[TEK] tekening paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleinester

[TEK] tekening paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 19:12

hoii

ik zou graag opbouwend kritiek willen Haha!

Schets:
Afbeelding

De echte foto:
Afbeelding

hou er rekening mee dat dit mijn eerste serieuse tekening is Knipoog
oja de neus heb ik er zelf bij gemaakt Tong uitsteken

Twixietje

Re: [TEK] tekening paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:16

De manen mogen iets feller, daar bedoel ik mee, zo wat meer naar alle kanten staan. Verder is je oog nogal gewoon. Ik weet het, dat is echt supermoeilijk zo een oog, maar het is opbouwende kritiek hé, verder is het al een goed begin.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 19:17

Twixietje schreef:
De manen mogen iets feller, daar bedoel ik mee, zo wat meer naar alle kanten staan. Verder is je oog nogal gewoon. Ik weet het, dat is echt supermoeilijk zo een oog, maar het is opbouwende kritiek hé, verder is het al een goed begin.

oke dankje ik ga ermee bezig en ik zal proberen het oog wat beter te maken Knipoog

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 19:36

kheb kleine veranderingen gedaan...

Afbeelding

goed genoeg om verder te gaan ?

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:45

het oog ziet er zo al veel beter uit! ik zou als ik jou was nog een paar dingetjes aanpassen:
*de halsaanzet zou ik gewoon zo houden maar ik zou de hals wat breder laten uitlopen. dus dat je de 'strepen' steeds iets verder uit elkaar gaan lopen.
*het hoofd wat langer maken. het is op de foto natuurlijk niet goed te zien waar de neus eindigd, maar hij wag volgens mij wel wat langer.
*het voorste oor iets kleiner maken en wat minder spits.
*probeer een kaak of wang of hoe dat ook maar heet te maken.
*een iets minder rond neusgat en kijk maar eens goed naar een foto van een paard: de neus is aan het einde niet helemaal rond. daar zit ook nog een kin enzo.
het klinkt nu veel wat ik allemaal opnoem, maar ik vind het een heel goed begin! ik denk dat als je m gaat 'inkleuren' het nog mooier wordt! succes!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:47

ik denk dat je de volgende keer beter een foto kunt kiezen waarbij het hele hoofd zichtbaar is. dan kun je de verhoudingen enzo gewoon overnemen van de foto. nu moet je het zegmaar zelf bedenken en dat is veel moeilijker! ik vind het heel knap dat je dit zo hebt kunnen tekenen hoor!

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 20:31

dankje ik had de neus even snel van een ander paard geprobeerd te doen Knipoog

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 20:57

de nieuwste versie langere neus en geprobeerd de andere adviesen op te volgen Knipoog

Afbeelding

nu beter ??

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:59

ja, de volgende keer een betere foto nemen Knipoog
deze is nogal lastig voor je 'eerste echte tekening'
die neus klopt niet echt, dat neusgat moet meer naar achter
en hoofd moet stuk langer Knipoog
de hals klopt ook niet helemaal
ik mis zn kaak Tong uitsteken
een meer de lippen Knipoog
maar verder vind ik m super hoor! hele lastige foto om na te tekenen en je doet m wel super!
voor de mond is denk ik het beste om een foto te zoeken, die ongeveer zo ook ik genomen, waar je goed kan zien hoe dat zit Knipoog dan heb je het beeld even een beetje Knipoog
maar vind t echt knap van je!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:03

kik zie net dat je hebt verandert Knipoog
hij moet nog wat langer, en meer verschil maken tussne de neus, en de kaak Knipoog
dat zit nu beetje aan elkaar (weet even niet hoe ik het verder uit moet leggen Knipoog)
en dat oortje zit wat anders, het (hoe noem ik dat even :S) bovenstuk (dus niet binnen in, maar euhh nowujaa dat andere :S weet even niet hoe ik dat moet zeggen :S) moet wat later beginnen, dus niet direct boven aan het oor, maar 3/4 (kan je goed op de foto zien) en het stopt ook niet daar onder, maar het binneste stopt daar (weet ook weern eens niet hoe ik dat moet uitleggen Knipoog)
hoop dat je er iets aan hebt Tong uitsteken
en vind het echt super knap van je en ook nog eens voor de 1e keer!!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:05

ohwjaa, zie nu weer wat Clown
lippen heb je nu wel goed gedaan!
alleen lippen zitten iets meer op elkaar, en de onderlip is wat kleiner denk ik, ook kan het neusgat misschien og wat naar achter toe

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:15

hij is zo al echt veel mooier vind ik! ga zo door! misschien kun je de 'kaak' meer een ronde vorm geven net als op de foto? en het stukje binnen in het oor wat altijd donkerder is hoort onderaan weer te sluiten. zodat je een soort van ovaaltje hebt. succes!

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:13

weer geprobeerd om aan zoveel mogelijk criteria te voldoen:

Afbeelding

oja het blaadje is een beetje verkreukeld doordat ik hem bij mijn zus had laten liggen Verdrietig

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:18

ja dat is indd wat ik bedoel met die kaak. maar nu zit de kaak aan de kin vast zegmaar, daar hoort nog een stukje recht tussen. maar ik vind m echt steeds mooier worden: daarna zou ik ook gewoon lekker gaan beginnen met de invulling

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:28

nogmaals geprobeerd de kin van de kaak te scheiden, alleen het punt is ik ben te laag begonnen dus kan ik niet meer het hoofd nog langer maken Huilen

Afbeelding

oja en hoe kan ik het best beginnen met de invulling?? Bloos

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:34

o past hij dan niet meet op je papier? nouja, dat kun je dan meenemen voor als je met je volgende tekening begint. hier leer je alleen maar van. uhmm.. de invulling.. goed kijken waar het paard schaduwen heeft zitten en waar juist de lichtere plekken zijn. en proberen bijvoorbeeld de jukbeenderen enzo te tekenen. en dan gewoon haartje per haartje gaan tekenen. en de donkere plekken en lichte plekken vloeiend in elkaar over laten gaan. dus dat je niet van die vlakken/vakken krijgt. nouja ik ben benieuwd!

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:36

oke bedankt ! ik ga nu bezig!