[TEK] Marco Hietala

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[TEK] Marco Hietala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:49

Tja, aantrekkelijke titels verzinnen is niet mijn sterkste punt.
Afijn, Marco Hietala dus. De zanger en bassist van Nightwish.

Ik vond het echt verschrikkelijk moeilijk om hem te tekenen, niet alleen het haar, maar ook zijn gehele gezicht was erg moeilijk.
Het ziet er erg raar uit, de achtergrond licht en onder hem donker. Dit was ook eigenlijk niet de bedoeling, maar ik was zo stom om eerst de zwarte vlakken te maken en vervolgens tot de conclusie te komen dat ik het te donker zou vinden als de gehele achtergrond ook zwart zou zijn.
Ik ben er zelf eigenlijk helemaal niet tevreden over, maar goed, het is een oefening, volgende keer beter.

Afbeelding

Tips en commentaar altijd welkom natuurlijk!

Edit: Betere scan geplaatst.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 13-07-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [TEK] Marco Hietala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:05

Mooi werkje eef!
Dat donkere onder hem is inderdaad jammer. Maar afgezien van dat vind ik hem nog heel geslaagd hoor!
Vind hem echt heel goed lijken Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:32

Eef, ik vind het zo knap hoe goed jij mensen neer kan zetten!!
idd jammer van de achtergrond.. denk dat je hem uit een cd-boekje ofzo hebt nagetekend?
vind de haren erg mooi en lekker duistere blik die die mensen altijd hebben Ja

mooi werkje :J OK dan!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:34

Ik vind 'm goed gelukt, jammer idd van dat hele zwarte. Maarja, niets meer aan te doen. Mist er ook niet een heel klein stukje kin? Tussen de 2 baardstaartjes Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:36

Hmmm... of hij lijkt kan ik niets over zeggen, ken de beste man niet Bloos maar ik vind wel dat je de gehele achtergrond zwart moet maken want dit is een beetje een raar gezicht. Ook zou ik in het zwarte onder zijn hoofd een hint van een hals laten zien. Het zwart wat je denkt te zien is vaak niet helemaal zwart Lachen
De haren, de uitdrukking en de uitwerking van de huid heb je heel erg knap gedaan vind ik!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:34

Ik vind hem heel erg mooi. Weet ook niet of hij lijkt, want ook ik ken hem niet.
Maar je hebt hem super neergezet. Het haar is ook erg goed zo.
Alleen dat zwart. Kun je daar nog iets van weggummen en zoals Lon zegt, iets van een hals maken? Het is nu net of hij onthoofd is en op een zwart aambeeld staat Lips are sealed

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:44

Marco!!!! Lovers
Vind dat je zijn gehele uitstraling heel goed hebt weer gegeven Ja
Verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, de vorm van zijn hoofd lijkt wat raar, en er lijkt een stukje kin te missen?
Ik ga mee met Lon en Kimmes dat een hint van een hals zou het net wat realistischer maken.

Doe je Tuomas ook nog eens? Schijnheilig

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 10:57

Bedankt voor jullie reacties! Lachen

Ik ben het met jullie allemaal eens, al leg ik hem nu eerst even weg, dan werk ik er later weer aan. Anders ben ik bang dat het nu fout gaat.

Wat betreft dat stukje kin, dat komt dus door die schaduw, dat stukje kin viel helemaal weg in de donkere vlakken, ook op de foto. Persoonlijk vind ik het zo goed staan, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik de foto ken.
De hals ga ik inderdaad aan werken, ik moest wel even lachen om jouw opmerking Kimmes. Nagelbijten / Gniffelen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:13

Knap werkje hoor; ik heb de foto ook even opgezocht op internet en inderdaad wel een leuke uitdaging zeg. Haha!

Je zegt het zelf al over het zwarte vlak onder zijn hoofd. Die is te groot en opvallend, natuurlijk al helemaal met die witte achtergrond inderdaad. Toch zie ik nog wel iets van zijn nek op de foto; op jouw tekening zweeft hij een beetje. Haha!
Ik zou als nog de achtergrond donker maken! Hoeft natuurlijk niet zo donker, maar gewoon wat tint helpt wel wat denk ik. Hoofd en achtergrond worden dan ook iets meer 1 denk ik. Lachen
Zijn duistere Nightwish blik heb je echt goed te pakken.
Wat me wel erg opvalt is dat jouw gezicht een stuk ronder (korter) is dan op de foto. Zijn kin gaat nog een stuk verder door en de mond zit ook wat te hoog (hoofd lijkt daardoor nóg korter, al die kleine verschillen stapelen wel op).
Verder vind ik het heel goed dat je er zo veel contrast in hebt gemaakt!
Haar kan inderdaad erg lastig zijn, dat is voor iedereen wel een beetje een uitdaging denk ik. Beetje jammer dat je de onderste stroken van zijn haar zo recht heb gemaakt. Als je de foto vanaf dat punt zou afsnijden, golft het daar nog steeds. Misschien helpt het volgende keer ook om meer in stroken te gaan tekenen. Lachen
Zo doorgaan! OK dan!