) Oja, over het oortje alleen..... ben ik eigenlijk niet zo happy mee...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Oja, over het oortje alleen..... ben ik eigenlijk niet zo happy mee...

Nog een detail over de manen... Het licht valt normaal op de manen, en niet eronder. Dus is het logischer als de bovenkant lichter is en de onderkant donker. Snap je? Wel goed da je al met schaduwen begint te werken. Zeker blijven oefenen en dan lukt het wel !
marjoke schreef:Ik sluit me aan bij Pluttersput. En bovendien snap ik hem niet. Uit welke hoek is dit nu bekeken? Ik vermoed dat de nek en het lijf van de pony links van het blad valt? Ik kan de foto natuurlijk niet zien, maar ik denk dat je deze van een snap-shot foto hebt nageschilderd (de alledaagse huis-tuin-keuken foto) . Ik denk dat het beter is dat je een duidelijke, vrij professionele foto gebruikt om na te schilderen waar je veel details op kan zien, en die vanaf een mooiere/duidelijkere hoek is getrokken. Ik denk dat het geheel er dan beter uit gaat zien. Misschien kan je je toch ook beter houden aan de foto, uit het hoofd schilderen is altijd veel moeilijker dan na-schilderen. Verder mag je je verf wel iets netter op papier zetten vind ik. Zoals bij het oortje is dat 'grijze' er maar opgeplakt laat ons zeggen. En er staan ook nog veel potloodlijnen. Misschien kan je deze beter uitgummen? Ook heb ik nog nooit een lichtbruine pony met knalgrijze manen gezien, maar goed, het is wel de bedoeling dat het fantasie is zeker?Nog een detail over de manen... Het licht valt normaal op de manen, en niet eronder. Dus is het logischer als de bovenkant lichter is en de onderkant donker. Snap je? Wel goed da je al met schaduwen begint te werken. Zeker blijven oefenen en dan lukt het wel !

xxxdonja schreef:ik sluit me aan bij de anderen. Wel vind ik het neusje zeer goed gelukt