[TEK] Lange manen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Lange manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:03

Tja weet nooit titels Huilen van het lachen

Paar uurtjes werk, op a4.
Brand maar los:

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [TEK] Lange manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:14

Was ik even vergeten Huilen van het lachen
Eigen commentaar:

Linker oor (voor ons) is langer.
Rechterneusgat (voor ons) Is krom, en uitgerekt.
Rechteroog is te donker/schaduw had verder uitgebreid kunnen worden.
Manen onder bij de half worden krasserig.
Schaduw van de manen die achter het hoofd uitkomen, is lelijk. Lijkt niet meer op manen daardoor, is teveel één plak geworden.
Schaduw/strepen tussen de neusgaten zijn té hard.
Hals had mischien wat meer spier kunnen hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:58

Wel een beetje lief voor jezelf zijn he?
Ik vind het niet echt.. manen in de wind. Daar zijn ze net te statisch, te netjes voor. Als mijn manenpoownie in de wind staat is het manen all over the place, plukjes hier, plukjes daar. Ook bij een zachte bries ( Clown ) is er allerlei beweging in het haar, en die mis ik hier wat.
Verder kan ik me in je eigen commentaar vinden. Maar, het is zeker een mooie tekening hoor! Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:00

Heel gaaf gedaan As! Kraak jezelf niet zo af nergens voor nodig Hij is niet zo realistisch en zijn neus is misschien wat hard, maar dat maakt hem juist sterk! Lekker je eigendraai aan gegeven. Ik vind hem heel prettig kijken en vind dat je de hard weergegeven lijnen goed gekozen hebt, zonder invulling zou het bijna een paardenlogo zijn!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:04

Heel mooi, die sterke lijnen. Maakt hem krachtig. Verder kan ik me vinden in je eigen commentaar. Maar ik vind het wel een beetje erg kritisch. Het hoeft toch ook niet perfect te zijn? Dit geeft zijn charme!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:37

Bedankt allemaal Bloos

Ben erg kritisch over mijn tekeningen Ja Ik vind het gewoon nóóit goed Bloos

@Berdien, haar vind ik achteraf ook te statisch inderdaad Ja (Vergeten om bij mijn commentaar erbij te zetten Nagelbijten / Gniffelen Bloos Clown ).Vooral die pluk die achter het oog uitkomt is zo plat Nagelbijten / Gniffelen

@Janique, bedankt! Was inderdaad ook niet realistisch bedoelt, maar meer als oefening met schaduwen (heb ik nog altijd moeite mee, wat moet waar enzo Lachen ).

@Yvonniej, ben erg kritisch inderdaad Bloos De enigste tekeningen waar ik écht trots op ben geweest, zijn de tekeningen die ik gemaakt heb van mijn pony, en die me ook echt aan haar deden denken. En van twee vissen (goudvis, snoek), die ik een tijdje terug heb gemaakt. Bloos Voor de rest, zie ik bij alle tekeningen te veel minpunten Bloos

Ik snap ook nooit dat mijn vrienden enzo allemaal mijn nieuwe tekeningen willen zien, en dat mijn ouders de hele tijd tegen iedereen vertellen dat ik zo goed kan tekenen. Moet ik weer van alles gaan laten zien.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:43

Verder nog iemand tips?

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:02

Ik heb geen tips.... ben zelf ook nog niet zo goed, maar ik vind je stijl prachtig! Je hebt een mooie eigen stijl, petje af!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:49

Mooi gedaan Astrid, je begint je eigenlijk stijl al goed te ontwikkelen.
De punten die je opnoemt waren me op het eerste gezicht niet opgevallen, als ik dan langer kijk, ja, dan zie ik een paar kleine foutjes. Maar ik ben van mening dat kleine foutjes een tekening ook mooier kunnen maken, het uniek kunnen maken.
De manen kun je wel iets meer contrast geven door er ook donkere lijnen doorheen te doen en sommige delen ook lichter te maken. Eventueel kan ik ook nog wat tutorials voor je opzoeken als je wilt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:13

Bedankt allemaal!

Tja eef, een paar kleine foutjes oké, maar die oren Nagelbijten / Gniffelen Dat vind ik echt té erg Huilen van het lachen

Zal eens gaan oefenen met de manen en staart Ja
Zou het super vinden als je wat wilt opzoeken voor mij Haha! Lovers

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:38

De oren storen me wat en de manen kunnen wat meer contrast gebruiken maar heel eerlijk Wow! wat een lekker plaatje om naar te kijken! Geheel in eigen stijl en kracht uitstralend. Ik vind dit 1 van je beste als ik eerlijk mag zijn, juist door de eenvoud en het niet realistische!