[FOTO] Lucky (kat)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katuwr

[FOTO] Lucky (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 21:21

Hallo Doei!

Onze buren zijn op vakantie en wij hebben de eer gekregen om op hun leuke katje te passen. Ik heb nu een paar weken een nieuwe camera (Canon PowerShot SX100 IS) en ik vind het erg leuk om foto's te maken. Doe het dus ook niet omdat ik er later iets mee wil doen of iets dergelijks, gewoon omdat ik het leuk vind en graag mooie foto's wil maken. Met deze foto's wil ik dus graag tips ontvangen hoe ik het fototechnisch beter kan doen. Heb een beetje met de sluitertijd zitten spelen, er was genoeg licht dus ik kon hem nog vrij kort maken. Hoe doen jullie dat eigenlijk wanneer er niet optimaal licht is? Want flitser is vaak ook niet mooi maar om dan toch een leuke bewegingsfoto te maken... De camera stond overigens in het begin bij SCN en dan optie flora en fauna, ik vind dit vaak mooie kleuren geven omdat ik ook buiten bezig was, daarna heb ik hem op Tv gezet zodat ik wat met de sluitertijd kon doen.

Nou in ieder geval, hier komen de foto's Lachen Ik heb bij een aantal het contrast in de kleuren wat veranderd en hier en daar een klein randje weggeknipt.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Dit vind ik qua kleur wel een leuke foto, alleen jammer dat er net een klein stukje staart mist

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Een van mijn persoonlijke favorieten Lachen Vind het blaadje niet echt storen, eigenlijk juist wel leuk, maar misschien was het mooier geweest als deze dan wat minder scherp was geweest.

Afbeelding
Deze vind ik ook erg mooi Lachen

Dus, brand maar los! Graag tips!

CherylDaraxo

Re: [FOTO] Lucky (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:46

De laatste 2 vind ik het mooiste. Sommige zijn wel wat ver genomen waardoor de kat minder goed uitkomt.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:09

De laatste 2 wow OK dan! mijn complimenten.En da blaadje vind ik echt leuk zo

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:27

t zijn leuke fotos, leuke beestenboel fotos.. Ik vind ze allemaal niet zo, zelf had ik meer geexperimenteerd, zoals vacht, ogen en poten fotograferen, kat in vreemde hoek zetten, ergens op zetten.. en veel wachten. Je 1 na laatste foto is wel leuk, alleen wat donker..

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:14

Leuke fotos, ik ga voor de rest mee met je eigen commentaar en het commentaar hierboven over dat de fotos van erg ver zijn genomen waardoor de kat soms minder goed uitkomt. Ik vind het juist geen beestenboel fotos omdat ze fototechnisch er goed zijn.

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 21:11

Bedankt voor de reacties!
Ook wel leuk dat er gewoon verschillende meningen zijn, zo kan je toch ook uit alles je eigen ding halen. Ben het inderdaad ook eens dat de kat op sommige foto's wat te ver weg staat. Ook had ik inderdaad wat meer verschillende poses en hoeken kunnen zoeken maar dat is natuurlijk ook wel net een beetje wat voor soort foto's je wilt hebben.