[FOTO] Kat, eerste spiegelreflex foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Manon

[FOTO] Kat, eerste spiegelreflex foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 20:12

Hoi! Lachen
Ik heb net een nieuwe camera de Nikon D40.
Ik ben er héél blij mee en heb wat geoefent op de kat,
Omdat dit mijn eerste keer is dat ik een spiegel reflex camera heb
wil ik graag tips!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Bij 7 vind ik het jammer van de shaduw, en 3 het zwembad

Brnc

Re: [FOTO] Kat, eerste spiegelreflex foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:38

Ik vind dat je al erg leuke foto's maakt voor de eerste keer
Je hebt het scherpstellen enzo al goed onderde knie want ik zie daar geen fouten in , dus dat is wel goed
Verder zou je natuurlijk als je serieus bezig gaat misschien meer moeten letten op de achtergrond etc. en hoe storend die zijn.. Bij sommige foto's is dat nu nog zo(bv. bij 2,3,4) maar het is de eerste keer duss maaktniet uit
Verder geen tips Haha!

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:21

Oke, Dankjewel Haha!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:30

Leuk he, als je net zo'n spiegelreflex hebt? Lachen Echt duidelijk een andere kwaliteit dan de normale digitale camera.
Ik zal proberen over alle foto's iets zinnigs te zeggen. Knipoog

1. Mooi rustige/wazige achtergrond! Jammer alleen dat het koppie en de ogen van je kat een beetje te donker zijn. Iets meer licht doet de ogen beter uitkomen!
2. De achtergrond oogt scheef en persoonlijk vind ik teveel op de foto staan. Meer inzoomen op je kat zelf en dat andere ding er niet opzetten vind ik zelf mooier.
3. Leuk moment, maar wát jammer van dat zwembadje. Dat felblauwe leidt ontzettend af van je kat. Ook jammer dat het zwembad er dan wel opstaat, terwijl de staart niet helemaal in beeld komt. Knipoog
4. Mooie kleuren, erg mooi moment, maar wát jammer van de achtergrond! Maarja, jij kiest natuurlijk ook niet welke kant de kat opkijkt wanneer ie gaapt. Knipoog
5. Doet me niet zoveel. De foto is erg druk door de stenen en er is geen contact met de kat, die doet gewoon totaal zijn eigen ding.
6.Vind ik ook erg druk en het is jammer dat het gras op de voorgrond de aandacht een beetje trekt.
7. Mooi zeg, nette achtergrond en mooie compositie. Wat hier weer jammer is, is dat op het ene oog zon valt en de andere wegvalt in de schaduw.

Ook is volgens mij de kwaliteit wel achteruit gegaan met uploaden/verkleinen. Kijk bijv. bij foto 7. De snorharen zitten vol met stipjes van het verscherpen. Scheve mond

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 18:36

He! Ja echt heel leuk ben vollop alles op de foto aan het zetten en alles uitproberen Clown

bedankt voor je tips Haha!! Klopt de kwaliteit is achteruit gegaan door het verkleinen vooral.

Mooie website trouwens!