Ik had opeens heel veel inspiratie om een verhaal te schrijven, en heb het dus ook maar gedaan.
Ik heb nu 1 hoofdstuk af, en wil graag even weten of het wat is, dan kan ik bepalen of ik verder ga schrijven of niet.
Het is mijn eerste verhaal, dus als het niets is stop ik gelijk! Het zijn 1502 woorden

Hoofdstuk een
Eindelijk is het zomervakantie! Dat mocht ook wel eens, na een heel jaar hard zwoegen heb ik het wel verdiend! ‘Ruben!’ roep ik hard naar mijn broer. ‘Wat is er nou weer Jessica?’ antwoord mijn broer geïrriteerd. ‘Wat zal ik eens gaan doen vandaag?’ ‘Sjongejonge, hoe moet ik nou weer weten, wat jij vandaag gaat doen? Je bent toch niet zo domblond dat je het zelf niet kan bedenken, of wel soms?’ antwoord Ruben nog geïrriteerder. ‘Laat maar weer!’ zeg ik sarcastisch. Boos loopt mijn broer weg, terug naar zijn kamer. ‘Hmm.. Laat ik Els maar eens bellen, misschien kunnen wij nog wel even lekker samen naar de paarden!’ bedenk ik mij opeens met een glimlach op me gezicht! ‘Hallo mevrouw Tip! U spreekt hier met mevrouw Molenman, kan ik iets voor u betekenen?’ zegt Els vrolijk als ze de telefoon opneemt. ‘Molenman? Maar, ik dacht dat jij een vrouw was!’ antwoord ik met een zielig stemmetje door de telefoon. ‘Pardon? Ten eerste, wilt u mij aanspreken met u en niet met jij? Ten tweede, mevrouw Molenman voor u. Tot slot, ten derde, ik ben inderdaad een vrouw en mijn achternaam is ook inderdaad MolenMAN!’ zegt Els deftig. Gierend van het lachen rol ik over de grond. ‘Els laat me ook altijd weer lachen!’ zeg ik in mijn gedachten. ‘Hahahallo Els, oh, sorry, mevrouw Els natuurlijk! Het spijt mij, sorry sorry! Vergeef me! Oké, zullen wij maar weer normaal gaan doen? Want ik heb namelijk een serieuze vraag!’ zeg ik streng tegen Els. ‘Ik luister, ik luister!’ antwoord Els met een bang stemmetje. ‘Oké, mooi zo’ zeg ik tevreden.
Als Els en ik om 7 minuten over half 4 aankomen bij de paarden, ren ik gelijk naar Flicka! ‘Flickaaaaaaa! Kom maar! Jaaa, kom maar meisje!’ roep ik. Flicka komt naar me toe gedraafd! Wat is het ook een schatje! ‘Ik hou zoveel van jou!’ fluister ik tegen Flicka als ze bij me is. ‘Aahh.. Jes, jij en Flicka passen echt goed bij elkaar!’ ‘Dankjewel Els, jij en Joris passen ook echt super goed bij elkaar! Joris mag wel blij zijn dat jij zijn baas bent!’
Een uur later rijden Els en ik met Joris en Flicka in de bak. We zijn lekker ons dressuur aan het oefenen. Volgende maand heb ik weer een wedstrijd met Flicka, ik moet nog 4 winstpunten in de B! Daarom zijn Flicka en ik nu al hard aan het trainen voor de L1! Els rijdt met Joris gewoon voor de lol, Joris is veel te oud om nog aan wedstrijden mee te doen, dat kan zijn hart niet meer aan. ‘Weetje Els, jij en Joris zijn echt de perfecte combinatie! Het rijden gaat echt goed de laatste tijd bij jullie! Ik ben echt trots op je!’ complimenteer ik Els. ‘Dankje, met jou en Flicka gaat het ook goed, jullie mogen al bijna in de L1 starten!’ complimenteert Els mij terug. ‘Hahahaha, ja dankjewel! Ik hoef nog maar 4 winstpunten!’ Ik denk terug aan mijn afgelopen 3 wedstrijden, waarbij ik bij elke wedstrijd 2 winstpunten haalde! ‘Wat was ik toen trots op jou Flicka! Elke keer flikken wij het gewoon weer! Elke keer worden we 1e of 2e! Nou ja, elke keer is een groot woord, we heb natuurlijk nog maar 3 officiële wedstrijden gehad! Maar toch, jij bent mijn meisje, en ik ben super trots op jou!’ vertel ik zachtjes tegen Flicka. ‘JESSICA! AARDE AAN JESSICA! Waar zit je met je gedachten? Je praatte hardop, maar ik kon het helaas net niet verstaan.’ zegt Els bulderend van het lachen!
Nadat Els en ik heerlijk hebben paardgereden, even de paarden verzorgen en daarna gaan we nog even lekker gek springen op de trampoline, en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan.
