[TEK] schimmeltje van 28 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

[TEK] schimmeltje van 28 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 08:32

Deze pony is van een vriendin van mij.
Hij is ondertussen 28 jaar en geniet van zijn pensioen.
Graffety heeft in het verleden (inter)nationaal gesprongen bij de pony's.

Ik heb pastelpotloden gebruikt.
Het papier is een soort karton. Niet echt fijn om de details op te krijgen maar ik heb nog best veel hiervan liggen dus ik moet het eerst even opmaken. Ik heb voor het eerst een poging gedaan om met een raster te werken.

Ik ben nog niet klaar. Misschien iemand tips? Ik ben zelf in ieder geval niet tevreden over 1 neusgat, vanaf ons gezien de rechter.
Op de foto is het ook niet echt gedetailleerd. Op de 1e foto is het mooier dan de 2e. Die moet ik dus even aanpassen. De ribben (jaja dat heb je met oude pony's) komen ook niet echt fijn over.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 23-07-08 09:56, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast; [tek] -> [TEK]

TanteSabien

Re: [tek] schimmeltje van 28 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:42

ik vind de tweede tekening het mooist, alleen let er wel op dat je de ribben enzo niet te overdreven tekent, want nu lijkt ie op je tekening echt wel mager en dat issie niet Tong uitsteken

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:48

Ondanks het raster klopt hij toch nog niet helemaal, de ogen zijn wat te groot en je hebt zijn hoofd wat te veel gedraaid en is imo wat te kort. Het lijf vind ik wel erg mooi en zacht gedaan. Over het raster, heb je dit ook met wit pastelkrijt opgezet? Krijg je het papier dan wel weer mooi egaal zwart? Het zou zonde zijn als je nog vlekker op het papier zag zitten van het raster. Verder ga zo door, ik denk dat we nog veel moois kunnen verwachten!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 09:56

janique schreef:
Ondanks het raster klopt hij toch nog niet helemaal, de ogen zijn wat te groot en je hebt zijn hoofd wat te veel gedraaid en is imo wat te kort. Het lijf vind ik wel erg mooi en zacht gedaan. Over het raster, heb je dit ook met wit pastelkrijt opgezet? Krijg je het papier dan wel weer mooi egaal zwart? Het zou zonde zijn als je nog vlekker op het papier zag zitten van het raster. Verder ga zo door, ik denk dat we nog veel moois kunnen verwachten!

Ik heb wit pastelpotlood gebruikt voor het raster Huilen en krijg het er maar moeilijk af.
Waar maak jij het raster dan van?
Bedankt voor de tips, ik ga er vh weekend als ik tijd heb weer verder mee aan de slag.
Ik denk dat het hoofd aan de rechterkant (vanaf ons gezien dan) smaller moet.
De randen om de ogen (het grijze gedeelte bij een schimmel) moet ik, volgens mij, lichter maken zodat de ogen minder groot lijken.

janique

Re: [TEK] schimmeltje van 28 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:08

Ik gebruik nooit rasters, maar ik was er al bang voor dat je dit nog maar moeilijk weg zou krijgen.. Ik zou ook niet weten met welk materiaal je het op zwart papier krijgt en het ook weer goed weg kan halen

het linkeroog is wat te breed, en de rechterkaak is wat te bol.. dat is wat ik zo op t eerste gezicht zie.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:53

janique schreef:
Ik gebruik nooit rasters, maar ik was er al bang voor dat je dit nog maar moeilijk weg zou krijgen.. Ik zou ook niet weten met welk materiaal je het op zwart papier krijgt en het ook weer goed weg kan halen

Je ziet ze dus nog steeds naast de pony, lekker blonde Blond actie.
Ik heb het met wit pastelpotlood heel licht gedaan.
Iemand een suggestie wat ik op de achtergrond kan tekenen zodat die witte rasterlijntjes niet meer zo zichtbaar zijn?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:15

Met zwart overheen gaan?
Op zwart karton kun je geen raster gebruiken ook niet met grafietpotlood omdat je altijd de gumlijnen blijft zien Knipoog
Dit is ook de reden waarom ik zelfs geen schets maak op zwart karton en pas als ik al 'onderweg' ben voorzichtig wat lijntjes neerzet als 'handvat' http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... atje-1.jpg
http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... ntera7.jpg
De enige keer dat ik wel van te voren 'moet' schetsen en de gok moet nemen dus is met meerdere onderwerpen op 1 zwart vel. Lachen

Ook ik zie dat je, ondanks of misschien wel dankzij Knipoog het raster, de tekening niet helemaal klopt. Daarbij sluit ik me aan bij Janique. Ik zou de ribben wat minder prominent aanwezig laten zijn door ze wat te vervagen. Ik mis ook een hoop kleuren (blauw, roze, oranje) die ik wel in de foto terug zie. Wit is geen wit Knipoog en een tekening wordt levendiger als je er meer kleuren in verwerkt dan alleen die je denkt te zien. Goed kijken! Verder denk ik dat je goed op weg bent qua techniek Ja

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 15:35

Bedankt voor de tips. Als ik tijd heb, ga ik er weer eens mee aan de slag. En met zwart maar proberen die lijnen weg te krijgen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:02

Kleine update. Ik moet alleen kijken wat ik met de achtergrond doe. Ik heb hem o.a. iets minder ribberig gemaakt en kaaklijn rechts aangepast.
(Slechte kwaliteit foto, sorry)
Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:03

Ja dat is beter zo! Voor een volgende goed letten op de grootte van de ogen, deze zijn wat te groot maar goed daar kan je nu niets meer aan veranderen.