[FOTO] Creatief op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

[FOTO] Creatief op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:59

Tijdens mijn vakantie in California heb ik af en toe geprobeerd een foto te schieten die vooral kwa compositie leuk in elkaar zit. Ik heb maar een simpel compact cameratje en wat instellingen betreft heb ik niet veel verstand.

Bij mij gaat het dus vooral om de compositie, de hoek vanuit waar de foto genomen is, inzoomen ed.

Er zaten een paar leuke plaatjes in die ik graag wil delen en waar ik vooral op het gebied van compositie commentaar op zou willen.

1.
Afbeelding
Hermosa Beach: Een hoek beetje van onderaf, wellicht een beetje een standaard plaatje, ook jammer dat de zon niet scheen, maar verder vind ik hem best leuk

2.
Afbeelding
Santa Monica beach: Mijn idee was leuk, uitvoering iets minder. Ik wilde dus mijn vriendin liggend en dan de typische kustlijn met gebouwen van santa monica op de achtergrond vastleggen. Vriendin wilde alleen niet zo meewerken. Had van mij horizontaler gemogen en ik had de tassen ed. weg moeten halen.

3.
Afbeelding
Botanic Garden: Deze vind ik zelf de mooiste. Ben hier heel tevreden over. Hij had wat lichter mogen zijn, maar zoals ik al zei, kwa instellingen snap ik er niks van.

4.
Afbeelding
Botanic garden: Ik zat op een bankje onder deze boom, keek omhoog en vond de manier waarop de zon door de bladeren heen kwam zo mooi, dat ik dit heb proberen vast te leggen. Is aardig gelukt, maar weet nog niet of ik hem nu echt zo leuk vind....

5.
Afbeelding
Sequoia: Verschillende hoeken geprobeerd (beestje bleef keurig stilzitten Knipoog ), en deze "standaard" hoek kwam er toch het mooiste uit. Helaas is de foto wat onscherp.

6.
Afbeelding
Op de boot: Een vliegende vogel een meter boven je hoofd is ook niet al te makkelijk, toch leuk uitgepakt vind ik zelf.

7.
Afbeelding
Alcatraz: Vind deze ook mooi gelukt, maar deze had van mij achteraf meer naar rechts genomen mogen worden. Met alleen het huisje en de schoorsteen en dan meer water...
Misschien had ik die beter zo ---> Klik Kunnen knippen, maar ben er nog niet van overtuigd of die zo beter is...

Kom maar op Lachen

manutjuh

Re: [FOTO] Creatief op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:47

ik vind die eekhoorn het mooist gelukt. ik denk dat dat waarschijnlijk komt omdat ik eekhoorns altijd leuk vind Haha!
maar ook omdat daar het minst omheen te zien is waardoor je aandacht afgeleid word. de boom vind ik ook wel leuk. alleen jammer dat je de zonnestralen niet zo goed ziet, terwijl dit in het echt wel zo was, want dat zeg je in je uitelg Knipoog

als je de instellingen niet snapt moet je gewoon uitoroberen. een vast object dat niet beweegt en dan steeds de zelfde hoek gebruiken met een andere instelling. opschrijven in welke volgorde ze staan met de instellingen en dan op de computer kijken wat het mooist is. dan snap je gelijk waar de instelling voor is. want dan zie je verschil met hoe hij in 'automatisch' staat. gewoon veel oefenen en dan snap je het vanzelf Haha!

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:34

Ik vind foto 1 en 7 de mooisten
De andere zijn fototechnisch denk ik iets minder,

Foto 2 en 3 vind ik echt zo'n vakantie foto, foto 2 is ook wat scheef..
Bij foto 5 jammer dat de foto wat licht is, vooral de takken lijken wat overbelicht,
Foto 6 vind ik ook wel mooi, alleen hij oogt wat onscherp, wel mooie compo, zo op die helder blauwe achtegrond
En inderdaad, ga gewoon alles uitproberen, dan kom je er vanzelf wel achter Haha!
Succes

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:41

Mooie foto's!
(en , whiej! Daar ben ik geweest! Hermosa Beach/Sequia NP. mooi hé )