[TEK] Marjoke en Gullit 2 portretten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

[TEK] Marjoke en Gullit 2 portretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:50

Het lijkt wel of iedereen tekent in zijn vakantie, iig kon ik een heleboel topics met tekeningen en schilderijen bekijken toen ik terug kwam *LOL*
en ook ik heb niet stil gezeten, want ik heb twee portretten gemaakt Lachen

Als eerste eentje van mijn beste vriendin:

ojaa, er zit op de linkerkant van de lens een vlek >.< dus dat is een beetje een raar gezicht, maar de camera wordt een dezer dagen weggebracht om schoongemaakt te worden Lachen

Afbeelding

Marjoke
Grafiet potlood
A4

Als je wilt weten hoe marjoke eruit ziet in het echt moet je even kijken in haar profiel (Missy_)
ik vind het nog heel moeilijk om een huid te maken, ik probeer gewoon allerlei dingen uit, ik had eerst wat geveegd in een portret, maar dat vond ik niet mooi, dus dacht ik ik doe nu gewoon streepjes, maar nu lijkt het weer of ze een vacht heeft Tong uitsteken iedereen met goede tips kom maar op Lachen

en als tweede een portret van mij en Gullit:

Afbeelding

Gullit en Vera
grafiet potlood
A4

De voorbeeld foto is in mijn profiel te vinden Lachen

Ook ben ik nog bezig met een derde:

Afbeelding

Deze is op de foto helemaal raar geworden, maar als hij af is zal ik een betere foto maken Lachen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:08

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dowski

Re: [TEK] Marjoke en Gullit 2 portretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:14

Haha, lijkt inderdaad net of ze een vachtje heeft. Misschien met een zachter potlood en dan heel licht over het papier? En in laagjes werken Ja donkerdere vlakken leg je er dan gewoon nog een laag overheen.
Misschien Evelijn om tips vragen, die kan heel goed portretten neerzetten en weet de huid ook heel mooi te maken.

2e zie je dat je meer geoefend bent in paarden *LOL* waar ik in de eerste heel duidelijk Marjoke wel in herken, herken ik jou niet echt.
De cap had iets meer contrast mogen gebruiken, hij valt nu een beetje weg tegen de hals van Gullit. Paard heb je echt heel mooi neergezet!!

die laatste Wow! hoofd is erg mooi.
De hals mag nog wat meer detail gebruiken, door die schaduw is het nu een groot donker vlak, begrijp dat het op de foto waarschijnlijk niet duidelijk te zien is, misschien op andere foto's kijken hoe een hals daar loopt, dan brengt het wat meer diepte in je tekening

bij de paardentekeningen mag het wel wat streperig, die hebben namelijk een vacht *LOL* daar vind ik het in ieder geval niet storend

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 12:23

*LOL* haha, je hebt helemaal gelijk Tong uitsteken
bedankt voor de tips is idd een goed plan om even wat hulp aan Evelijn te vragen, ik ga eerst maar eens even haar tekeningen bestuderen Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:45

Lekker bezig!

Door de strepen in het eerste portret die met de rondingen meegaan krijg je een heel groot 3d effect in het hoofd, maar een huiduitstraling heeft het niet. Heel zachtjes rondjes/streepjes maken helpt voor een mooie uit en de highlights zijn goed met een gum te doen vegen geeft vaak wat een rommelig resultaat.

Bij de paarden zie ik dat je enorm vooruit gaat, gullit ziet er nog wat stripachtig uit, maar de tweede is qua contrast erg mooi. Hele mooie eigenstijl heb je zo even ontwikkeld, en daar zijn de overduidelijke strepen naar mijn mening ook absoluut niet storend. Nouja lekker doorgaan ziet er super uit!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:18

Veeerrr!! Gooosshhiee! Die fries! Wow!

Marjoke kan je goed herkennen Ja Alleen denk dat der ogen net iets te dicht bij mekaar staan. En verder idd der vachtje, maar zou mijn god niet weten hoe je dat zou moeten veranderen .. En gullie en jij zijn erg leuk zo, beetje stripachtig maar wel erg leuk Ja En die fries is gewoon niet leuk mooi meer Clown

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:21

Hehe bij die eerste moest ik meteen denken aan die mensen die met zoveel haar geboren worden, die weerwolfmensen. Tong uitsteken

Andere vind ik erg mooi!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:24

*LOL* Dat ga ik maar niet aan Marjoke vertellen
*Vertelt
*ghi Schijnheilig

nee, maar jullie hebben gelijk, dat moet ik volgende keer anders doen Lachen
en Guls oog klopt idd ook niet, die ga ik ook nog een keerjte over doen denk ik!
iig bedankt voor de reacties Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:38

Gaat goed zeg!

Kleine rondjes met een hard potlood (6H) over de streepjes heen helpt denk ik al een hele hoop. (onder de streepjes eigenlijk, maar daar is het wat laat voor)
Streepjes niet allemaal 1 kant uit helpt ook - wat dunne en erg lichte streepjes kris-kras zeg maar.
En misschien ook wat kortere en dunnere streepjes als je wel streepjes wilt doen (vulpotlood)?

Zo doe ik huid, misschien heb je er wat aan: http://www.youtube.com/watch?v=3FDgNzaFGzc

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:09

ooh, hwk, dankje wel dat is echt onwijs handig!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:25

Je bent lekker op dreef zeg!
Je zelfportret vind ik het best gelukt, Wat kijkt Gul daar superlief!