[SCH]tips gevraagd bij dit logo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

[SCH]tips gevraagd bij dit logo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:34

Ik wil graag voor mijn eigen stalletje een eigen logo. Maar het mag niet teveel poespas zijn en wil dus niet teveel details en niet levensgetrouwe illustratie maken. Dus ik heb een gestyleerd logo gemaakt (op zwart pastelpapier (A4) met acrylverf). Maar ik twijfel nog over een paar dingetjes. Dit is het logo tot nu toe (letters komen in het linker, lege stuk, maar dat doe ik digitaal).

Afbeelding
Ik heb het logo al wat bewerkt in Picasa.

Mijn twijfel-dingetjes:
- Toch helemaal inkleuren of toch deels zwart laten...
- Wel of geen details, zoals hoofdstel en beugels...
- Ruiter gedetailleerder maken of niet...

(Ik zie dat de linkerachterbil (rechts voor de kijkers) nog wat beter en ronder moet)

Dus tips en adviezen zijn welkom. Knipoog

Brit

Re: [SCH]tips gevraagd bij dit logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:44

Opzich vind ik het nu een mooi logo, het enige wat nog mist is een hoofdstel. Beugels vind ik niet heel erg opvallen.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:47

als ik jou was zou ik ook de letters in mooie sierletters er zelf op schrijven en niet digitaal doen Knipoog

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:51

Het hoofdstel zou ik er wel bij doen, dat kan ook heel simpel natuurlijk, de ruiter, zou ik laten zoals die is!

En die billen zijn inderdaad ook niet helemaal in proportie.... het is net of zijn achterhand, naar rechts 'glijd' ..

laat je het eindresultaat ook zien ?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:53

Bedankt tot nu toe! Ik heb de bil al iets beter gemaakt nu. Maar ga er morgen mee verder. Nu andere verplichtingen.

Ik laat het eindresultaat incl. tekst ook nog zien! Knipoog

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:57

Wil je precies dit plaatje als logo gebruiken? Lachen Als schilderijtje vind ik hem erg leuk, maar voor een logo zou ik toch een wat strakkere belijning kiezen. Dat is makkelijker om te gebruiken als je het ergens op wil laten drukken.
In elk geval zou ik kiezen voor dus zo min mogelijk details. Zo zonder hoofdstel vind ik ook wel bij het plaatje passen, lekker vredig en los. Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:59

Inderdaad de billen Ja
Misschien ook de staart wat minder bol?

Een hoofdstel is misschien wel leuk, al vind ik het nu niet storend dat er geen hoofdstel om zit, heeft ook wel wat...
Zoals Elanor al zegt is dat heel rustig en losjes Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:09

Hmm ik vind het net als elanor zegt een mooi plaatje, maar weet niet of hij als Logo geschikt zou zijn? Voor drukwerken is het moeilijk dit in zijn kwaliteit te behouden. Ik zelf zou kiezen voor iets met veel minder detail maar dan toch hetzelfde idee, want hij is wel super origineel!
Mocht je met dit logo doorgaan zou ik er toch nog een suggestie van een hoofdstelletje en een teugel aanmaken Ja

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:01

Ik vind hem ERG leuk, maar persoonlijk zou ik er misschien een halster omschilderen (geen hoofdstel) of misschien een bitloos hoofdstel.
Echt toppie!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:44

Bedankt voor alle reacties!

elanor schreef:
Wil je precies dit plaatje als logo gebruiken? Lachen Als schilderijtje vind ik hem erg leuk, maar voor een logo zou ik toch een wat strakkere belijning kiezen. Dat is makkelijker om te gebruiken als je het ergens op wil laten drukken.
In elk geval zou ik kiezen voor dus zo min mogelijk details. Zo zonder hoofdstel vind ik ook wel bij het plaatje passen, lekker vredig en los. Lachen

Tja, ik wilde idd eigenlijk ook nog strakker, maar op één of andere manier, maak ik het toch weer wat 'schilderachtiger'. Dus ik begrijp wat je bedoelt. Hoewel ik nog niet weet of ik het wel ergens op laat drukken. Sowieso print ik het zelf voor op m'n achteruit van m'n auto, en wellicht schilder ik het zelf nog op een groot bord na voor op de trailer of op stal.

En hoewel ik wel met bit rijd, ga ik wel richting bitloos, dus wellicht dat het in de toekomst wel een passend beeld is ja. Wel het beeld wat ik na wil streven: vredig en los. Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:45

Jasia schreef:
Inderdaad de billen Ja
Misschien ook de staart wat minder bol?

Een hoofdstel is misschien wel leuk, al vind ik het nu niet storend dat er geen hoofdstel om zit, heeft ook wel wat...
Zoals Elanor al zegt is dat heel rustig en losjes Ja

Z'n staart is IRL wel zo bol. Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:01

Ik denk dat dit wel het eindresultaat is. Alleen nog de letters dan. Als hij helemaal klaar is, laat ik dat ook nog zien, maar het logo is nu klaar. Ik heb toch gekozen voor een hoofdstel, maar dan heel fijntjes en ik vind het niet misstaan. Verder de bil bijgewerkt, toch wat verder ingekleurd en nog hier en daar wat bij geschaafd. Oh en uiteraard in Picasa weer verwerkt. Knipoog

Afbeelding

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:27

De billen zij beter, alleen jammer dat je het gezicht zo donker hebt gemaakt.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:30

de billen en het hoofdstel vind ik een goede verbetering. Het donkergkleurde hoofd daarentegen vind ik dan weer teveel afleiden. Het oude ontwerp vond ik beter.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:39

Oke, als al twee mensen het donkerder hoofd opvalt, moet ik daar wellicht nog wat aan bijschaven. Is weer voor morgen of vanavond.

En wat vinden jullie van de letters zo? (let niet op de witte rant... die kwam erbij met uplaoden Verward
Afbeelding

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:44

Ik zou bij een logo niet met nuances werken, dus gewoon rood dat truitje, wit het paard, eigenlijk gewoon de kleuren strak houden zonder schaduwen en de kleine details als stippen ed ..MIsschien drie zwarte stippen, meer niet.

Als achtergrond zwart is zou ik gewoon zwarte kleur broek weghalen en er een spijkerbroek plaatsen...

Heb zelf ook wel eens wat logo's gemaakt, en deed het uiteidnelijk ook strak, helder eenvoudig en duidelijk.

(Wel lastig als je meer genuanceerd werkt).. Bloos

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:46

Leuk logo, dat zeker.
Zou alleen die letters niet zo doen. Ten eerst valt een deel van de letters gewoon over het logo heen, dat is zonde, en verder valt t ook lastig te lezen omdat je het wit van de letters over laat gaan in het wit van het paard als je snapt wat ik bedoel Lachen
Groetejs, mij