[FOTO] ZON

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

[FOTO] ZON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:10

Ik zat net op de fiets naar huis, en ik moest gewoon wat plaatjes van de lucht schieten. Wat mooi zeg.. Ze zijn gemaakt met een simpele mobiel, daarna geupload met mijnalbum.nl, dus kwaliteit moet je niet verwachten, maar ik wilde ze toch even delen..
Geniet van deze schoonheid!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[Als je nu nog kunt geloven dat de aarde uit een knal is ontstaan...]

Anoniem

Re: [FOTO] ZON

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:17

Wil je hier echt fototechnisch commentaar op? Of alleen leuk laten zien?

Wat doet je laatste opmerking er toe, heeft dat iets met UK of met de foto's te maken? Behoud dat soort Godsaahangopmerkingen lekker voor jezelf, je begint een discussie die niet op UK thuishoort op zo'n manier.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:23

Foto 1 en foto 2 vind ik het mooiste.. Daarin zie je nog net de zonnestralen die door de wolen heen komen. Mooie kleuren ook.

Misschien wat meer contrast toevoegen zodat de kleuren wat feller worden en het zwarte net wat zwarter word... Dan is hij af in mijn ogen... Haha!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:27

WildWings schreef:
Wil je hier echt fototechnisch commentaar op? Of alleen leuk laten zien?

Wat doet je laatste opmerking er toe, heeft dat iets met UK of met de foto's te maken? Behoud dat soort Godsaahangopmerkingen lekker voor jezelf, je begint een discussie die niet op UK thuishoort op zo'n manier.

Kwaliteit moet je niet verwachten schrijft ze er bij, dus ze hoeft geen fototechnisch commentaar neem ik aan. Overigens vind ik je andere zin ook een beetje vaag!

Hoe dan ook, ik vind het hele mooie foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:29

linda22 schreef:
Kwaliteit moet je niet verwachten schrijft ze er bij, dus ze hoeft geen fototechnisch commentaar neem ik aan. Overigens vind ik je andere zin ook een beetje vaag!

Dan hoort het niet op UK of CB thuis, want die zijn bedoeld voor mensen die graag fototechnischcommentaar willen en die daarvan willen leren... niet voor gewoon leuke plaatjes.. en al helemaal niet voor uitspraken/suggesties over het al dan niet bestaan van een God of een oerknal lijkt mij Verward

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:24

Bedankt voor de reacties!

Tja voor feedback sta ik altijd open, hier kan ik alleen maar van leren! Even wat bewerken is inderdaad een leuk idee!
Ik dacht dat er misschien mensen waren die nog ideeën hadden over de compositie, of andere dingen, je bent nooit te laat om te leren Lachen

En die zin, tja, we leven in vrij Nederland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:27

Grappig, met kwalitatief totaal niet sterke foto's, weet je tóch het gevoel over te brengen dat jij had toen je dit uitzicht had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:27

Joh Sherlock, maar hier is niet de plek een discussie over zoiets te beginnen. Pling Dit forum is voor creabea uitspattingen en onderbouwde reacties daarop, niet om te doen alsof het idee van de oerknal maar compleet achterlijk is omdat je een gele lucht hebt gefotografeerd.

Zou je volgende keer je foto's wellicht kunnen nummeren? Lachen Dan is het makkelijker commentaar te geven. Ook kan je eraan denken een strengere selectie te maken, omdat het commentaar nu bij meerdere foto's hetzelfde zal zijn.
De lucht vind ik erg mooi, de kleuren heb je goed vastgelegd. De skyline is goed zwart en de foto's hebben een fijn contrast.
Wel vind ik het allemaal wat standaard foto's; ze hebben niet veel spannends, gewoon een zwarte skyline met alleen maar gras of evt. een boompje of hekje, maar weinig originaliteit. Om die reden, dat dit soort foto's zo gemaakt worden, geef je mij dan weer niet echt het bijzondere gevoel dat jij misschien wel gehad hebt bij het zien van deze lucht- en dat is zonde, want het is altijd leuk om als kijker een gevoel bij een foto te krijgen. Probeer volgende keer wat meer originaliteit in je foto's te leggen, iets persoonlijks of eigens, iets herkenbaars.. gewoon veel oefenen als je echt wilt doorgaan hiermee, ook locaties bezoeken speciaal om iets zoals zonsondergang te fotograferen, en veel proberen!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:39

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal oneliners en off-topic reacties verwijderd. Als je werk plaatst op Uit de Kunst doe je dat omdat je onderbouwd commentaar op je werk wilt krijgen. In dit geval dus fototechnisch commentaar.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:41

Bedankt WildWings Ja
Het klopt inderdaad dat het allemaal hetzelfde is, ik zat op de fiets. Ik had het liefst een foto uit het weiland gemaakt, zodat je de silhouet van een paard had, dat had me helemaal mooi geleken. Maar daar had ik helaas even de tijd en de plaats niet voor..
Ik zal eraan denken de volgende keer!

Sonja, bedankt!