[SCH] Dressuurpaard aan het werk. Aquarell .

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Dressuurpaard aan het werk. Aquarell .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 12:36

Jaa, ik heb nog een schilderijtje afgewerkt.
* 12 uurtjes werk (wat een priegelwerk was het)
* Aquarell op katoen
* ongeveer 50 x 30 cm
* Iiee wat is hij mislukt Haha! ... De nek/hals is erg onrealistisch, te dik en te hoog. (Nu ja, dikke pech, ik ga het niet meer veranderen Tong uitsteken ) Zijn achtervoetje dat hij optilt is aan de kleine kant zie ik tegenover de rest en zijn voorvoetje dat op de grond staat is dan weer te groot. Ook lijkt het alsof de amazone niet in het zadel zit, maar dit is op de foto ook zo. Zijn hoofd is ook erg donker, is in het echt niet zo en het oog valt in het echt veel minder weg. Ach hij is eigenlijk helemaal te donker, het lukt me niet om een realistische foto te maken met de echte kleuren. Nu lijkt hij wel erg dichtgeschilderd, maar dat is hij eigenlijk niet echt. Hij loopt er ook niet helemaal doorheen zou ik zeggen als rijtechnisch commentaar Tong uitsteken ...
Ach in het vervolg houd ik me wel bij portretten Tong uitsteken
* Al mijn mooie details zijn weggevallen door het verkleinen ! Ik heb hem ook even gecropt, normaal is er nog meer papier aan de zijkanten over.
* Let op de copyright! Ik wel hem niet ergens anders terugvinden zonder mijn toestemming Lachen
* Vraagje: Moet ik nog een tintje als achtergrond zetten, of moet ik hem zo laten? Zo ja, welke kleur? Normaal doe ik groen, maar dat past niet echt in een dressuurring vind ik.

Klik hier voor grotere versie ! (Is zeker aan te raden, dan kan je op de afbeelding klikken om in te zomen! Knipoog )
Afbeelding

Ach tips zijn welkom, hoewel ik grotendeels weet wat er fout aan is denk ik. Maar zie je toch nog nieuwe dingen die ik zelf niet aanhaal, laat maar horen, maar houd het netjes. Lachen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:17

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

marjoke

Re: [SCH] Dressuurpaard aan het werk. Aquarell .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:19

kallistatje schreef:
wauw echt erg mooi!!
erg realistisch!
alleen vind ik het hoofdje aan de smalle kant, en het linkerachterhoefje beetje klein.. maar dan moet ik al zoeken:D
ik heb geen ervaring met aquarel, het is echt heel mooi!!

Dank je !
Hoofdje heb je gelijk in Lachen Maar misschien moet je eerst mijn eigen commentaar lezen? Lachen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:22

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:07

Hoi ik vind hem erg leuk, je eigen commetaar ben ik alleen met je eens over het hoofd, maar de rest vind ik wel goed.
Ik vind het voorbeen (uitgestrekt) alleen een beetje aan de dunne kant?
Heel leuke aquarel hoor!!! Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:29

OK, qua verhoudingen klopt hij niet helemaal, maar omdat de techniek zo mooi is maakt dat me eigenlijk niet eens zo veel uit, ik vind hem prachtig. Ja Heel knap dat je alle spieren zo ontzettend fijntjes kunt neerzetten met schaduwen en tinten. Ja
Achtergrondkleur... Groen is inderdaad niet zo passend, maar ik denk dat een kleurtje hem wel iets meer laat uitkomen. Is paars misschien een optie?

Ik ben wel benieuwd of je eerst een schets maakt, of begin je meteen met de verf? Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:29

elanor schreef:
OK, qua verhoudingen klopt hij niet helemaal, maar omdat de techniek zo mooi is maakt dat me eigenlijk niet eens zo veel uit, ik vind hem prachtig. Ja Heel knap dat je alle spieren zo ontzettend fijntjes kunt neerzetten met schaduwen en tinten. Ja
Achtergrondkleur... Groen is inderdaad niet zo passend, maar ik denk dat een kleurtje hem wel iets meer laat uitkomen. Is paars misschien een optie?

Ik ben wel benieuwd of je eerst een schets maakt, of begin je meteen met de verf? Lachen

Allereerst hardstikke bedankt !
Ik maak eerst een schets Lachen . Verhoudingen is mijn zwak punt, en moest ik ineens met verf beginnen zou het een ramp zijn denk ik. Tong uitsteken Ik weet niet echt of paars een optie is. Misschien vind ik dit iets te meisjes-achtig en niet natuurlijk/realistisch genoeg. Lachen

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:28

mooi gedaan
commentaar geef je zel fal
is het soms van een foto van donnerwind?

