[SCH] Variatie op een foto van een pony!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH] Variatie op een foto van een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 16:00

Van een foto nageschilderd, alleen: kleur halster was BLAUW, nu GEEL; van korte manen lange manen gemaakt, kleur lijf iets anders... en zo krijg je dus een heel andere pony! (woeste voorpluk, niet?? Haha! ) Oja, over het oortje alleen..... ben ik eigenlijk niet zo happy mee...

Afbeelding

suzanne_H

Re: [SCH] Variatie op een foto van een pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:01

het oortje is idd wat klein ik vind hem wel mooi kijken!
EN DIE VOORPLUK:p
xx

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:02

Hm.. Op zich natuurlijk heel grappig gedaan.. Alleen is hij imo heel erg uit verhouding. Hoofd smal en lang achtig, halster groot en valt niet mee met de ronding van het hoofd zeg maar.. Het oogje lijkt te ver naar achteren, en paarden hebben voor zover ik weet geen wenkbrauwen Knipoog
Veel oefenen! Ik weet dat je het kan, want ik vind je dolfijnen altijd leuk!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 16:08

Ik dacht: laat ik eens van een normale foto eens een over de top-versie van maken, (bijv. die grote voorpluk)

Afbeelding

Zo was hij eerst.... Slapen Slapen Slapen
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 22-07-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:14

Ik sluit me aan bij Pluttersput. En bovendien snap ik hem niet. Uit welke hoek is dit nu bekeken? Ik vermoed dat de nek en het lijf van de pony links van het blad valt? Ik kan de foto natuurlijk niet zien, maar ik denk dat je deze van een snap-shot foto hebt nageschilderd (de alledaagse huis-tuin-keuken foto) . Ik denk dat het beter is dat je een duidelijke, vrij professionele foto gebruikt om na te schilderen waar je veel details op kan zien, en die vanaf een mooiere/duidelijkere hoek is getrokken. Ik denk dat het geheel er dan beter uit gaat zien. Misschien kan je je toch ook beter houden aan de foto, uit het hoofd schilderen is altijd veel moeilijker dan na-schilderen. Verder mag je je verf wel iets netter op papier zetten vind ik. Zoals bij het oortje is dat 'grijze' er maar opgeplakt laat ons zeggen. En er staan ook nog veel potloodlijnen. Misschien kan je deze beter uitgummen? Ook heb ik nog nooit een lichtbruine pony met knalgrijze manen gezien, maar goed, het is wel de bedoeling dat het fantasie is zeker? Lachen Nog een detail over de manen... Het licht valt normaal op de manen, en niet eronder. Dus is het logischer als de bovenkant lichter is en de onderkant donker. Snap je? Wel goed da je al met schaduwen begint te werken. Zeker blijven oefenen en dan lukt het wel ! Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 16:18

marjoke schreef:
Ik sluit me aan bij Pluttersput. En bovendien snap ik hem niet. Uit welke hoek is dit nu bekeken? Ik vermoed dat de nek en het lijf van de pony links van het blad valt? Ik kan de foto natuurlijk niet zien, maar ik denk dat je deze van een snap-shot foto hebt nageschilderd (de alledaagse huis-tuin-keuken foto) . Ik denk dat het beter is dat je een duidelijke, vrij professionele foto gebruikt om na te schilderen waar je veel details op kan zien, en die vanaf een mooiere/duidelijkere hoek is getrokken. Ik denk dat het geheel er dan beter uit gaat zien. Misschien kan je je toch ook beter houden aan de foto, uit het hoofd schilderen is altijd veel moeilijker dan na-schilderen. Verder mag je je verf wel iets netter op papier zetten vind ik. Zoals bij het oortje is dat 'grijze' er maar opgeplakt laat ons zeggen. En er staan ook nog veel potloodlijnen. Misschien kan je deze beter uitgummen? Ook heb ik nog nooit een lichtbruine pony met knalgrijze manen gezien, maar goed, het is wel de bedoeling dat het fantasie is zeker? Lachen Nog een detail over de manen... Het licht valt normaal op de manen, en niet eronder. Dus is het logischer als de bovenkant lichter is en de onderkant donker. Snap je? Wel goed da je al met schaduwen begint te werken. Zeker blijven oefenen en dan lukt het wel ! Lachen

Hihi, kon de foto in het boek niet meer terugvinden, bij deze staat hij nu in het topic!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:25

ik sluit me aan bij de anderen. Wel vind ik het neusje zeer goed gelukt Haha!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:26

Ah, die had ik te laat gezien, de foto Lachen
Ja, wat ik dus zei klopt wel vind ik. De foto is nog uit een andere hoek genomen dat jouw tekening. Ik zou toch beginnen met makkelijker poses, want dit is toch een erg moeilijke houding om mooi te kunnen neerzetten, want dan krijg je al snel verhoudingen die niet kloppen, zoals een neus die te groot is. Probeer goed naar de lichtinval te kijken. Waar is het donker, waar is het licht en waar moeten de schaduwen dus komen? Veel succes Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:26

xxxdonja schreef:
ik sluit me aan bij de anderen. Wel vind ik het neusje zeer goed gelukt Haha!

Bedankt, xxxdonja! Ik heb er ook erg mijn best op gedaan om het iets te laten lijken!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:54

Pak eens een kleine kwast (liefst een heel dun penceeltje) en schilder de pony dan nog een keer, het lijkt nu namelijk of je met een veel te dikke kwast aan de gang bent gegaan, dat is zonde want dan gaat er veel detail verloren. Probeer meer te letten op detail, want hij is nu wel erg uit proportie/ongedetaïleerd. Kijk goed naar de schaduwen en schilder haartje voor haartje. Probeer zo een vachtstructuur te creëren, oefen anders eerst met potlood, vindt ik zelf altijd fijner werken als kwast. Knipoog