[FOTO] diverse..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

[FOTO] diverse..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:53

dit is de eerst keer dat ik hier een foto plaats.

ik wil graag een andere mening horen.

ik fotografeer met een sony cybershot dsc H10.
ik vind hem erg fijn en ligt goed in de hand.
ik ben geen prof en dat wil ik ook niet worden.
mijn interesse ligt bij bloemen en bij dieren.
ik ga naar de dierentuin in Emmen over een paard dagen en hoop in de vlindertuin toch wat leuke foto's te kunnen schieten.

dit zijn mijn alleereerste foto's met deze camera.

1. Platycodron ( als ik het goed heb)
Afbeelding

2. een nepwest ( vlieg in carnavals outfit)
Afbeelding

3. boer zoekt vrouw
Afbeelding

4. Koe
Afbeelding

5. Platteland
Afbeelding

6. meeuw
Afbeelding

ik weet niet of dit UK waardig is, maar ik dacht laat ik eens een poging wagen.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 18-07-08 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast; [foto] -> [FOTO]

Brnc

Re: [foto] diverse..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:25

Ik vind het leuke foto's
ze zijn goed scherpgesteld
bij de eerste foto iriteert de achtergrond mij een beetje en de 3e spreekt me niet aan maar verder leuke foto's, geen commentaar..

Kanzi

Re: [foto] diverse..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 05:47

Leuke foto's voor een eerste poging. Haha!

Probeer je onderwerp niet teveel in het midden te zetten,
dat maakt je foto wat spannender.
Veel plezier in de vlindertuin!

Jolandaa_

Re: [FOTO] diverse..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 20:02

dankje,

ik ga de tips gebruiken. eens kijken of de vlinders mee willen werken Knipoog

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:26

Hallo!

Af en toe begeef ik me op "UK". Ik hoop je vooral gewoon wat hints mee te geven, "another point of view" Knipoog Uiteraard moet je hier niks mee, ik ben geen professionele fotograaf. Hopelijk heb je er wat aan.

De eerste foto doet me een beetje gissen naar het daadwerkelijke onderwerp van de foto. Probeer je de bloem vooral in de kijker te zetten of het miertje? Ik heb even "gegooglet", en ben te weten gekomen dat het dus om de bloem gaat Lachen Nu vind ik, persoonlijk, het foto's schieten van bloemen in vogelperspectief ietwat standaard, maar dat is natuurlijk ieders persoonlijke voorkeur. Zoals je kan zien wordt er bovenaan wat van de bloemblaadjes afgesneden, terwijl je langs links en rechts wat te veel achtergrondelementen en ruimte hebt die het beeld verstoren. Natuurlijk kan je een afbeelding bijcroppen, maar als je hier standaard op let, krijg je ook mooie originelen.

Bij de tweede foto had ik het insectje liever van wat dichterbij gezien omdat de onderwerpen op de achtergrond groter zijn dan het "hoofdpersonage". Qua scherpstelling zit het zeker goed. Ik heb wel het beetje gevoel dat de foto wat te licht is, maar dat kan gerust liggen aan mijn beeldscherm.

Persoonlijk ben ik niet zo voor "schoenfoto's", dit lijkt me dus meer eerder een plaatje voor op een persoonlijke website of iets dergelijks. Natuurlijk kan je hier wel wat mee, daarover heb ik geen idee eigenlijk Haha!

De koefoto vind ik erg leuk. Ook hier kan je letten op de open ruimte rechts, ook al vind ik deze in de foto niet storend. Je merkt wel dat in de rechterbovenhoek een tweede koe aanwezig is, deze kan je wegsnijden/croppen/wegklonen, maar uiteraard zijn perfecte originelen beter dan bewerkte versies Knipoog

Verder heb ik geen kaas gegeten van landschap-, vogel- of luchtfoto's, dus hierop heb geen commentaar. Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg. Ik wil zeker en vast niet negatief uit de hoek komen! Haha!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:00

leuke foto's voor de eerste keer, vind de blik van de koe trouwens wel geniaal hihi