[DIGI] Jester, steigerend (bijna af WIP)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Jester, steigerend (bijna af WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 16:23

Mijn hand doet zeer Huilen van het lachen

Goed, hier dus weer een van mijn meest recente digitale tekenwerken, paardje Jester van bokker Jester_, n.a.v. het topic [CB] [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen

Heel veel uur werk (ik denk dat ik hier echt het langst aan gezeten heb), in Corel PSP X met een Wacom Bamboo tablet. Tussendoor een lange stop gehad, omdat niks werkte. Kon geen streep zetten, niks weggummen, helemaal niks. Duurde een flinke tijd voordat ik erachter kwam dat ik dus ergens een miniscuul stukje had geselecteerd waardoor ik niet verderkon..
Anyway, ben dus weer op weg!!

Het probleem is, hij lijkt niet. Ik heb het idee dat dit in het hoofd zit, de voorpluk te breed of te licht, iets wat ik nog ga aanpassen. Verder moeten overigens de staart en de manen er nog bij, en ik moet nog bedenken wat voor een achtergrond ik ga nemen.. En het geheel afwerken natuurlijk, met name de hoeven. Knipoog

Ik werk inderdaad met een duidelijk zichtbare copyright. Helaas zit die er niet voor niks..

Volgende werken ga ik kijken of iemand bereid is een geldsom ervoor te betalen, als ik echt in opdracht ga werken (ik vind mezelf nog niet constant genoeg werken (de een veel beter dan de ander), en de snelheid is ook niet geweldig..)
Op het moment heb ik nl 6 aanvragen liggen, waaronder ook 2 eigen werk en ik kom erin om Huilen van het lachen

Maargoed hier dus:

Afbeelding

En een detail:

http://fc01.deviantart.com/fs31/f/2008/ ... phorse.jpg

Verder staat er een vorige WIP bij mijn scraps op mijn deviantart: http://www.jiphorse.deviantart.com

Ik vind het zo leuk om digitaal te tekenen, tijdens het werken leer je zo ontzettend veel meer! Je kunt echt vooruitgang zien in mijn werken Haha!

Groetjes Lachen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:23

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 28-09-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pluklief

Re: [DIGI] Jester, steigerend (bijna af WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:28

1 woord: wauw! Echt knap hoe je dat kan!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:30

Erg leuk, alleen de hoofd/halsverhouding klopt niet. Helemaal niet in vergelijking met lichaam. Op zich heb je lichaam best leuk gedaan, dat lijkt wel echt, zeker met detail. Maar nekje en hoofd is eng op 't lichaam Knipoog

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:24

Wauw prachtig gedaan! Super realistisch.
Maar netzoals kallistatje mis ik wat 'kleur', misschien wat meer contrast erin?
Vind hem verder super en ben benieuwd hoe hij helemaal af is Ja

Verder denk ik wel dat je geld kan vragen voor jou werk, het ziet er super realistisch uit. Het hoeft ook niet in 1 week af te zijn, ik persoonlijk wacht er liever wat langer voor dat het er zo super uit ziet dan dat je het snel afmaakt Lachen

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:28

Wauw echt super! Inderdaad lijkt echt super realistisch, verder het zelfde als Aims qua kleur
Verder viel mij de hals op, die lijkt iets te lang? of klopt niet helemaal volgens mij.. of misschien zit het hoofd wat te ver naar links,.. ik weetniet, maar misschien veranders dat nog met manen erbij enzo, want het stoort niet heel erg ofzo!
Errrrg mooi !

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:37

Heel erg knap gedaan, het lijkt net een foto Ja
Maar aan de andere kant kan dat ook negatief uitpakken, in eerste oogopslag dacht ik dat het een slecht uitgeknipte foto was Clown Vooral de hoefjes die een vreemde vorm hebben, en de kont, lijken een beetje 'slordig uitgeknipt'.
Met digitaal tekenen zijn zoveel meer aparte dingen mogelijk die je niet met een fotocamera kan waarmaken, dat vind ik juist altijd het mooie van digitale kunst. Het aparte kleurgebruik, de fantasierijke vormen, de perfecte poses.. Dat mis ik hier een beetje. Dus dat is mijn tip: ga eens lekker aan de slag met aparte kleuren en vormen, dúrf eens lekker met die pen te kliederen Haha!

Maar ik denk dat dit portret nog eens veel mooier wordt als de achtergrond ook klaar is Haha!

Verder, petje af hoor, zou mij nooit lukken, zo realistisch!

Ik denk ook dat je er best geld voor kan vragen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:13

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik zeker wat mee! Lachen

Het afwerken wb de hoeven, randjes en kont komt inderdaad nog Haha! De onderlaag schijnt nog wat door bij de voorhoeven (wat ik al aangepast heb) en de randen bij z'n kont zijn inderdaad niet netjes. Die nek ben ik zelf ook niet tevreden over, al had ik daar al zo ontzettend veel aan lopen prutsen Haha! Wie weet als ik hem nu overdoe, komt hij er beter uit Ja

En hij is imo inderdaad wat flets, zoals jullie zeggen. Ik denk dat ik later veel meer contrast en verzadiging ga toevoegen om het wat meer sprekend te laten maken.
Iemand een idee voor een achtergrond?

