[FOTO] Eerste foto's met nieuwe camera.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Eerste foto's met nieuwe camera.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:52

Sinds vrijdag heb ik mijn nieuwe camera: Canon EOS 450D met 18-55mm lens (waar binnenkort nog een 55-200mm lens bij gaat komen). Mijn eerste spiegelreflexcamera is dit, hiervoor heb ik jaren met een Kodak Easyshare C530 compactcamera zonder instellingen gefotografeert.
Aangezien ik voor school volgend jaar een DSLR nodig heb, en ikzelf voorlopig het geld niet heb, heeft mijn moeder me gesponsord door hem voor te schieten, waar ik heel erg blij om ben!
Vrijdag meteen ermee aan de slag gegaan natuurlijk, en een aantal plaatje geschoten. Vandaag ook nog een paar, maar m'n accu was al snel leeg dus die ligt nu lekker op te laden.

1. Sadness.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Twins.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Foto's hebben geen nabewerking gehad, enkel een kadertje en copyright.

Shoot! Lachen

Brnc

Re: [FOTO] Eerste foto's met nieuwe camera.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:02

Leuke foto's
Goed resultaat voor de eerste keer met nieuwe camera Haha!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:05

Foto 3 (twins) spreekt mij erg aan.
Ik vind dat soort 'dubbel' foto's zo mooi altijd

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:06

ik ben niet echt een foto-expert (helemaal niet is zelfs beter gezegt) maar ik denk dat 't mooier was geweest als je op foto 3 ook die 2e bloem scherp er op had gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:07

Bedankt voor jullie reactie!

Dat heb ik bewust niet gedaan Maartje, omdat het dan leek alsof de bloemen 'door/ over elkaar' stonden. Lachen

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:02

Hee die camera heb ik ook net nieuw!
Ziet er al goed uit Lachen

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:44

ach moet het konijntje huilen! Ach gut
foto 1 vind ik geweldig! helemaal super
4 en 5 vind ik wat meer standaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:11

Thanks!

Is er nog iemand die commentaar per foto kan geven?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:27

Commentaar per foto:

Foto 1: Waarom heet deze foto sadness? Ik zie hier geen sadness in, eerlijk gezegd. Ik zie een te donkere foto van een konijntje. Jammer van het dichtgelopen zwart.
Foto 2: Imo geen interessant onderwerp en geen hele interessante compositie. Voor mijn gevoel ligt de scherpstelling op het randje van het schaaltje, was dit de bedoeling?
Foto 3: Vind de kleurtjes niet helemaal lekker. Jammer van de overbelichte bloempjes. Hij lijkt wat ruizig, wat was je iso?
Foto 4: Nette foto, netjes belicht. Scherpstelling lijkt net boven het neusje te liggen, ipv de oogjes. Beetje krap aan de bovenkant, had liever iets meer ruimte willen zien.
Foto 5: Kleuren lijken niet helemaal natuurgetrouw? Kleuren verzadigd? Had deze liever in close-up willen zien met een wat kleinere scherptediepte.
Foto 6: Netjes. Goed belicht, leuke compositie ervan gemaakt.
Foto 7: Ook netjes. Wederom goed belicht en wel lekker close-upje van Sheila haar koppie.

Probeer veel te werken met verschillende diafragma-waarden en sluitertijden. Probeer lekker te spelen met composities, niet alles hoef centraal in het midden, probeer uit verschillende hoeken foto's te maken.
Persoonlijk vind ik plantjes in close-up fijner wegkijken, je zit meer details van het plantje zelf en je krijgt een fijnere scherptediepte waardoor je aandacht nog meer naar het plantje wordt getrokken.

Ben benieuwd hoe je 55-200 lens gaat bevallen! Heel veel plezier nog met je cameraatje! Lekker oefenen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:36

Sadness: Hij heeft al heel lang een traantje bij z'n oog en wilde daarmee iets doen. ZW-foto gemaakt op een moment dat hij een beetje zat te 'staren' voor een zieliger effect.

Bij 3 was de ISO 400.. Scherpstelling bij het potje was bedoeld op het potje, maar niet helemaal lekker gelukt.

Zijn nergens bewerkt, zo ook 5 niet.

Thanks voor je tips!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:44

Je hebt helemaal niets bewerkt dus? Dit is allemaal origineel?
Vind het vrij ruizig voor die camera op iso 400.

Foto 1 vind ik te donker, en dat traantje straalt voor mij niet echt sadness uit, eigenlijk. Lachen

Hoop dat je er wat aan hebt. Gewoon lekker blijven oefenen, kan best leuke dingetjes met het lensje doen. Ben erg benieuwd naar je volgende foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:49

Heb van andere mensen andere reacties gehad op die 1e foto. Heb hem gewoon zonder titel en commentaar laten zien, en een aantal zagen wel meteen de bedoeling. Misschien is dat persoonlijk. Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:50

Dat denk ik. Misschien vind ik het ook niet helemaal de juiste 'benaming'. Ik denk dan meer aan modelfotografie eigenlijk. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:51

Ja okee, daar kan ik in komen. Ja *LOL*