Ik heb veel (dierenportretten) in zwart/wit gemaakt, en de kleurrijke schilder- en tekeningen die ik zo nu en dan zie inspireren wel heel erg.
Ik ben er helaas nog láng niet goed in, en heb dus veel oefening nodig. Vandaar deze probeersels van gisteravond en vandaag.
Deze tekening had ik gisteravond gemaakt.
Gistermiddag had ik het idee om een schaap in wolfkleren te maken; precies het tegenovergestelde dus. Gek genoeg (of juist niet
) had Fiffill hier op bokt hetzelfde idee, maar dan de wolf in schaapskleren. 
Ik dacht: ik doe eens gek, en maak het schaap blauw. Maar helaas...

Het blauwe vind ik écht vreselijk.

De tweede is een honden/wolven kop in aquarel. Aquarel vind ik persoonlijk erg mooi, vooral omdat het zo onvoorspelbaar is.
Een tekening die ik vandaag had gemaakt en wéér verknalde door verkeerde aquarel pogingen zette me er wel toe er gewoon eentje snel neer te zetten uit losse hand. Nah goed, dit is het dan geworden.
Ben er zelf niet zo over te spreken: ik vind de kleuren flauw, en lang niet zo kleurrijk als ik had gewild (het zijn in totaal maar 4 kleuren, en vooral de aquarellen met tig kleuren er in trekken mij juist aan). Zo goed ben ik helaas nog láng niet.
Tips zijn zéér welkom; op kleurgebied, aquarel, maakt niet uit.

Verder ben ik nog aan het zoeken naar een stijl. De tekening 'schaap in wolfskleren' vind ik dan wel weer oké, maar ik vind het toch wat te simpel. Ik mis meer expressie, en die wil ik toch echt meer hebben in mijn werk. Over de kleuren in die tekening ben ik óók niet echt tevreden over.
Oefening baart kunst gelukkig, dus ik zal nog wel een poos blijven oefenen.

Het ziet er uit als een vlotte tekening, waarbij je heel mooi gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheden van aquarel.