En inderdaad Mystictinker, ben ik helemaal met je eens! Ik mag meer vrijuit gaan en mijn fantasie loslaten Haha! Ben veel te bescheiden daarin, het mag gedurfder. Helaas zit ik dan vaak met een niet lijkend portret..
Misschien dat een achtergrond me daarbij helpt!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:26

Hee, daar is mijn pony Haha!
Hij word leuk!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:27

Voor de originele foto, de You in mijn OS!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:12

Ah daar is ze Haha!
Je had je naam veranderd dus kon je niet in een keer vinden Bloos
Ik stuur de versie zonder copyright naar je toe zodra hij af is Haha!

Ik ben even ietsjes verder gegaan. Manen geprobeerd, staart, en de voorpluk helemaal opnieuw gedaan. Contrast ook sterk omhoog gegooid en een klein beetje verzadiging.
Manen en staart zijn helaas zeker niet mijn sterke kant.. En die staart ga ik iig nog overdoen want het past niet bij de rest van de plaat.

Afbeelding
Misschien is het contrast nu iets té! Ik kan het slecht beoordelen op deze monitor, instellingen zijn hier niet optimaal.

Beter zo, toch?! Lachen

Nu de afwerking van de randjes. Daarna nog een achtergrond, als iemand een idee heeft, graag melden, ik maak ze eigenlijk nooit. Huilen van het lachen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:21

Idd, de rechterkant van haar borst hals, loopt heel dún over. Misschien iets breder? Ook is haar (voor ons) linkerachterhoef is heel grof zeg maar. Ook is haar bil niet rond. Ook is haar rechterachterbeen (voor ons), aan de onderkant een beetje raar, een soort deukje ziet erin.

Dit moet je niet opvatten als kritiek, maar om je te helpen, want hij is zo al erg gaaf!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:35

Dankje, daar kan ik wat mee!
Dat over dat achterbeen is goed dat je dat meldt, want dat zie ik nu inderdaad Haha!
Die hoeven zitten niet helemaal lekker nee.. En die nek al helemaal niet, whaha. Bedankt, ga er weer aan verder Knipoog

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:45

Hihi graag gedaan! Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:24

Ik vind het contrast zeker een verbetering. De achterhoeven mogen van mij nog wat donkerder. Lijken een beetje 'overbelicht'.
De voorpluk vind ik súper. Daar zie je dat het een digitaal portret is, dat hoge contrast, de highlights, vind ik mooier dan een foto Ja Er mag alleen volgens mij nog wat donkerdere schaduw onder.

Ik zou kiezen voor een lichte achtergrond, niet té veel kleur, want dan klopt de lichtval op het paard niet meer.
Heb je het paard los staan van de witte achtergrond, of gewoon een transparante achtergrond? Dan zou ik gewoon een nieuwe laag erachter zetten, en gaan uitproberen wat er leuk uitziet Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 18:55

Bedankt voor de súper tips, ik heb er echt veel aan Haha!
De voorpluk vind ik zelf ook beter dan dat het eerst was inderdaad!
Die hoeven blijven een aandachtspuntje.. Overigens vind ik de hele onderkant van de achterbenen wat flets, ik kijk wel of ik die wat meer aan kan passen. Ja

Hij staat los van een witte achtergrond, ja Ja
Iets lichts dus, bedankt!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:07

Ik vind hem echt heel mooi!!

Maar ook ik vind dat de hals niet helemaal klopt, maar ik zie dat je er al mee aan het werk ben. Dus meer kan ik niet zeggen, dat is al gezegt. Lachen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:03

Jij stoute, jij hebt gewoon de foto geknipt en geplakt!
Nee serieus, is echt superrealistisch! Misschien zou je er nog een achtergrond bij kunnen doen (hoeft niet ingewikkelt te zijn, gewoon groen ofzo) en de randen heel licht vervagen want hij lijkt nu echt een beetje geknipt.
Edit: Ik met mn blonde kop heb eroverheen gelezen dat je nog wat ging doen met de achtergrond Lachen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:05

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:08

ik vind de hals wel kloppen vergeleken met de foto, heel knap, het lijkt net een foto!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:42

Heb je de foto eigenlijk helemaal zelf nagetekend, of wel een deel overgetrokken? Zou wel heel knap zijn Haha! Alles lijkt echt precies goed te zitten als je het met de foto vergelijkt Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:07

Heb de buitenlijnen van mijn schets inderdaad overgenomen Ja De details ed niet. Bij een portret dat moet lijken vind ik het lastig om de hele bouw passend bij het paard te maken en neem ik voor het gemak inderdaad een foto.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:09

geweldig!

mis alleen iets de kleur, maar niet storend

Wil je dit ook voor mij doen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:12

Wauw!!!

Waar kan ik de originele foto zien?