[TEK] 1e nagetekende paardenfoto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

[TEK] 1e nagetekende paardenfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 15:26

Dit is hem geworden...Mijn eerste tekening die ik na heb getekend van een foto

Afbeelding[/

de kleuren die nu zo goed als wit zijn...zijn ook grijs maar in een iets lichtere tint...maar de scanner scant niet heel erg goed en heeft die kleuren dus niet opgepikt...
Maar in iedergeval hebben jullie een idee

ik ben er ong 2 uur mee bezig geweest en vond vooral de details voor het hoofd moeilijk zoals de oren en neusgaten dat ze echt diepte hebben en de ogen...en dat het hoofd wat meer spreekt...

Tips zijn welkom...en materialen ook
Ik heb nu gewoon een simpel B potlood gebruikt..meer niet...en ik heb gewerkt met een veeg techniek..dus iedere keer met je vinger een beetje vegen over de lijntjes

reacties en tips nogmaals welkom Knipoog
wanneer je op de kleine foto klikt komt hij in groter formaat

dit is trouwens de foto
Afbeelding

JdBZadels

Re: [TEK] 1e nagetekende paardenfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:30

leuk gedaan,alleen is het hoofd aan de onderkant dus bijna bij dr neus iets te breed. Maar vind leuk gedaan hoor

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 15:31

kleinuh schreef:
leuk gedaan,alleen is het hoofd aan de onderkant dus bijna bij dr neus iets te breed. Maar vind leuk gedaan hoor

ja inderdaad vond ik ook...en het lijf vind ik ook wat te grof
bedankt voor je reactie!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:34

Ik vind het al een heel goed begin!
Het lijkt nu alleen zo dat het veulen misschien een beetje een dikke hals heeft, en sommige details kloppen nog niet helemaal, zoals een redelijk hoekige schouder, maar zéker voor een eerste nagetekende foto neem ik mijn petje voor je af!

Materialen die ikzelf fijn vind om mee te tekenen zijn ook gewone potloden, h6 tot b-5, waarbij ik een kneedgum gebruik en een normale gum (zo'n heel witte die van rubber lijkt). De gewone gum voor wat grover werk, zoals een stevige schets wat afvlakken zodat je daar de 'echte' tekening op kunt zetten, de kneedgum voor de fijnere details.

Qua papier vind ik gewoon a-4 prima werken, verder kies ik voor werken met koolstiftjes meestal een wat grover papier, (meestal ook wat meer grams), voor potlood over het algemeen zo fijn mogelijk voor detail tekeningen en wat ruwer papier voor schetsen, omdat ik vind dat dat mooier uitkomt.

Echt knap voor de eerste keer!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 17:43

khirshanta schreef:
Ik vind het al een heel goed begin!
Het lijkt nu alleen zo dat het veulen misschien een beetje een dikke hals heeft, en sommige details kloppen nog niet helemaal, zoals een redelijk hoekige schouder, maar zéker voor een eerste nagetekende foto neem ik mijn petje voor je af!

Materialen die ikzelf fijn vind om mee te tekenen zijn ook gewone potloden, h6 tot b-5, waarbij ik een kneedgum gebruik en een normale gum (zo'n heel witte die van rubber lijkt). De gewone gum voor wat grover werk, zoals een stevige schets wat afvlakken zodat je daar de 'echte' tekening op kunt zetten, de kneedgum voor de fijnere details.

Qua papier vind ik gewoon a-4 prima werken, verder kies ik voor werken met koolstiftjes meestal een wat grover papier, (meestal ook wat meer grams), voor potlood over het algemeen zo fijn mogelijk voor detail tekeningen en wat ruwer papier voor schetsen, omdat ik vind dat dat mooier uitkomt.

Echt knap voor de eerste keer!

Bedankt!
en wat een goede tips! daar heb ik wat aan! ik ga zeker een kneed gum kopen want dat vond ik nu lastig om uit te gummen die details met een gewone gum..

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:25

Hoi, ik vind het voor de eerste keer zéker heel erg knap hoor! Mijn eerste tekening was niet zo goed hihi.
Het hoofd had denk ik iets langer gemogen... maar erg leuke tekening!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:55

Een heel mooi begin en zeker voor een eerste werk Ja .

Het veulen komt dan nog niet helemaal overeen met de foto (iets te breed hoofd en lichaam) maar dat soort dingen komen met oefenen vanzelf allemaal goed.
Verder ontbreekt de haarstructuur nog wat, dit komt onder andere doordat je vrij veel geveegd zal hebben? Ik zou proberen om minder te vegen maar met kleine streepjes meer schaduwen en haren (denk aan kruintjes, haarrichting) te laten staan Lachen .

Knap voor een eerste werk, ik ben heel benieuwd naar wat je nog meer gaat maken Ja .

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:37

bedankt voor de leuke reacties! ik ga er aan werken naomi! Ik krijg helemaal zin om een nieuwe tekening te maken...iemand nog een geschikte foto Tong uitsteken

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:49

mooi gedaan hoor, voor de eerste keer! idd wat sommige voor mij al zeiden is zijn lichaan een beetje te breed, maarja de eerste keer kan niet alles goed zijn!
ik heb in mijn profiel mischien nog wel een leuke foto, van da vosje met lichblauwe halster succes er nog mee!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:52

Probeer wat meer diepte te creëren, het lijkt nu alsof alles wat vlak is. (heb er zelf ook moeite mee) werk met wat meer grijstinten om hem er echt uit te laten knallen en verder ga ik mee wat de andere ook al zeiden Knipoog
Succes ermee (of met volgende werken) Lachen

Oja en het is verder wel een hele mooie tekening, al helemaal voor de 1e keer Lachen