[TEK] Kus.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marrke

[TEK] Kus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:48

Ik wou eens iets anders proberen dan alleen dieren/paarden tekenen en daar is dit uit gekomen. Het is één van de eerste keren dat ik een mens heb getekend (wel eerder een baby getekend maar dat is toch heel iets anders) dus tips en commentaar is van harte welkom want het is bij lange na nog niet perfect. Lachen

Afbeelding

monica08

Re: [TEK] Kus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:50

Ik vind de details erg mooi, maar volgens mij heb je het oor te ver na beneden getekent, en de neus iets te lang Bloos

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:51

Vind het een erg goede poging, maar je zou meer moeten letten op de verhouding van een mens. Hoe raar het ook klinkt en hoe raar je ook denkt dat het eruit ziet, de ogen zitten eigenlijk op de middenlijn van de hoofd. Voorhoofd+haar is dus een stuk langer dan dat je hier laat zien. Neus zit dan op een kwart en mond daar weer een stukje onder. Misschien moet je eens tekenboekjes bekijken, daarin staat met vrij grove lijnen vaak uitgelegd hoe de verhoudingen in elkaar zitten.

Wel doorgaan! Vind er zeker potentie in zitten Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:54

Bedankt! Verhoudingen kloppen inderdaad van geen kanten, maar daar kwam ik nog al laat achter dus heb het maar zo gelaten. Vind het wel erg leuk om mensen te tekenen ben ik achter gekomen dus ga het ook zeker vaker doen Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:54

Je techniek is schitterend! OK dan! Echt super. Heerlijke diepte en goede werking van schaduwen en lichtere plekken. Super!

Op de verhoudingen van het meisje valt nog wat aan te merken, qua gezichtsonderdelen. Hoewel ik het wel echt petje af vind dat je het verder keurig hebt getekend. Mensen zijn echt een van de moeilijkste onderwerpen.
Het oog van een mens zit eigenlijk in het midden van het gezicht/hoofd. Bij jou zit het oog dus te hoog. Dat is voornamelijk waarom het wat "scheef" oogt. Verder vind ik de neus ietwat aan de grote kant, en dan met name de neus zelf. Niet zozeer de aanzet van de neus (hoe heet dat? Huilen van het lachen ). En het oor is een tikkeltje te groot en zit ietjes te laag.

Maar verder echt petje af. De pony heb je geweldig gedaan.
Top! OK dan!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:29

Ik vind hem erg mooi.
Alleen de vrouw , die is nog niet helemaal in verhouding .
Het oog zit volgens mij een tikje te hoog , het oor te laag en de neus iets te lang.
De kin vind ik opzich wel erg mooi.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:33

Heel leuk gelukt, moet wel zeggen dat het oog wat klein is en het hoofd ook, het voorhoofd hoort groter Lachen

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:05

Heel mooi getekend, idd het hoofd is te klein aan de bovenkant, maar verder vind ik het een goede eerste poging!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 19:59

Bedankt allemaal! Lachen

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:46

Érg mooi gedaan maar haar hoofd is erg lang en haar neus en haar oor zit te laag, niet dat ik het zelf beter kan vind het echt prachtig gewoon! Haha!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 06:29

Ik herken het plaatje in ieder geval meteen. Ja Van LietJ_RobJ.
Maar dat komt misschien doordat ik hem zelf ook getekend heb. Clown

Het ziet er goed uit, ik ga niet in de herhaling vallen over de verhoudingen van het meisje, ik vind het neusje van de pony lekker zacht en het haar van het meisje komt er al goed realistisch uit. Ga zo door!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 18:03

Bedankt! Lachen

@Evelijn_: Het is niet het zelfde plaatje, het was namelijk een foto die ik zelf gemaakt heb Knipoog