[SCH] Gunner -wip-

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[SCH] Gunner -wip-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 18:33

Al tijden fan van deze hengst, aftekeningen om van te smullen... Haha!
Een uitdaging, dubbelop, om deze op het doek te krijgen. Ten eerste omdat ik -eigenlijk- nooit schilder, maar dat wel heel graag wil kunnen. Ten tweede omdat zijn witte hoofd wel bij het geheel moest gaan passen...
Gisteren druk aan de slag gegaan met na een uur of 7 werk het volgende resultaat:

Afbeelding

En een detail:
Afbeelding

Acrylverf op een doek van 50x70 cm.
Ik zit nog in dubio over een aantal dingen: de achtergrond, laat ik deze zo of moet ik het over een andere boeg gooien? De flankpartij, behoorlijk grof neergezet, net als de rest; maar misschien nog wat te grof ten opzichte van de rest?

Tips en commentaar zijn welkom Lachen

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] Gunner -wip-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:51

Hij is super zoals ie nu is. Die koude bovenop de warme tinten geeft een bijzonder effect in dit schilderij. Terwijl het eigenlijk echt niet bij elkaar past is de combi van die kleuren toch heel speciaal geslaagd.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:57

Ik vind hem gaaaf!! Zijn oog is ook heel goed zo zeg Ja
Zijn flank vind ik prima zo. Bij de neus lijkt het niet helemaal te kloppen; zijn bovenlip loopt niet symetrisch met zijn neusgaten, als je snapt wat ik bedoel.
De achtergrond zou ik donkerder (heel donkerrood) of lichter maken (okergeel?), maar op zich kan hij zo ook prima.
Heel erg geslaagd, zeker als je weet dat je nooit schildert. Dit smaakt naar meer Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:06

Gewaagd maar geslaagd! Haha!

Heerlijke herfstbruine tinten in combinatie met het paarswitte van het hoofd geven hem een speciale uitstraling. Je losse stijl kijkt heerlijk weg, en is duidelijk zonder al te veel detail om je op dood te staren.
Ik ga mee met wat Kimmes zegt over de bovenlip: deze lijkt ergens niet helemaal te kloppen.
Achtergrond zou ik zo laten of juist in roodtinten maken, of het over echt een heel andere boeg gooien en de lichte tinten van het hoofd erin terug laten komen. Al denk ik dat er dan toch wat van de uitstraling verloren gaat.

Al met al, ik wil zeker vaker schilderwerk van je zien. Mijn complimenten! OK dan!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:10

Heel anders dan je tekeningen, maar ook bijzonder gaaf!
Het lijkt of het linker (als je er tegen aan kijkt rechter) neusgat ietsies te hoog zit.
De aftekening springt er geweldig uit. Ik zou dat contrast zo laten. Super.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:53

Ik vind hem gaaf zoals hij is! Achtergrond zou ik niets meer aan doen, zo op deze manier spreekt zijn bijzondere hoofd nog meer. Haha! Jij mag vaker aan de kwast!

... je hebt geen © op je foto's geplaatst en nog geen krabbel op het schilderij gezet Knipoog Ik weet dat er sowieso copyright op zit maar dit is makkelijker 'jatten' Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:10

Dat is een mening lontje! Naar mijn idee worden schilderijen met een copyright erdoorheen net zo makkelijk gejat en heeft het verder geen meerwaarde qua bescherming. En als mensen hier prints van drukken is de resolutie zo laag dat die prints geen waarde hebben.
Wat je ook doet, door het plaatsen van plaatjes op internet blijf je hoe dan ook het risico houden dat ze gejat worden. Het enige dat helpt is dat iedereen voor elkaar een oogje mee open houdt.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:13

Ik vind het een geweldig plaatje alleen vind ik hem meer op Lodewijk dan Gunner lijken *LOL*
Hij kijkt iets te fel, Gunner heeft een rustigere oogopslag (terwijl lodewijk juist wat feller kijkt, en dat bovenlipje had de zijne kunnen zijn Nagelbijten / Gniffelen )

Dat grove op de achtergrond, de flank en achtergrond zelf, vind ik juist mooi, daardoor springt het hoofd er idd juist mooier uit.
Mooie stijl, mooi paard, mooie kleuren, ik zou hem ophangen Haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:37

Geweldig werk Fnanne!
Zeer apart hoofd/aftekening idd, dat paard was me al eerder ergens opgevallen Ja
Mooi dier, mooie stijl.
ZELF zou ik voor een lichtere of donkerder achtergrond gekozen hebben; om het paard meer naar voren te brengen.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:26

Gunner! Prachtig paard, en ook zeker een prachtig schilderij! Heerlijke kleuren, het ziet er heerlijk vlot uit. Lipje stoord me niet echt, zie alleen dat voor de kijker linkerneusgat iets hoger en iets groter zou mogen zijn, maar aan de andere kant past dat ook wel weer bij dat speelse.
Wat mij betreft mag je vaker de kwast in handen nemen, en dat "ik wil dat graag kunnen" kan je wel weglaten hoor want schilderen kun je wel *LOL* Haha!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:29

oef!!!! ik ben zo ontzettend fan van gunner! volgens mij weet ik van welke foto je hem hebt gemaakt!:D ik vind hem echt heel mooi, hij heeft echt de uitdrukking die bij hem past!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:32

