[DIGI] Little Wing - WIP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snader

[DIGI] Little Wing - WIP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:06

Er zijn veel hobby's waar ik buiten de vakantie geen tijd voor vrij maak en tekenen is daar één van. Dit moet ik vaker gaan doen. Lachen

Afbeelding

Het is een grove schets, welke in Photoshop (eigenlijk The Gimp) wordt overgetrokken, verfijnd en ingekleurd. Tenminste... als het me lukt, want ik heb dat nog nooit geprobeerd. Nagelbijten / Gniffelen

Het idee is niet uit de lucht komen vallen. Hendrix zei eens: "Imagination is the key to my lyrics. The rest is painted with a little science fiction." Wat ik erg toepasselijk vind, want bij mooie muziek vorm ik meestal beelden in mijn hoofd. Deze tekening wordt gemaakt naar aanleiding van het gelijknamige nummer: Little Wing. Lachen

Alle opmerkingen en tips zijn welkom, met name voor: de verhoudingen, het perspectief en het aankomende inkleurwerk.

Bedankt voor je tijd. Lachen

Anoniem

Re: [DIGI] Little Wing - WIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:19

Leuk idee! Denk dat het zeker erg mooi kan worden!

Kende overigens van dit nummer alleen de versie van The Corrs, maar had daar ook een beetje hetzelfde beeld bij Ja

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 15:02

Update:
Afbeelding

Het werk aan de tekening ligt praktisch stil, maar op deze manier kom ik er ook. Knipoog Door de tekening lange tijden weg te leggen, ontdek je veel makkelijker fouten. De schets is nu omgezet naar een digitale tekening en er is het nodige verbeterd aan de verhoudingen en het perspectief.

Op dit moment ben ik de basiskleuren aan het selecteren. Ze krijgt donkerblond haar, een donkerrode jurk en de paddenstoel wordt lichtbruin. Het is me nog niet gelukt om een mooie huidskleur te mengen.

Nogmaals, alle opmerkingen en tips zijn welkom, met name voor: de verhoudingen, het perspectief en het aankomende inkleurwerk. Lachen

@Rock: Het is een populair nummer, minstens dertig grote artiesten hebben het nummer gecoverd. Die van Hendrix vind ik het krachtigst, maar het is de Corrs goed gelukt om er een eigen draai aan te geven!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:04

Ik ben benieuwd hoe dit er uiteindelijk uit komt te zien! Lachen Ik vind de vleugels wat strak, maar ik weet niet wat je ermee van plan bent. Knipoog Ben benieuwd wanneer je er weer aan verder gaat.