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:11

ik vind het erg mooi gedaan hoofd is idd aan de smalle kant maar zijn hals vind ik ook wel erg smal en wat uitsteken maar verder erg netjes
Het linker achterbeen mag denk ik iets meer boven de grond nog omdat zijn voorbeen ook veel boven de grond is is meste het andere achterbeen ook veel boven de grond. Dus van mij zou die nog wel ietsie hoger mogen om een mooiere verhouding te krijgen in de uitgestrekte draf

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:32

MlieZ88 schreef:
mooi gedaan
commentaar geef je zel fal
is het soms van een foto van donnerwind?

Nee het is niet donnerwind. *Is even gaan donnerwinden op google, maar nee Tong uitsteken *
Ik heb de foto zelf getrokken trouwens Lachen

Draflinger: Op de foto is het achterbeen ook zo, maar langst 1 kant heb je wel gelijk. Het lijkt nu alsof het achterbeen er maar wat achteraan bungelt, ik had het krachtiger moeten schilderen Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:15

Juist door de mix van realistisch maar net niet vind ik hem heel erg leuk geworden. Alleen het hoofd van de ruiter (gezicht) vind ik minder die had iets meer uitgewerkt mogen worden. hmmm achtergrond kleur... een fleempje blauw misschien?

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:27

Mooi hoor!! Erg knap dat je dit kunt maken!!!

Ik ben het met de eens dat de nek niet klop en dat de ruiter niet in het zadel zit. Verder vind ik hem echt gaaf!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:25

Oeh, ik vind hem wat.. zoveelste Clown eeuws uitstralen, die hadden ook altijd van die dikke nekken en mini hoofdjes. Ik vind hem wel gaaf! Ja
Ga met het commentaar van Lon mee dat het hoofd van de ruiter wat meer uitgewerkt had mogen worden, maar verder vind ik hem érg mooi Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:30

Ik vind hem ongelofelijk stoer, juist doordat hij niet helemaal klopt. Voor het mooie had je hem eigenlijk nog wat minder kloppend kunnen maken, maar zo is hij ook al erg gaaf. Dat dunne hoofdje, de dunne beentjes, het heeft wat. Zoals Berdien al zegt, het heeft inderdaad iets weg van de barokke schilderijen, waarbij de paarden ook altijd (nog veel erger) uit verhouding zijn. Kleurgebruik zorgt voor een aparte sfeer. Netjes gedaan hoor. Ja

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:20

Ik ben het helemaal met Fiffill eens, het heeft juist een eigen stijl en uitstraling doordat het niet helemaal realistisch is. Inderdaad kun je dit nog meer overdrijven om een eigen stijl te krijgen. Heel mooi!!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:20

ik vind het paard echt prachtig gedaan Wow! heerlijk zoals je gespeeld hebt met licht en donker. Dat hij verhoudingsgewijs niet helemaal klopt is echt niet storend.

de ruiter vind ik een beetje te stijf, het lijkt een beetje op een pop

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 11:03

Dankjullie wel! Lachen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:10

Ik vind hem prachtig zoals hij is! Niks meer aan doen, gewoon erg mooi. Who cares about de verhoudingen? Ik niet, maakt het juist een mooi schilderij! nee hoor, erg knap en erg mooi. Zou hem hier zo ophangen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:18

Dat hij niet helemaal in verhouding is vind ik echt super, doet me denken aan de oudere jachtschilderijen van vroeger. Daar stonden de paarden er ook in deze stijl op. Ja Erg mooi!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:09

Als ik echt eerlijk ben, dan is het enige wat ik kan zeggen: WAANZINNIG! Wow!
Echt waar; jouw stijl, deze schildertechniek & het materiaal doet dit uitkomen tot iets prachtigs. En juist het feit dat misschien de hals iets té geïdialiseerd en overdreven is, icm de dunne slanke benen maakt dit schilderij helemaal uniek en zeer sprekend. Anders was het te eentonig, saai en niet sprekend geweest. Nee, echt niets meer aan veranderen; hij is echt perfect. OK dan!

Ook zou ik de achtergrond gewoon zo houden. Als je er veel kleur in toevoegt, valt het paard weg doordat het een wat grauwige kleur heeft. De mooie aanzet van de schaduw onder het paard vind ik voldoende.

Gewoon geweldig en waanzinnig! Lovers

*Ik wil ook zoiets; eerst mooie foto's maken van Aspen, dan Marjoke PBen* Schijnheilig

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 06:02

Ik ga mee met Smeetjoew. Vind het totaal niet storen dat een en ander iets kleiner is dan hoort. Geweldig schilderij zo. Zou het zo ophangen in de kamer! Ja