[TEK] Made with metal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[TEK] Made with metal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 15:55

Na een hele tijd niet meer getekend te hebben, ben ik maar weer eens begonnen. Ik moet toegeven dat ik er niet veel tijd aan heb besteed, en slordig te werk ben gegaan.
Het was gewoon even een tekeningetje om in te komen. Lachen

Ik heb alleen een probleem; ik blijf, zoals wel te zien is, vast hangen bij het haar. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat ruimtelijk krijg. Dus als iemand me daar tips voor kan geven, graag.
Voor de rest kan ik ook al het advies gebruiken, dus kom maar op.

Afbeelding

En ik baal van de vouw in de tekening.

pinuts

Re: [TEK] Made with metal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:33

ik vind t haar juist wel ok, maar de verhoudingen kloppen niet, en daar stoor ik me t meest aan. Miss een tip om volgende x toch een rastertje te tekenen..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 16:35

Klopt, de verhoudingen zijn inderdaad bagger.
Bedankt voor de tip, inderdaad een idee om dat de volgende keer te proberen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:15

ik deed t ook nooit, vond ik irritant en had ik geen zin in. Maar nu kom ik erachter dat t resultaat dan ook veeel beter is..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 00:18

maar... je leert er minder goed door te kijken naar verhoudingen Knipoog Tekenen is, vind ik, goed kijken en leren zien Lachen

De haren heb je te egaal van kleur gemaakt, spelen met contrasten is wat je moet doen in je tekening. Dat maakt je werk spannender om naar te kijken. Durfen te experimenteren en fouten te maken. Dan is het maar een 'prullenbakversie' maar daar leer je wel het meeste van.
Hier een link naar een oud! topic over het tekenen van haren: Lontje @ [UK] Haren tekenen, ik word er gek van.. tips graag!

Verder qua verhoudingen zitten met name de ogen echt veel te hoog waardoor je de neusbrug ook abnormaal hoog gemaakt hebt. Op internet is veel info te vinden over het tekenen van mensen. De lichtplekjes op het metaal heb je ook grijs gemaakt, mooier was geweest als je die het wit van het papier had gelaten, hetzelfde geldt voor de lichtpuntjes in de ogen.

Probeer eens een tekening op z'n kop te maken, dat dwingt je namelijk goed te kijken naar de plaats waar alles zit.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 11:38

Ontzettend bedankt Lontje! Daar heb ik echt heel erg veel aan.
Erg handig topic ook! Ja