[FOTO] Sippi: Probeersels van een beginner.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[FOTO] Sippi: Probeersels van een beginner.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 12:19

Naar aanleiding van deze foto's [UK] [FOTO] De Poes.
heb ik nog meer gebrobeerd een mooi kattenportret te schieten, maar om verschillende redenen stoor ik me bij elke foto wel ergens aan. Zo'n dier zit ook niet stil en dan zitten er dus veel meer mislukte foto's bij dan wat anders. Maar ik heb de beste eruit gehaald en vraag jullie om goede tips. Lachen

Sippi heeft stof op haar neus.. Tong uitsteken Hier stoor ik mij een beetje aan de rode kleur van het tapijt en misschien had ik beter meer op de ogen scherpgesteld...
1.Afbeelding

De compositie is hier niet mooi denk ik, maar is ook maar een probeersel
2.Afbeelding

Deze vond ik eruit springen, maar ook hier is de compositie helemaal fout denk ik. Ook is het niet mooi dat aan de linker kant te weinig ruimte is naast het oog en het licht valt ook niet mooi.
3.Afbeelding

Deze vind ik de minste van allemaal. De achtergrond bevat te veel storende elementen en ook weer die rode mat... Misschien is hij ook niet 100% scherp, maar dat ligt voor een groot stuk aan het verkleinen en uploaden.
4.Afbeelding

Nog een vraagje: Hoe kan je ervoor zorgen dat je zelf niet weerkaatst in de ogen? Want nu zie ik bijna op elke foto het raam in haar ogen...

Zo dit zijn de voornaamste waar ik tips over wil. Ik zeg wel 'portret' maken, maar ik weet dat dit nog maar probeersels zijn en nog verre van een mooi portret. Lachen

En nog een zelfportretje waar ik me van afvraag wat jullie ervan vinden. Er is ook hier te weinig scherpgesteld op mijn ogen...
5.Afbeelding

Brnc

Re: [FOTO] Sippi: Probeersels van een beginner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:31

Mooie foto's hoor !
Zeker voor een beginner Tong uitsteken
Mooi scherpgesteld op de ogen
Ga zo door Haha!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:09

Foto twee en vooral drie vind ik heerlijk, die blik op foto drie kan ik uren naar kijken, geweldige blik, wel een beetje
jammer van die tegels? rechtsboven.
Foto 5 vind ik persoonlijk niets, gewoon een standaard foto van jezelf voor mij, en mist inderdaad ook wat scherpte.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 16:00

Zilie schreef:
Foto twee en vooral drie vind ik heerlijk, die blik op foto drie kan ik uren naar kijken, geweldige blik, wel een beetje
jammer van die tegels? rechtsboven.
Foto 5 vind ik persoonlijk niets, gewoon een standaard foto van jezelf voor mij, en mist inderdaad ook wat scherpte.

Dankje Lachen
En hoezo tegels? Tong uitsteken
Op foto drie dat witte? Dat is de binnenkant van haar oor Lachen