[FOTO] Black, waar nog op letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

[FOTO] Black, waar nog op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:32

Vandaag voor de 2e keer black foto's geprobeerd te maken, had nu wat modellen.. Lachen

Graag advies, wat nog te verbeteren?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinky12

Re: [FOTO] Black, waar nog op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:24

Foto 1:
Zorg ervoor dat het tuig netjes op zijn plek zit,de teugels zien er zo erg slordig uit en de oren mogen ietsje meer pienter de wereld inkijken en wat meer achtergrond pakken.Pony heeft veel haar(wat ook even aandacht nodig heeft,wild kan mooi zijn maar hier vind ik het slordig)en dat kan nu niet afsteken tegen de achtergrond.

Foto 2:
Halster zit bij de neus niet mooi gelijk en de manen zijn eigenlijk niet te zien,probeer deze eens vanaf de andere kant te fotograferen.Kan zijn dat het geheel er wat speelser uit gaat zien.Ook zou ik voor een andere kleur halster kiezen vind hem niet zo mooi staan op deze foto.Paard krijgt wat saai uiterlijk zo,het is net of er een te klein hoofdje op een te groot lijf zit.

Foto 3:
Ook bij deze vind ik het halster te licht bij dit paard en ook hier zou ik graag wat meer manen/hals zien,misschien ietsje het hoofd draaien.

Ik hoop dat je mijn tips niet als negatief opvat,weet hoe moeilijk het soms kan zijn Knipoog

Succes!!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 20:27

Nee hoor helemaal niet, bedankt juist.. Lachen...
Manen bij foto 2 word alleen moeilijk aangezien die er amper zijn Knipoog

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:30

Smart schreef:
Nee hoor helemaal niet, bedankt juist.. Lachen...
Manen bij foto 2 word alleen moeilijk aangezien die er amper zijn Knipoog

Toch zou ik eens proberen of wat meer hals wat meer volume geeft,dit soort types zijn een enorme uitdaging om goed op de foto te zetten Knipoog

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 20:37

Hoe kan ik de hals meer volume geven, in wat voor positie kan het paard dan het best staan denk je?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:51

Ik vind de kleuren van de halsters juist wel mooi Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:51

Dat is iets wat je ter plekke even moet bekijken,ook hangt het ervanaf wat het paard je aanbied.
Vanaf hier te zien zou ik haar hoofd wat schuin fotograferen,of misschien haar en profiel neerzetten en haar hoofd en face. Oftewel haar lichaam vanaf de zijkant en kijken of ze haar hoofd recht naar je toe wil draaien of misschien wel naar achter kijken.
Het paard van achter kan ook en dan kijken of ze in de lens wil kijken,inzoomen op het hoofd met een deel hals.

Probeer gewoon van alles wat en kijk wat het mooiste resultaat oplevert,zorg dat het paard ook enthousiast blijft.Een snoepje,rammelend bakje of krakens zakje kan een hoop wonderen doen.
Mocht het niet lukken of het paard heeft geen zin....morgen weer een dag.Met dieren fotografie is het vooral nemen wat ze aanbieden Haha!

Met dit soort dingen heb je een hoop geduld nodig en vooral iemand die je goed kan helpen Knipoog

Sheran schreef:
Ik vind de kleuren van de halsters juist wel mooi Lachen

Dit blijft persoonlijk...ik vind de kleur teveel lijken op de kleur van het paard waardoor het hoofd niet mooi uitkomt,ik zie liever wat meer contrast...maar nogmaals het is persoonlijk Knipoog

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 20:56

Okè bedankt, daar gaan we op verder borduren de volgende keer... Lachen...

Dat blijft persoonlijk en vooral een voorkeur van de eigenaar van het te fotograferen paard.. Ik vind zeker het halster van de haf mooi staan maar dat is idd persoonlijk..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:03

Smart schreef:
Okè bedankt, daar gaan we op verder borduren de volgende keer... Lachen...

Dat blijft persoonlijk en vooral een voorkeur van de eigenaar van het te fotograferen paard.. Ik vind zeker het halster van de haf mooi staan maar dat is idd persoonlijk..

Wat mij stoort aan het halster bij de haf vind ik het grijs waardoor zijn neus wat flets wordt,het halster op zich vind ik prachtig en het kan ook best zijn dat hij van de zijkant heel anders toont,een foto is tenslotte maar een moment opname.Als ik heel eerlijk ben...als ik echt foto's nodig heb dan maak ik er minimaal een stuk of 100/150 ,portretten stuk of 10/20 dan is je keuze ruim en met een beetje mazzel zit er meer dan een goede tussen waar ik tevreden mee ben,maar ik ben een muggezifter Tong uitsteken
Uiteindelijk blijft het idd de keuze van de eigenaar...

Geef je een seintje als je weer wat gemaakt hebt....ben erg benieuwd enne heel veel succes Knipoog

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:51

mooie foto's maar de achtergron is niet helemaal zwart.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:14

Als ik recht voor mijn beeldscherm zit, is de achtergrond wel helemaal zwart, maar idd Steef, als je wat van de bovenkant kijkt zie je de stallen. Dit ligt denk ik aan je beeldscherm, hoe donker/licht je die hebt afgesteld. Omdat de meesten er nog niets over gezegd hebben, denk ik dat ie van jou te licht staat Steef. Ja

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 18:44

Kan best inderdaad, ze zijn nog niet nabewerkt en dus zo van de camera en we hebben wat lichte dakranden en de spijlen van de stallen natuurlijk dus het kan best dat je die ziet... Ik zie ze heel lichtjes en het stoorde me verder niet, zou ik ze aan iemand geven zou ik ze wel bewerken.. Haha!.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:45

Die laatste is de achtergrond idd niet zwart, de bovenste 2 zie je links nog wat, wat je makkelijker kan photoshoppen. Ook mis ik wa contrast. Ik ga verder met het commetaar van tinky12 mee

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:00

Het black is nog niet voldoende. Soms is het vrij lastig hoor, maar dat kun je vaak wel wat bijstellen in photoshop, met wat levels of de cloon. Over 't algemeen ben ik niet van 't bewerken aan blackfoto's, het is juist de kunst om ze natuurlijk zo black mogelijk te krijgen. Maar soms moet er hier en daar nog een vlekje weggewerkt worden..
Foto 1 vind ik eerlijk gezegd niks. Er is te ver op het hoofd ingezoomd, persoonlijk niet mijn smaak, dus je ziet ook weinig van het blackgedeelte. Daarnaast hangt de kuif van de pony over zijn ogen en laat hij zijn oren wat hangen. Let erop dat het paard mooi alert kijkt op het moment dat je de foto maakt. Ik zou wat meer meenemen van de schouder, zodat je wat meer ruimte in de foto creeert en dus ook wat meer van het black te zien krijgt. Foto 4 vind ik het meest geslaagd, als je de vlekjes in het blackgedeelte nog even wegshopt Knipoog.

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:41

Appelflapje schreef:
Als ik recht voor mijn beeldscherm zit, is de achtergrond wel helemaal zwart, maar idd Steef, als je wat van de bovenkant kijkt zie je de stallen. Dit ligt denk ik aan je beeldscherm, hoe donker/licht je die hebt afgesteld. Omdat de meesten er nog niets over gezegd hebben, denk ik dat ie van jou te licht staat Steef. Ja

klopt ik zat gisteren op mijn laptopt toen zag ik vlekken en dat scherm is niet mooi van kleur! maar op deze pc zie ik de vlekken dan ook niet, maar dit wil toch zeggen dat je de vlekken weg moet halen want ze zitten er dus wel! misschien wat meer contrast toevoegen