[SCH] oefening in aquarel bont paard van Niicole__

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

[SCH] oefening in aquarel bont paard van Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:04

om af te leren aquarels dicht te plamuren hier een eerste poging tot het maken van een licht werk met weinig details

Afbeelding

Groetjes

Silver Storm

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] oefening in aquarel bont paard van Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:57

Hij is geslaagd maar...
ik vind je dichtgeplamuurde aquarels vol met details eigenlijk heel erg mooi. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:03

Mooi werkje! Het lichte ziet er erg goed uit, maar ben inderdaad ook meer weg van je dichtgeplamuurde. Dat is echt jouw stijl, en heel herkenbaar.

Vind dat je altijd zo knap achtergronden neerzet zeg. Doe je die achtergronden uit je hoofd, of ook vanaf foto?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:43

Ik vind hem wat flauw Lachen . Het is niet omdat je niet mag dichtplamuren dat het daarom licht moet zijn en je geen donkere kleuren mag gebruiken, of er wat meer contrast kan inbrengen. Ik vind hem nu een beetje 'licht dichtgeplamuurd'. Knipoog Je moet proberen om meer wit te laten. Nu is bijna elke vlakje van je blad dicht geschilderd, welliswaar met een lichte kleur gelukkig, maar het blijft dichtgeschilderd. Probeer veel meer wit te laten, de kunst van aquarell is je blad uitsparen, het wit uitsparen. Je kan er niet met witte verf op. Maar laat lichtinvallen op het paard bijvoorbeeld gewoon wit, in plaats van dat je er een lichte kleur op zet. Lachen
Ik vind zijn manen er ook ontzettend opgeplakt. Je had die overgang iets minder scherp moeten maken denk ik. En ik vind de schaduw in het gras ook niet zo mooi. Ook te afgelijnt en zo vlekkerig.. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik Lachen
Maar voor de rest komt het wel in orde, je bent goed op weg, de verhoudingen enzo kloppen mooi, nu is het alleen nog het kleurgebruik waar je nog een beetje moet mee prutsen, en dan komt het zeker in de sjakosj Tong uitsteken

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:34

Ik vind hem erg mooi, maar net wat Marjoke zegt, er had iets meer kleur ingemogen, of misschien was het de bedoeling om hem wat "matjes" te houden?
Je stijl vind ik erg mooi!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:32

Ik ben gewoon helemaal weg van jouw werken, je bent echt mijn grote voorbeeld Lachen
Deze, wat 'simpelere' plaat vind ik juist geweldig. De echte aquareluitstraling vind ik juist erg passend. Ik vind zowel je dichtgeplamuurde werken als werken als deze ronduit geweldig. Lachen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:14

Gaat je goed af, toppie! OK dan!

Mocht van mij toch echt wat meer kleur in, gewoon sterker (niet dicht plamuren maar gewoon sterkere kleur). Lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:17

hij is heel mooi Pling alleen ik vind het hoofd en de hals nét iets te lang ogen, of heeft het paard een iets langwerpig hoofd ?

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:23

@ angelaatjuh: dat ligt heel erg aan de hoek waaruit de foto is genomen volgens mij. Ja

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:04

Wauw ik vind het erg mooi, die schaduw ook , geweldig!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:05

Erg mooi, de zachte kleuren maken een heel dromerig sfeertje zo Lachen .

Ik twijfel; ik vind je dichtgeplamuurde aquarels ook sprekender maar de zachte sfeer van dit werk ook mooi. Ik kan niet echt een voorkeur voor de een of ander uitspreken. Wie weet is het leuk om eens een middenweg uit te proberen om te zien hoe dat bevalt? Lachen