[FOTO] Nature and horses

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

[FOTO] Nature and horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 16:06

Dit is mijn 1e topic hier in "uit de kunst".
Ik heb sinds mei denk ik een spiegelreflex camera ( nikon d40 ). Eerst had ik er alleen een kitlens bij, gister een nieuwe lens bij gekocht ;
de Tamron 70 - 300 tele/macro lens voor Nikon camera's.

Heel veel verstand heb ik er nog niet echt van, ik ben altjid wat aan het uitproberen, en hierbij mijn eerste foto's met de nieuwe lens. Het moet wel even wennen moet ik toegeven.
Opbouwend commentaar is natuurlijk welkom Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

manutjuh

Re: [FOTO] Nature and horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:11

Bij de derde foto vind ik het een beetje storend dat de voorste bloemen onscherp zijn, dat lijd een beetje af. Bij het paadje is dat ook zo, de voorgrond is onscherp dan word het scherp en dan weer onscherp. misschien kan je de volgende keer proberen de voorgrond ook scherp te houden.

Ver vind ik de foto's wel heel leuk. het is altijd even wennen met een nieuwe camera. Knipoog

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 16:25

Bij dat paardje bedoel je de voorgrond van het gras ofzo? Want voor de rest zie ik op mijn beeldscherm niks onscherps Tong uitsteken

Dank je wel

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:48

nee niet het paardje (toen ik het nalas moest ik ook even twee keer kijken Tong uitsteken) ik bedoel het weggetje.

ik weet toevallig dat er op mijn oefen lens (de camera van mijn zus) een draaideel zit dat je in kan stellen hoever hij scherp moet stellen. er staat een tekentje: willekeurig 1 meter, 1,5 meter en 3 meter. als je het dichterbij zet, bijvoorbeeld 1 meter dan stelt hij eerder scherp. zet je hem op 3 meter of op willekeurig, dan stelt hij verder weg scherp. Je kan het vergelijken met dierentuinfotos achter een hek. zet hem op 1 meter dan zie je het hek scherp en het dier onscherp. zet hem op 3 meter of verder en dan zie je het hek onscherp en het dier scherp.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelgd heb (ik heb dat wel vaker dat ik het snap maar andere niet Knipoog)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 17:17

Ja klopt, er zit een draaideel op ja. Dat is geloof ik om de diafragma oid te bepalen. Ik zal eens proberen of het scherpstellen daar ook mee wil

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:20

zijn mooie foto's, lijkt net of er bij je 1e foto vlekken in of op de lens zitten? (of was op dat moment 'n fanatieke nies/snotterbui Tong uitsteken?)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:23

@neverstop denk dat dat vliegen zijn.
Vind ze mooi maar zoals mensen al eerder zeiden jammer dat sommige dingen onscherp waren terwijl die beter scherper konden. Maar gewoon lekker dooroefenen en komt het helemaal goed Lachen!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:18

Zo'n foto van bijvoorbeeld die weg is nu niet zo bijzonder. Een foto wordt spannender als daar iets gebeurt/ligt/loopt. Dan heb je wat om naar te kijken in een foto. Nu vind ik ze persoonlijk wat saai.

En ik vraag me af wat er in dat water gebeurt Clown

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:20

je hebt wel al veel gekocht voor zo weinig ervaring:) Maakt niet uit, kun je lekker mee oefenen.. maar dat wil ik er eig ook mee zeggen.. blijf oefenen, want ik wed dat je zoooveeel meer hieruit kan halen.. zoals het scherpstellen, speel daar nog ff mee en kijk wat mooi is, en waarom moet het onderwerp toch altijd in het midden? Probeer, experimenteer..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:45

Er kwam een boot voorbij, daarom wat golven Knipoog
Nou het is eigenlijk toevallig dat ik nu het onderwerp steeds in het midden heb, normaal heb ik dat nooit zo "erg".
Dit weekend ga ik een nacht naar het Ijsselmeer, camera gaat mee dus ik zal wel even weer wat uitproberen

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:15

Bevalt de tamron op je nikon?
Ook geen scherpstellingsproblemen oid?

Mooie foto's en lekkere kleuren Lachen

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:36

1, Zonde van alle vliegen. Hij is nog een beetje standaard zo andere compositie misschien?
2, Weer die vliegen, verder vind ik de foto niet zo bijzonder
3, Mooi alleen had dat voorste stukje ook wel scherp gemogen
4, Weet eigenlijk niet wat ik van deze foto vind
5, Vind ik wel mooi, fijne kleuren ook Lachen
6, Beetje standaard foto