ik vind dat iedereen dit soort foto's kan maken die een camera in z'n handen heeft. Ik vind ze totaal niet spectaculair.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:53

Oftewel niet UK-waardig. Probeer iets te vinden waardoor mensen denken "Hey, die is van zijn hand!" Een eigen stijl, begrijp je?

Zoals Jetske al zegt, geef mijn moeder een camera en zij maakt precies dezelfde foto's.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:48

UK-waarig vind ik altijd een mooi woord opzich, wie mij dat mag uitleggen wat dat precies inhoudt.. Ik vind het zelf ook geen spectaculaire fotos, maar ik vind ze wel redelijk scherp, als het nou mooier weer was geweest (mooie lucht ofzo) had je alweer een hele andere foto gehad. Ik vind het een goede poging, mjah vliegtuigen moet je wel erg goed op de foto zetten om ze boeiend te maken, een puppy is bijv. makkelijker

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:54

Sorry ik vind het niks,teveel ingezoomd,t spreekt me ook helemaal niet aan..
Dat het de eerste keer is dat je vliegtuigfotos maakt vind ik er niks mee te maken hebben,het maakt de fotos toch niet beter?

Als ik jouw was zou ik er pas fotos opzetten als je denkt:
hee,dit zijn nu echt mooie fotos!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:55

Hmmmmmm...... is het niet zo dat iemand anders hier op UK ook weleens foto's had genomen van landende vliegtuigen? Ik dacht dat ze die had genomen op een spottersplek nabij Schiphol... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:25

Een écht goede foto prikkelt de kijker, maakt 'm nieuwsgierig, of ontroert, of zet 'm aan het denken. Deze serie prikkelt niet. Niet qua onderwerp (te rommelig), maar ook niet qua compositie, scherpte of kleur.

Misschien dus wel leuk als herinnering aan een dagje Schiphol voor jezelf, maar lang niet interessant genoeg om te delen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:28

Ik vind de meeste allemaal wat te druk, er is totaal geen rust in te vinden..

Zoals hierboven al is gezegt, leuk als herinnering maar UK vind ik het niet waard Bloos

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:49

Misschien is het een idee voor jezelf om bij de foto's die je plaatst te vertellen wáárom je ze plaatst.
En dan niet "deze is gewoon mooi!!!" of "gewoon een TOPFOTO!!"
Maar kijk zelf eens écht kritisch naar je foto's en beoordeel ze op de technische en creatieve kant.
Zijn ze scherp? Is de belichting in orde? Is de compositie een beetje interessant? Zo nee, kijk dan eens hoe je dat beter had kunnen doen, maak opnieuw foto's van het onderwerp en begin opnieuw. Als je dan denkt: "ja, nu is alles goed, hier heb ik over nagedacht en ik heb tijdens het fotograferen aandacht besteed aan de technische aspecten en beeldende aspecten" dan is het leuk om ze te plaatsen. En dan heb je ook nog eens heel veel meer aan het commentaar wat je krijgt, omdat je heel bewust bezig bent geweest en dan de volgende keer extra goed de tips mee kunt nemen in je fotograferen. Lachen