[TEK] Mijn allereerste paardentekening..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

[TEK] Mijn allereerste paardentekening..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:31

Ik was er altijd heilig van overtuigd dat ik niet kon tekenen .. Heb me er vandaag toch eens aan gewaagd, en dit is het resultaat geworden:

Afbeelding
Met HBpotlood .. op A3 papier.

Ben alleen niet tevreden over de voorpluk, de rest vind ik goed meevallen voor een eerste werkje..

Alle tips zijn welkom!

manutjuh

Re: [TEK] Mijn allereerste paardentekening..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:34

Nou is toch best goed geworden! De oren zijn alleen een beetje klein geworden, maar zolang je kan zien dat het een paard is gaat alles nog goed toch! je moet mij zien met mijn frutsels... Knipoog

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:36

Nu je 't zegt, de oren hadden inderdaad een maatje groter gemogen .. Onthouden voor volgende keer!

Ik vind het zo moeilijk om dat paard tot leven te brengen, om er expressie in te krijgen .. Komt dat met oefenen? Of is het iets wat je 'hebt'?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:40

dat komt met oefenen Julie. Lachen Al helpt het natuurlijk als je het 'hebt'. Haha!

Ik zou denken, naast de oortjes, de hals iets minder steil naar onder ? Het lijk mij ook dat je het hoofd van opzij hebt getekend ? in dat geval kan je het ander oog niet zien, zou ik zo denken. Lachen

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:10

Komt inderdaad met oefenen, en heeeel goed kijken! Ik weet niet of je dit ergens van na hebt getekend? Dat is wel aan te raden (om mee te beginnen dan), gewoon na tekenen en heel erg kijken wat er op het plaatje staat.

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 05:18

Veel oefenen en het vooral leuk vinden Knipoog Voor de eerste keer vind ik hem geslaagd hoor.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:58

Leuke tekening voor de eerste keer. De verhoudingen kloppen nog niet helemaal en d'r mag de volgende keer wat meer gewerkt worden met schaduw ed. Zodat de tekening wat meer diepte krijgt. Lachen