Eigen verhaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ECM

Eigen verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:53

IK weet niet of dit hier hoort maarja...

Ik had een vraagje::

Ik wil beginnen met het schrijven van een boek,,, alleen in het hoofdpersonen bedenken ben ik niet zoon ster! Clown
Dus ik had een vraag,, kunnen jullie hoofdpersonen bedenken??(die ik dan in mijn verhaal kan gaan gebruiken)
het moeten 4 meisjes als hoofdpersonen zijn, en hun paarden/pony's...maar natuurlijk mag je ook bijpersonen bedenken Haha!
(bijv. het vriendje van 1 van de meisjes)

sorry als ik een beetje bazig overkom Bloos ,,maar ik wil het zo snel mogelijk hebben Knipoog

X Ilse

Kwanyin

Re: Eigen verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:27

Pfoe je kan er zoveel bedenken Haha! .

Bijvoorbeeld een meisje met een pony waarvan haar ouders zeggen dat ze eigenlijk te groot is geworden maar wat ze zelf niet wil geloven;

Een meisje met een fjord waarmee ze dressuurwedstrijdjes wil rijden, maar daarvoor wordt ze door 'dressuurruiters' uitgelachen want volgens die kunnen fjorden niet ver geraken in de dressuur

Een armer meisje die zich alleen shet kan kopen en hard moet werken om het te behouden.

Een meisje met een superleuk paard waarvan jaloerse andere mensen hem wil ontvoeren of pijn doen.

Een tweelingzusje die ook nog eens samen een zeldzame tweelingpony hebben.
....

Wel in ieder geval veel plezier en succes met schrijven Knipoog .

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:33

Met dit verhaal ben ik nu bezig:
Een nieuw pad naar het volgende leven:
Er staat een oude, dunne haflinger om de hoek van de straat..
Laura dag droomt ervan om het beestje te verzorgen, wedstrijden rijden en winnen..
Alleen het gerucht gaat dat de eigenaar van de pony een gemene man is, die je wat aan kan doen..
Laura durft eerst niet, maar de verlangen winnen toch van de angst, en ze neemt een kijkje...
Ik heb het even in een kinderachtige tekst geschreven, maar het gaat om het verhaal Clown

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:00

Leuk, ik schrijf zelf ook vaak verhalen.
Kijk eerst voor welke leeftijd je het boek wilt schrijven, vervolgens moet het spannend zijn, grappig, zielig of eng,vervolgens ga gewoon schrijven, je kunt een boek onmogelijk van te voren inplannen omdat het verhaal in principe nog niet bestaat.
Begin gewoon en je zult merken dat het schrijven van zelf gaat en je gaanderweg steeds meer karakters in je verhaal krijgt.
Je hebt al een idee, 4 meisjes, een pony, de rest komt vanzelf wel geloof me.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:26

xKatleentjex schreef:
Een meisje met een fjord waarmee ze dressuurwedstrijdjes wil rijden, maar daarvoor wordt ze door 'dressuurruiters' uitgelachen want volgens die kunnen fjorden niet ver geraken in de dressuur

Leuk! Ik denk dat ik daar een verhaal over wil schrijven. Je moet toch wat met je vrije tijd, he?
Ik schrijf al heel lang verhalen, al vanaf dat ik jong was, maar ik vind het moeilijk om zelf een verhaallijn te bedenken en meestal is het vaak hetzelfde omdat ik daar dus niet zo goed in ben. Haha!

@TS: Veel succes met het schrijven, ik denk dat je wel wat kan met de tips die al eerder in dit topic gegeven zijn. Lachen

VieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:40

[PP] -> [CB]