Heel erg mooi,die losse stijl!
Ik vind alleen de neus en mond iets te bleek.
Ik snap dat hij witte aftekeningen heeft,maar er zit geen verschil tussen de witte kleur op zijn hoofd,en zijn neus/mond.
Neus en mond zijn altijd iets roziger.
Daardoor springt het witte er ook net iets te hard uit,het is te wit daar.
De achtergrond vind ik juist mooi,hij springt eruit,maar gaat ook op in zijn omgeving. Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:36

Hij is ge-wel-dig!!! Schitterend gedaan!! Even een vraagje uit persoonlijke interesse: is dit schilderij te koop? Ik ga zeer binnenkort verhuizen en hij zou zoooo gaaf staan in mijn huis. Ik hoor t graag, ben bereid er een goede prijs voor te geven hoor, dus geen centenwerk Knipoog

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:03

Hij is super, alleen de flank zou ik iets minder grof maken. Maar echt veel uitdrukking met zo'n hoofd zeg!! Echt knap! Sprekend oog!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:31

Iedereen bedankt voor de reacties Lachen
Bovenlip/ verhoudingen kloppen inderdaad niet helemaal, heb al meerdere lagen geprobeerd maar op de één of andere manier krijg ik het niet 'volledig juist.' Voor mijzelf is het niet heel storend zoals het nu is, maar ik ga er de komende dagen nog even goed naar staren Lachen
@ Lau/ Lontje: ik vind het altijd lastig wat betreft het copyright. Ben werk met/ zonder werk tegengekomen op plaatsen waar ik het liever niet zou willen hebben. Je loopt toch een bepaald risico denk ik als je werk op Internet zet...
@ _Tivoli_: Ja klopt, neusje heeft in werkelijkheid roze en dat heb ik niet gedaan. is een bewuste keuze geweest omdat het ten eerste qua kleur niet bij het geheel paste, en ik ten tweede de nadruk wilde leggen op het witte van zijn hoofd Knipoog

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:34

Jij moet vaker met de kwast gaan zwaaien!
Persoonlijk zou ik de achter-grond/kant van het paard donkerder maken. Nu is het teveel 1 geheel.
Voorste neusgat mag iets groter (hoger beginnen)
En ik ken het model niet, maar ik zou iets meer, reliëf/schaduw aanbrengen in de neus/bovenlip
Laatst bijgewerkt door Sall op 08-08-08 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:35

Wow wat cool!! Kan je dat ook van mijn paard (A) die heeft ook zon bles Tong uitsteken *hint hint* Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:51

Wauw, je moet zeker vaker eens aan de gang met verf en kwast!
Vind het een heerlijk schilderij, combinatie van kleuren spreekt me ook erg aan. Is het niet zo dat hij wat met zijn neus 'trekt', en hij daardoor niet gelijk lijkt te lopen?

Achtergrond vind ik ook mooi zo, vind het één geheel, hij staat in zijn achtergrond, terwijl je duidelijk kan zien wat paard en achtergrond is Ja

Op naar je volgende? Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:02

@ Sall: dank voor je commentaar Ja Bedoel je met de achterkant de achterhand van het paard zelf? En dan naar voren toe naar het licht toewerken zeg maar?
@ Berdien: op de referentiefoto staat het paard inderdaad wat met zijn neus te trekken, dat gaf een heel raar beeld toen ik dat had getekend en geschilderd, dus toen ben ik dingen gaan veranderen en aanpassen. Denk dat daar het geheel wat wringt...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:45

Fnanne schreef:
@ Sall: dank voor je commentaar Ja Bedoel je met de achterkant de achterhand van het paard zelf? En dan naar voren toe naar het licht toewerken zeg maar?
...

Ja dat bedoelde ik.
Maar nu ik nog een x kijk, is het ook een idee, om de achtergrond heel donker te maken, en met licht en schaduw op de achterhand te werken.
ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben Clown

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:31

Puur technisch gezien kan het beter, vind ik. Maar toch past het echt in dit schilderij: heel koel versus heel warm, die grove toets, het gebrek aan echte diepte tussen voor en achter, onderwerp en lege ruimte, welke alleen kunstmatig gemaakt wordt door de koele witte aftekening. En toch klopt dat gewoon. Daarom vind ik het meteen een erg gaaf werk. Ja

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:07

Schitterend! echt totaal anders dan andere schilderijen die ik te zien krijg.
zoiets zou ik zeker ophangen in huis! Ik hoop vaker schilderijen van je te zien, en als je in opdracht gaat maken ga ik je zeker onthouden. want als mijn paard wat groter is (hij is nu 1) wil ik ook een schilderij van hem.

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:02

Voordat je bijna nooit schildert doe je het verdomd goed Toppie!!! ik vind hem geweldig.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:05

Gaaf werk! OK dan! En ik vond altijd al dat je best kan schilderen hoor! Haha!

Grappig is dat ik je werk gelijk herken als 'Fnanne', ook al schilder je maar zelden Ja
Is het trouwens toevallig dat de houding van het paard en de compostie overeenkomt met één van je vroege (schilder) werken? Tong uitsteken

Ik heb de eer gehad om Gunner IRL te ontmoeten Lovers en moet concluderen dat jouw artistieke vrijheid hem minder 'Gunner' maakt. Dat zit 'm vooral in de oogopslag en gemis van het roze neusje.
Maar dat maakt jouw schilderij natuurlijk niet minder gaaf!!
De achtergrond zou ik persoonlijk lichter prefereren (iets richting het okergeel dat ook in de flanken zit) of mogelijk zelfs iets met dezelfde ijsblauwe kleur als de ogen?

Ik kom jouw Gunner binnenkort wel eens in IRL bewonderen, als -ie tenminste dan al niet verkocht is! Knipoog