[FOTO] Lotte.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

[FOTO] Lotte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 19:39

Dit is Lotte, mijn nichtje. Lachen

Weet zelf niet zo goed wat ik er van moet denken. Het was gisteren erg grauw en viel veel regen, tussen de buien door dit imo spontane plaatje geschoten, al vind ik de ogen wel (te) donker.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, dus brand los!

Edit: Nog een foto bijgevoegd. Lachen

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Julia op 21-07-08 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Oamaru

Re: [FOTO] Lotte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:43

Leuke spontane foto! Met dat plukje haar rechtop, en een lekker
ondeugend koppie! Haar linkeroog is ietsje donker inderdaad.
Heb beter van je gezien, maar dit is zeker niet verkeerd. Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:00

leuke foto Juul, zeker spontaan, jammer van de ogen, maar dat zei je zelf al. Verder was het misschien een leukere foto als de armpjes er op stonden, wat meer expressie. Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:07

Wat een lekkere foto. Fijne scherpte, fijn om naar te kijken. Ga wel mee met Jody over de armpjes, had iets meer beweging en 'actieviteit' in de foto gegeven. Máár ik vind hem gaaf hoor! Kun je niet wat meer in de portret gaan doen? Knipoog

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:04

Ik ga mee met de rest over dat er iets meer beweging in de fotos mochten. Verder vind ik het knap om met dat weer van gister zulke foto's te maken! Echt super meid, de eerste foto vind ik echt heel lief Haha!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:05

Oehh wat een lekkere blik op die tweede! Bloos! Die heb je echt super vastgelegd!
Die tweede vind ik inderdaad jammer dat de armpjes erop staan. De ogen vind ik trouwens wel meevallen. Zwart-wit is mooooi!
Keep on going Hyper!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 12:13

Thanks voor de leuke reacties. Lachen

Inderdaad misschien de armpjes op 1 erbij gemogen, maar ja, best lastig met zo'n beweeglijk kind. *LOL*

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:45

Leuke foto's, lekker spontaan gedaan. De ogen vind ik ook iets te donker, maar daar stoor ik me niet echt aan ofzo. De paal aan de linkerkant op de tweede foto vind ik af en toe wel wat storend, maar hij maakt op een of andere manier de foto ook wel weer af vind ik.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:44

Het donkere oogje kun je wel wat bijwerken in photoshop, dat is het probleem niet. Ik vind portret 1 persoonlijk mooier dan nummer 2. Op 1 kijkt het meisje wat liever en ook net dat stukje meer inzoomen vind ik in dit geval mooier. Knipoog
Mag ik vragen hoe hoog je je ISO had staan? Ik merk namelijk best wel wat ruis op..

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:10

Fijne plaatjes, spontaan, leuk kind ook, heeft een volwassen koppie!
Vind ze niet te donker hoor..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:13

Bedankt voor je bericht Esmee en Lucy. Ik heb helaas geen photoshop meer, dus enkel omgezet in z-w. Knipoog
Had mijn ISO op 800 staan. Ik heb een wat ouder type spiegelreflex en volgens mij is ie een beetje 'op'. Het lijkt net alsof ie bij lagere ISO waarden al meer ruis geeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:58

Juuul die eerste foto is ZO leuk qua blik en spontaniteit die je hebt vastgelegd, maar waarom dan zwart-wit? Ik denk dat kleur misschien wel veel mooier is omdat het zo'n heerlijk spontane, vrolijke foto is.. past kleur daar niet veel mooier bij? Haha!

Ik zag de ruis overigens niet eens totdat iemand het hier opmerkte. Voor de 300D (toch?) valt het me nog mee, die geeft inderdaad vrij veel ruis op lage ISO-waardes, ook echt de hoofdreden dat ik mijne destijds heb 'ingeruild' voor een nieuwere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:36

Lekkere foto's Juul! Commentaar is al gegeven, maar toch even een post om je te complimenteren ermee. Haha!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:38

Foto 1 is inderdaad een heerlijke spontane leuke foto! Haha!
Zou hem ook graag in kleur zien, volgens mij is hij daar idd mooier. Lachen

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:01

Elessar schreef:
Bedankt voor je bericht Esmee en Lucy. Ik heb helaas geen photoshop meer, dus enkel omgezet in z-w. Knipoog
Had mijn ISO op 800 staan. Ik heb een wat ouder type spiegelreflex en volgens mij is ie een beetje 'op'. Het lijkt net alsof ie bij lagere ISO waarden al meer ruis geeft?

800 is inderdaad vrij hoog.
Soms kan het lijken dat er wat ruis inzit als je je iso wat lager zet. Ik heb dat met mijn camera meestal als ik fotografeer op ISO 100 of 200. Dat is heel raar. Uiteindelijk denk ik dat het meer schijn is en dat je bij bijv. het afdrukken niets ervan ziet, maar dat is ook maar een gok. Het zou inderdaad kunnen dat je camera zijn beste tijd heeft gehad, hoelang ben je er nu mee aan het werk?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:51

Ik heb 'm nu ongeveer een jaar, maar ik heb hem 2ehands gekregen van een kennis van ons, die had 'm ook al een heel tijdje.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:53

Hmm, een jaar is niet veel. Het gaat er dan inderdaad meer om hoelang de vorige eigenaar 'm had. Maar in principe zou hij het gewoon nog goed moeten doen, want een spiegelreflex gaat over het algemeen heel lang mee! Kun je bijv. niet een paar puntjes oplichten met een lager ISO? Wat met de instellingen spelen?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:55

Ja, doe ik wel, maar als het zo donker en regenachtig is, dan houd je dat toch wel. Moet gewoon doorsparen voor een F2.8 lens. Haha!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:56

Ja klopt, daar heb je wel gelijk in. Ach, het kan altijd even tegenvallen, maar daar leer je vanzelf mee omgaan Knipoog..
Leuk trouwens dat je me op hyves had toegevoegd Lachen..