[SCH] Mama geit.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aims

[SCH] Mama geit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:44

Vorige week was ik naar de kinderboerderij geweest met mijn nichtje, daar een foto gemaakt van een hoogzwangere (?), anders erg dikke, geit.
Vandaag geverft op aquarellpapier mét aquarel verf. De verf is wel dekkender in het echt dan op de scan/foto. Lachen

. Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Tips voor de volgende keer zijn welkom Lachen

smeetjoew

Re: [SCH] Mama geit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:38

Jaa, lekker speels. Ja Mooi portretje.
Dat is zéker een mamageit, met die enórme dikke buik. Ben benieuwd hoeveel er daar uitgaan rollen... Nagelbijten / Gniffelen

Verder vind ik je kleurgebruik super en oogt het geheel goed in verhouding. Het heeft een echte geitenuitstraling.
Enige opmerking die ik kan plaatsen is de buik; die oogt een tikkeltje scheef (ook als ik naar de foto kijk). De lijn had links onder nog íets meer naar beneden gemogen. Maar zo'n "scheve" buik misstaat niet, omdat ze altijd scheef gaan zitten als ze al zover in de dracht zijn. Lekker uitbuiken. Vork

Vind je schilderijtje veel mooier dan de foto! Ja
Ga je er nog een achtergrond (-aanduiding) bijmaken?

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:12

Dankjewel voor je uitgebreide en duidelijke uitleg/commentaar! Haha!
De buik is inderdaad wat scheef, ook op de foto Ja ze staat ook wat scheef op de voetjes. Ik snap wat je bedoelt met die lijn links onder, die ga ik nog even bijwerken!
Moet zeggen dat ik het wel erg moeilijk vond met al dat zwart, dus heb er lekker veel blauw door gedaan Lachen
Achtergrond weet ik nog niet, op de foto is er veel zwart/donkere tinten maar wil het wel 'licht' houden.
Misschien moet ik zelf wat gaan verzinnen of de kleuren anders maken. Suggesties?

Ben zelf ook errrg benieuwd wat er uit gaat rollen, misschien neem ik zondag een kijkje. Camera gaat mee en wie weet komt er nog een portretje van een kleintje Lachen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:52

wat een leuk en vrolijk schilderijtje! Haha! Vind ook jouw versie veel leuker Ja vind het koppie erg goed gelukt.
maar loopt je buiklijn wel goed over? Als je naar het stuk buik tussen de voorbenen kijkt en dan naar het dikke deel van de buik, loopt die lijn dan goed?

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 19:00

Dankje Lachen Die lijn is ook de lijn die smeetjoew bedoelde. Hij loopt íetsjes scheef, maar er is nog een heel licht lijntje die wel goed loopt, die moet ik inderdaad even wat donkerder maken Ja

Edit: aan de onderkant van de buik zie je nog een dun zwart lijntje.. dat noemen we maar speels Clown

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:53

Je kan niet alleen mooie foto's maken, het tekenen gaat je ook nog eens goed af.
Erg mooi gedaan.
Ik heb ook nog wel een haf in mijn bezit waar je mee mag oefenen Vingers aflikken

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 22:18

Smartie2004 schreef:
Je kan niet alleen mooie foto's maken, het tekenen gaat je ook nog eens goed af.
Erg mooi gedaan.
Ik heb ook nog wel een haf in mijn bezit waar je mee mag oefenen Vingers aflikken

Haha dankje Haha! Heb nu 1 hele grote opdracht binnenkort af moet hebben dus daar ga ik nu hard mee aan de slag. Op vakantie neem ik wat fotos mee en ik heb genoeg fotos van Smartie!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:46

Leuk werkje. Geen hoogstandje en toch erg leuk om te zien, met mooi kleurgebruik (eenzijdig, dat wel) wat erg moeilijk is met 'zwart' in aquarel. Stoor me niet zo aan de scheve buik, al lijkt daardoor links los te staan van rechts...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:12

wat een lekker koppie heeftie, echt zo'n eigenwijze geitenuistraling Ja

mooi met dat blauw erin, van mij had hij alleen wel wat meer grond onder de voeten mogen hebben *LOL*

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:04

Owhja, ik geloof zo dat dit geitje zwanger is! Wie weet zijn er binnenkort een aantal babygeitjes om te schilderen? Vork

Ik vind het een heel mooi werkje, zeker sprekender dan de foto zelf. De geitige uitdrukking zit er sterk in Lachen .
Ik ga wel mee met Josav dat het kleurgebruik iets eenzijdig is maar aan de andere kant is dat ook niet erg storend; het is gewoon een heel mooi rustig schilderijtje van een geit, erg leuk gedaan Lachen .

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:06

Mooi werk, scheve stoort me niet heel erg, maar denk dat het nog minder storend kan maken als je de achtergrond wat invult. Zou ik persoonlijk hoogtens doen met wat suggesties van boompjes/gras huisje oid maar niks echt uitwerken. Dat vind ik bij de geit ook leuk, dat schetsmatige Ja