[FOTO] Alpenbloemen, een eend en een slak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Alpenbloemen, een eend en een slak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:08

Afgelopen week geschoten in Zwitserland.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Graag opbouwend commentaar. Foto's zijn onbewerkt op het kadertje na. Bewerken doe ik niet aan. Dus prima als je zegt dat je hem hier en daar wat bijgesneden had, contrast verhoogd of weet ik wat, maar of ik er iets mee kan?

Shoot. Lachen

Anoniem

Re: [FOTO] Alpenbloemen, een eend en een slak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:15

Helemaal niemand die commentaar kan geven?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:36

Hai Juul,

Zwitserland is mooi... Pling Wat voor camera gebruik je? Of ik je echt kan adviseren weet ik niet, zo lang ben ik zelf nog niet bezig Vork, maar kan je natuurlijk wel vertellen wat ik ervan vind Lachen.

Persoonlijk vind ik het mooier als het onderwerp niet in het midden van de foto staat, zoals bij de meeste foto's van bloemen wel het geval is. Dat maakt zo'n foto net even spannender. Foto 7 vind ik leuk omdat je echt op het op het hart scherp hebt gesteld, en foto 8 door het felle geel met het lieveheersbeestje. Ook de laatste, van de slak, vind ik erg leuk, juist omdat je zo'n beest minder snel op de foto zou zetten, door de kleuren en scherptediepte. Wel lijkt het een beetje alsof je meer op het steen hebt scherp gesteld dan op de slak, maar dat kan ook aan mijn beeldscherm liggen Lachen

Veel pelzier nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:41

Dankje! Koppie van de slak en de steen onder z'n koppie is scherp, was de bedoeling ook. Lachen Fotografeer met een Canon EOS 450D met 2 verschillende lenzen. Deze foto's zijn met de gewone 18-55 lens gemaakt. Onderwerp in het midden bij een aantal was ook de bedoeling omdat dat voor m'n gevoel net ff lekkerder uitkwam met de 'houding' van de bloemen en de achtergrond. Ja