[SCH] Tilikum, Orka... KLAAR!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH] Tilikum, Orka... KLAAR!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:00

Naar aanleiding van topic [UK] [TEK] Tilikum, orka in SeaWorld hier het eindresultaat! Ik vindt 'm mooi geworden.

Afbeelding

Afbeelding
Uitgeschoten met blauw aan de linkerkant! Iemand liet me enorm schrikken!

Afbeelding
Zo was hij gister, káál hè?

Anne_Baukje

Re: [SCH] Tilikum, Orka... KLAAR!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:54

Super goed gelukt!!
Ik vind dat je de glansplekken ook heel netjes hebt gedaan Ja
Mooi hoor!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:05

op zich vind ik het een mooi plaatje, vooral daar bij de vin(aanzet) vind ik hem errug mooi!! alleen vind ik de glansplekken minder mooi, je hebt ze echt op de potloodlijn gescheiden, ik had het mooier gevonden als je het iets meer over liet lopen en niet zo'n enorm verschil qua kleuren. de plek onder zijn kop zegmaar heb je naar mijn mening ietwat té blauw gemaakt.

verder vind ik hem erg mooi, succes nog verder

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 17:45

babe schreef:
Super goed gelukt!!
Ik vind dat je de glansplekken ook heel netjes hebt gedaan Ja
Mooi hoor!

Bedankt! Maar de tekening was ook kneitermoeilijk! Voortaan maar weer wat makkelijkers nemen... Haha!

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:22

Mooi!
Zo'n soort dier tekenen lijkt me heel lastig, ik vind dat je de glansplekken inderdaad mooi hebt gedaan.,
wel jammer dat het oogje niet zoveel opvalt, maar als je die zwart maakt valt hij misschien ook wel weer weg tegen de huid ..
Maar iig mooi !

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:49

J gaat vooruit! Ik zou alleen de rest van het doek/papier nog een kleurtje geven, want vind hem nog wel iets kaal.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 21:54

janique schreef:
J gaat vooruit! Ik zou alleen de rest van het doek/papier nog een kleurtje geven, want vind hem nog wel iets kaal.

Bedankt! Tja, da's nog het laatste wat ik eraan kan doen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:05

leuk, alleen van mij mocht er wel meer verf op, zit nu ook nog veel wit in de orka. En de achtergrond idd. Ik vind het nu een beetje lijken op een soort van kleurplaat wat ingekleurd is. Ook vanwege die potloodstrepen die je nog ziet. Maar volgens mij vond jij m af.. dus ben benieuwd of je er nog wat mee doet of niet

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 22:09

pinuts schreef:
leuk, alleen van mij mocht er wel meer verf op, zit nu ook nog veel wit in de orka. En de achtergrond idd. Ik vind het nu een beetje lijken op een soort van kleurplaat wat ingekleurd is. Ook vanwege die potloodstrepen die je nog ziet. Maar volgens mij vond jij m af.. dus ben benieuwd of je er nog wat mee doet of niet

Nêh ik vindt 'm prima zo. Dat vele wit hoort erbij, vooral de oogvlek en onder zijn bek. Potloodstrepen=finelinerstrepen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:11

is dat wit van het doek, of verf?, heb t gevoel alsof je dat gewoon open hebt gelaten. Ik vind hem gewoon niet-af lijkend

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 22:13

pinuts schreef:
is dat wit van het doek, of verf?, heb t gevoel alsof je dat gewoon open hebt gelaten. Ik vind hem gewoon niet-af lijkend
Open gelaten, kijk maar op de foto, daar is het ook mooi zuiver wit! En dat wilde ik gewoon zo houden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:20

als je gewoon witte verf gebruikt, is het geen leeg vlak maar mooi opgevuld zoals de rest, die je de textuur van het doek ook niet. Over het algemeen is dat wel mooier (vind ik) om het hele doek te beschilderen. Maargoed, jij hebt m gemaakt, jij bent er blij mee.. wie ben ik dan om erover te zeuren^^ Verder vind ik trouwens wel dat je m er wel goed op heb gezet, juiste verhoudingen..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:07

Mooi gedaan, de aanzet van die vin rechtsonder is erg goed, hij lijkt er zelf een beetje 3dimensionaal door.
Ik heb even gemist welk materiaal je gebruikt hebt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 12:06

itKiara schreef:
Mooi gedaan, de aanzet van die vin rechtsonder is erg goed, hij lijkt er zelf een beetje 3dimensionaal door.
Ik heb even gemist welk materiaal je gebruikt hebt?

DAMN! Ik zie het nou pas dat die rechtervin echt 3d is... hoe heb ik dat in vredesnaam gedaan? *geeft zichzelf schouderklopje!*

Materiaal: (hoewel sommigen denken dat het op canvas is) Aquarelpapier, plakaatverf, finelinerpen, potlood (voor het uiterste begin).
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 30-07-08 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast, off-topic deel verwijderd.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:42

Ik denk dat ik dit je beste schilderij tot nu toe vind. Ja Wat al is gezegd: de aanzet van de vin is echt heel mooi. Door de stevige schaduw eronder en de glansrand op de vin lijkt hij haast uit het papier te komen. Verder vind ik de manier waarop je de buik hebt gedaan heel leuk, met als die witte stipjes en donkere vlekjes ertussen krijg je een hele gave structuur. Hoe heb je dat gedaan? Lachen

Een licht kleurtje achter de orka lijkt mij ook mooi, ik denk dat dat hem nog iets meer 'af' maakt.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:12

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal off-topic reacties verwijderd. Bij deze het verzoek om het on-topic te houden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 08:09

elanor schreef:
Ik denk dat ik dit je beste schilderij tot nu toe vind. Ja Wat al is gezegd: de aanzet van de vin is echt heel mooi. Door de stevige schaduw eronder en de glansrand op de vin lijkt hij haast uit het papier te komen. Verder vind ik de manier waarop je de buik hebt gedaan heel leuk, met als die witte stipjes en donkere vlekjes ertussen krijg je een hele gave structuur. Hoe heb je dat gedaan? Lachen

Een licht kleurtje achter de orka lijkt mij ook mooi, ik denk dat dat hem nog iets meer 'af' maakt.

Dankjewel! Hoe ik die witte stipjes heb gedaan? Men neme een grote brede kwast, die doop je voorzichtig in de witte verf en dan spat je heel voorzichtig en niet wild de verf op het papier. Ook per toeval ontdekt. (Kwast was ook nat en dat versterkt het ook nog eens.) Een kleurtje komt van de week wel, heb het nu een beetje te druk.