Verhoudingen zijn niet optimaal, maar de uitstraling wel. Die strepen komen van de scanner. Niks aan te doen, hij is ook al zeker een jaar of 7 oud.

Was wel vreemd om een AT met hoge staartdracht te schilderen.
Het gaat om een jaarling, houd daar rekening mee.
Tijd geleden gemaakt, toen het nog winter was. Ben er niet tevreden maar ook absoluut niet ontevreden over. Zoals gewoonlijk zie je veel details niet. Hij heeft bijv ook snorharen maar ja, niks van te zien. Qua kleurstelling is deze echt 180 graden anders dan het werk van Muzanna, hierboven.
Uitleg en vragen:
Waarom plaats ik deze samen?
Laatst had ik een werk gepost dat extra veel lijnen had. De conclusie was dat het wel wat heeft, maar minder omlijning toch mooier past. Standaard omlijning is te zien in de wolf. Nog minder omlijning, met name weggelaten in de achtergrond maar wel nog in het paard is te zien in de bovenste. Dit was mijn eerste poging als zodanig en ik hoor van mensen in mijn omgeving dat die eerste dus absoluut meer dynamiek toont dan de wat meer omlijnde werken. Dat is logisch, het statische is veel minder aanwezig. Maar wat vinden jullie beter/mooier?
En wat vinden jullie over het algemeen van deze werken?
Storen de verhoudingen?
Voegt de stijl voldoende toe om het voorlopig nog even vol te houden? Of spreekt het meer realistische, preciezere werk van mij toch meer tot de verbeelding/esthetisch een meerwaarde?
Verder:
Beide zijn uit de losse hand getekend met een dikke watervaste stift en zonder voorbeeldfoto. Het gaat hier dus om volledig uit het hoofd gefabriceerd werk.
Geef gerust je mening, want ik neem het altijd mee en stel het zeer op prijs.
Ik weet zelf in elk geval dat ik nog niet klaar ben om 100% correct werk af te leveren als ik in stift teken en niet eerst schets.
Maar daar zijn mijn prijzen ook op aangepast.
Dan nog mag je gerust zeggen wat er volgens jullie niet aan klopt, stoort, of juist niet.
. Maar toch mis ik de lijnen daar wel weer, het geeft me zo een onaf gevoel. Het omlijnde is juist zo typerend voor jouw werk en die tekeningen van de laatste tijd vind ik ook zeer zeker beter en mooier dan je realistische werk.
!