Als ik thuis ben aangekomen, ren ik gelijk naar boven. 5 minuten later roept mijn moeder mij voor het eten. Ik kleed me snel om en loop naar de keuken om te gaan eten. Op de tafel staat mijn lievelingseten, een pizza met alleen kaas! ‘Bedankt mamma! Je bent een schat, ik hou van jou’ en ik geef haar een kus erbij. Na het eten ga ik weer naar mijn kamer. Ik bedenk dat ik eigenlijk nog wel even zin heb om naar de paarden te gaan om even lekker slootje te springen! ‘Hmm.. Els wil misschien ook wel mee’ bedenk ik hardop. Ik pak mijn telefoon en bel Els.
‘Goedemiddag, u spreekt met Rita Molenman’ zegt de moeder van Els als ze de telefoon opneemt. ‘Hallo Rita! Je spreekt met Jessica! Is Els misschien ook thuis? Ik hoor de moeder van Els door de telefoon naar Els roepen. Een paar seconde later hoor ik Els van de trap af stampen. ‘Hée Jes! Zullen wij zo meteen gaan slootje springen bij de paarden?’ ‘Schreeuw niet zo hard Els! Ik ben niet doof. Maar, ja dat wil ik heel graag, want ik belde jou om te vragen of we zouden gaan slootje springen bij de paarden! Ik kom nu naar jou toe! Doei! Tot zo!’ En ik hang de telefoon op. Ik kleed me snel om in kleren die vies mogen worden. Voor de zekerheid neem ik droge kleren mee, voor als ik weer eens in de sloot val. Ik ren hard de trap af, ontwijk de krakende traptreden, roep naar mijn moeder dat ik met Els naar de paarden ga en ik spring op de fiets, op weg naar Els!
‘AAAAHHH..’ schreeuw ik als ik gelanceerd wordt op de trampoline. Wat ging ik hoog zeg! Dat was leuk! ‘Uhh.. Els, we kwamen hier volgens mij om slootje te springen, dus… zullen we dat maar even gaan doen?’ vraag ik aan Els. ‘Ja is goed! Daar heb ik echt super zin in!’ antwoord Els. Els en ik lopen helemaal naar achteren. Halverwege zie ik het maïsveld van de buren, en heb op eens SUPER zin om daar door heen te rennen! Ik vraag aan Els of we daar door heen zullen gaan crossen! Els stemt toe, en we lopen richting het maïsveld. Aangekomen bij het maïsveld, moeten wij eerst over 2, niet al te kleine slootjes heen springen. Ik bedenk dat ik niet moet gaan twijfelen maar gelijk moet springen, dan word ik maar nat, het is super warm en benauwd weer, dus het is wel lekker om er even in te vallen! Ik neem een aanloop en spring over de sloot heen, ik red het makkelijk! Ondertussen staat Els nog te twijfelen aan de overkant. ‘Kom op Els! Zelfs ik red het! Ik trek je er wel over heen!’ moedig ik Els aan. Els twijfelt nog heel even, neemt dan een aanloop en springt gemakkelijk over de sloot heen. ‘Phff.. Doen we daar nou zo’n moeite om?’ vraagt Els aan mij. ‘Uhh.. Zoals je merkt, ja.’ Zeg ik tegen Els met een big smile op mijn gezicht! Zo, in ieder geval al één sloot overleeft! Nu de andere nog. We lopen verder richting het maïsveld. Na 2 minuten lopen, zijn we aangekomen bij het maïsveld. Tot mijn grote schrik, zie ik dat de sloot opeens veel groter is geworden. Dat ga ik nooit redden! Ik grinnik zachtjes in mezelf, ik zal Els eens even goed laten schrikken. Ik neem een aanloop, ren op de sloot af, en in plaats van dat ik over de sloot heen spring, ren ik er door heen! Els schrikt zich dood. Als ze beseft wat er nou echt gebeurde, begint ze super hard te lachen! Zo hard dat ze niet meer op haar benen kan staan, Els valt, en rolt over het gras. Net te laat ziet Els dat ze de verkeerde kant oprolt. Nog één draai en ze ligt in de sloot, maar ze heeft zo’n vaart, dat ze niet meer kan stoppen. Els begint te gillen en te schoppen, en dan PLONS ..
Wat was dat? Ik draai me om, en zie Els in de sloot liggen! Ik moet zo hard lachen, ik kom niet meer bij. Tegelijk bedenk ik mij dat Els niet meer beweegt, wat is er aan de hand? Ik spring de sloot in en begin Els door elkaar te schudden. Gelukkig bedenk ik mij dat ik Els beter eerst op het droge kan leggen. Ik til Els op het droge, en begin haar weer door elkaar te schudden. Ik raap in paniek, begin om me heen te schreeuwen om hulp. Ik blijf maar door schreeuwen, wat ik niet door heb, is dat ik achter in het land ben en niemand me hoort. Als ik Els niet wakker krijg, begin ik te huilen. Ik ben in paniek, en ik ben woest op mezelf. Dat ik mijn EHBO diploma niet heb gehaald op de basisschool, anders had ik Els misschien kunnen redden. Ik begin weer in paniek om me heen te schreeuwen. Nadat ik misschien wel 10 minuten om hulp heb zitten schreeuwen, besef ik me eindelijk dat ik achter in het weiland ben, en er niemand is die me hier kan horen..