[TEK] Mariëlle van Teziej in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

[TEK] Mariëlle van Teziej in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:34

Ik zag laatst een zeer aansprekende foto in het profiel van Tessa (Teziej) en heb gevraagd of ik die na mocht tekenen en dat mocht Haha!

Dus bij deze het resultaat. Ik ben niet tevreden, er kloppen verschillende dingen niet, maar ik zie wel dat ik een stuk vooruit ben gegaan in techniek en kleurgebruik.

qua verhoudingen klopt het dus niet helemaal. Ik heb de tekening op canson pastelpapier gemaakt en wilde hiermee niet met grafiet een schets op maken omdat je dat blijft zien. Ik heb de schets op gewoon printerpapier gemaakt en daarna geprobeerd over te zetten. Iets is er misgegaan, ik kwam ineens papier te kort voor de oren... Clown
aangezien afgekapte oren ook geen gezicht is, zijn ze dus wat kleiner uitgevallen *LOL*
Het oog is ook wat groot uitgevallen, hier ben ik mee begonnen en waarschijnlijk is het daarom misgegaan, om ook niet papier voor de neus te kort te komen is de rest dus niet echt in formaat met het oog, hoewel dit het best gelukte deel van de tekening is Clown

maar goed, genoeg gepraat, tips zijn altijd welkom, mits lief gebracht Tong uitsteken

met flits:
Afbeelding

zonder:
Afbeelding

tussenstapjes:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

irmalouise

Re: [TEK] Mariëlle van Teziej in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:37

Vind de tekening mooi, maar de verhoudingen kloppen idd niet echt, vind zijn hals te smal/dun en wat jezelf al zei is zijn oog te groot maar verder vind ik het erg mooi.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:37

Ik vind je kleurgebruik prachtig Juud, petje af.
De verhoudingen kloppen inderdaad nog niet helemaal, maar het stoort me niet. Ik vind het te grote oog ook wel wat hebben zo.
Ik vind de neus prachtig gelukt, mooie kleuren en goed weergegeven.
Schaduwpartijen en lichte plekken heb je heel goed neergezet. Ga zo door, oefening baart kunst en je bent lekker op dreef!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:04

Ik vind hem heel leuk geworden Juud. Ja
Je kleurgebruik vind ik vooral heel leuk, daardoor wordt het meer een Juud-tekening, erg gaaf.
Schaduwen gaan je ook al goed af, het kan alleen maar beter worden!
Meer! *LOL*

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:28

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 28-09-23 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:55

Hee, das Marielleeeeeeeeeeeeeeee Haha!

Wauw, ook al kloppen de verhoudingen niet echt,
(wat ik overigens niet storend vind hoor Lachen )
Vind ik hem prachtig! *LOL*

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:56

En op die foto had ze tenminste nog manen. Koe

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:40

Wat een mooie opzet, die kleuren maken het geheel helemaal spetterend. En in dat drukke zijn toch nog heel goed details weergegeven. Jammer dat het zwarte papier zo overbelicht anders was het beeld nog sterker geweest.

De verhoudingen zijn nog redelijk, behalve dat de wang wat meer zou mogen zakken. De blik kan nog vriendelijker worden als je het bovenste ooglid + wimpers toevoegt.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:13

mooi kleur gebruik!!!
ik zou me als ik jouw was focussen op de verhoudingen.
oog is erg groot en nek erg dun
als deze gaan kloppen en met die kleurgebruik dan kom je al ene heel eind!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 10:50

is geen zwart papier Lau, is donkergroen, was het donkerste wat in dat blok zat, wilde echt een keer van dat pastel-papier uitproberen Ja

@MlieZ88: paard heeft zowiezo een dunne nek en doordat het zo'n andere kleur heeft dan het hoofd valt het nog wat meer weg denk ik

op zich vind ik de verhoudingen niet eens zo storend, het oog viel me pas op toen iemand het zei Nagelbijten / Gniffelen Bloos

maar het zal zeker mn laatste tekening niet zijn
er zijn genoeg verbeterpunten, dus ik ga door tot ik het onder de knie heb *LOL*

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:57

ik zie op Teziej de foto die je hebt gebruikt en het paard heeft een behoorlijk dikke nek.
het oog is HEEL erg groot
maar het maakt idd niet uit
je zet het hier voor commentaar zodat je jezelf kan verbeter en ik heb wat tips geleverd Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:50

Ondanks dat de verhoudingen niet helemaal correct zijn vind ik je juist heel sterk in de details in deze. Het neusje is mooi uitgewerkt, de kleurencombi die je gedaan hebt erg sprekend. Ik kan alleen maar zeggen ga lekker door met experimenteren Haha! Hij echt heel erg leuk geworden!!