!Pastelkrijt op A3-formaat. Omdat ik wilde dat deze tekening zou matchen bij Sirel, heb ik nogmaals het pastelpapier van Canson gebruikt. Wat blijft dat een stug spul, hoewel ik de mogelijkheid tot meer lagen heerlijk vindt, duurt het zoveel langer om het te bewerken. Het effect van de honinggraat-structuur vind ik dan wel weer erg leuk. Ik moest eens beslissen of ik het nou fijn vind of totaal niet
.Op de referentiefoto had Remsy een scherpe schaduw over zich heen. Ik weet dat het vaak wijsheid is om deze niet te tekenen, toch heb ik daar wel voor gekozen omdat ik de deken van licht over de achterhand zo mooi vond. Ik hoop dat het goed uitgepakt heeft
.De eerste foto kijkt op mijn scherm goed qua contrasten maar wat donker op de achterhand, hopelijk valt dit op normaal ingestelde schermen mee:

In Remsy heb ik gebruik gemaakt van parelmoer-pastel. Dit geeft een heel subtiele glittering en vermengd met donkere kleuren echt een parelmoereffectje.
Ik kreeg het eerder niet op de foto (je ziet het alleen in bepaalde lichten) maar vandaag per toeval wel, het geheel valt zo te licht uit maar als het goed is, zien jullie hier wel het effect?

Tips; altijd welkom
! 

. Je hebt gelijk, het komt wat plat over met vooral de schaduw er zo over. Ik heb geprobeerd daar wat diepte te creëren maar het keek telkens net niet fijn, of de vorm van het paard werd geen Remsyvorm meer. Vandaar dat ik gekozen heb om het zo maar te laten