[FOTO] Avondlicht - graag jullie mening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

[FOTO] Avondlicht - graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 23:08

Hoi Doei!

een paar weken geleden heb ik een digitale camera gekregen en nu ben ik aan het leren fotograferen Tong uitsteken Waar ik nog erg mee zit te rommelen is wanneer ik welke instelling moet gebruiken voor het beste resultaat. Toen ik vanavond op de trein naar huis stond te wachten viel de mooie lucht en in het bijzonder het licht van achter mijn rug op dat ding (balk?) van de bovenleidingen me op. Ik heb een paar foto's gemaakt en nou wil ik graag van jullie weten welke jullie het best gelukt vinden zodat ik weer verder kan.

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Zelf vind ik op foto 1 het blauwe bordje tussen de rails erg storend. Kan iemand me vertellen wat die witte vlek bovenin is? (regendruppel?) Foto 2 vind ik te licht (de foto's zijn rond een uur of 21:20 gemaakt) en de felle verlichting rechts op het perron vind ik niet mooi hoewel die wel het desolate karakter van het station tot uitdrukking brengt. Over foto 3 ben ik het minst tevreden, daar staat te veel omgeving op en hij is te grauw.

Nou, brand los Haha!
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 23-07-08 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in titel gezet.

Fnanne

Re: [FOTO] Avondlicht - graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:30

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:33

ik vind het een mooie 2e foto kwa scherpstelling..
Maar alleen ik krijg een gigantisch rotgevoel bij die omgeving.
Waarom weet ik ook niet..
Als ik dr zo naar kijk. maar regenboog is ook mooi alleen de omgeving staat me dus niet zo aan Tong uitsteken maar ja Tong uitsteken

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:35

Qua kleuren vind ik de eerste het mooist. Dat vlekje is een stofje of druppel denk ik? De tweede is niet helemaal scherp, en bij de derde vind ik de kleuren niet mooi. Op zich wel aardig, maar ik vind de stationsomgeving erg druk, en niet geschikt als je foto's van de lucht wilt maken, dan had ik het juist leuker gevonden als er geen regenboog was, dus gewoon stationsfoto's. Maar ik snap natuurlijk dat je 't niet echt voor het kiezen had Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 10:55

Dank jullie wel voor het commentaar, het ging me niet om de regenboog - hoewel dat wel een leuke meevaller is - maar om de lucht en het licht die me opvielen. Dit is het station in Apeldoorn, inderdaad niet de meest gezellige omgeving Lips are sealed Achteraf moet ik zeggen dat ik best te spreken ben over het contrast tussen de lucht (mooi) en de omgeving (mistroostig) Bloos

@ esther_sonja: wat bedoel je met scherpstellig op de tweede foto? Het valt me nu op dat hij inderdaad niet scherp is... de omgeving vooral, waardoor de lucht beter tot z'n recht komt. Zoiets Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:01

De 1e foto vind ik juist wél érg mooi! Dat station spreekt me op de een of andere manier wel aan, en het licht is erg mooi Ja
De 2e foto is niet zo goed qua scherpstelling, en de 3e foto is niet zo bijzonder.... blijf oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:01

De omgeving kwam me al zo bekend voor, maar gezien je woonplaats kon ik het niet plaatsen Haha! Maar toch Knipoog

Ik vind het contrast lucht-omgeving wel mooi, maar het is jammer dat die blauwe bordjes zoveel aandacht trekken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 11:04

RedPassion schreef:
De omgeving kwam me al zo bekend voor, maar gezien je woonplaats kon ik het niet plaatsen Haha! Maar toch Knipoog

Ik vind het contrast lucht-omgeving wel mooi, maar het is jammer dat die blauwe bordjes zoveel aandacht trekken.

Dit is perron 3, ik was op weg naar huis... van Loenen naar Amersfoort Tong uitsteken

Kan iemand me vertellen hoe ik de bordjes minder fel kan maken?

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:17

foto één is erg mooi vindt ik, inderdaad wel jammer dat die blauwe bordjes de aandachttrekken, maar als je dat een beetje kan bewerken is hij helemaal top!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:48

hestejente schreef:
Dank jullie wel voor het commentaar, het ging me niet om de regenboog - hoewel dat wel een leuke meevaller is - maar om de lucht en het licht die me opvielen.

Oh, okee. Nou, persoonlijk vind ik dat juist een minpuntje, maar niet aan de fotograaf te wijten natuurlijk.