[TEK] Show and Shine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi21

[TEK] Show and Shine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 09:09

Ik geloof dat het al even geleden is dat ik een topic op UK heb geopend. Het tekenen is er met de laatste loodjes van het collegejaar even flink bij ingeschoten!
Deze tekening ligt al wat langer maar heb ik nog niet eerder online kunnen zetten, hopelijk kan ik met *eindelijk* vakantie wel spoedig een volgend werk waaraan ik bezig ben, laten zien Lachen !

Show and shine (met dank aan Lontje voor de titel Kusje ) is gemaakt voor het arabianhorseweekend dat oa werd georganiseerd door bokker Paroeska:
http://www.arabianhorseweekend.nl/
Mijn tekening is voor deze gelegenheid afgedrukt op een bordje (waarvan later een foto) welke als prijs diende voor de reservekampioenen Lachen .
Ik ben zelf aanwezig geweest op het arabianhorseweekend en heb daar ontzettend genoten van de geweldig mooie show die met liefde voor de paarden georganiseerd was Ja ! Graag wil ik Annelieke en Pieter Stoop nogmaals bedanken voor het mogelijk maken dat ik op de show aanwezig kon zijn Lachen !

Show and Shine, gemaakt met pastelkrijt, pastelpotloden en kleurpotloden voor het borsttuig op A4formaat:

Afbeelding

Tips; altijd stikke welkom! Ja

Kimmes

Re: [TEK] Show and Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:07

Hij is echt prachtig Naoom. Als ik aan een showarabier denk, denk ik hieraan. Lekker overdreven, zoals het hoort.
Hij glanst je tegemoet. Het kleurgebruik is zoals altijd weer top.
Het showtuig maakt het helemaal af.
Een klein puntje: de manen hadden misschien wat hariger gemogen en minder plukkerig.

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:08

Hé Naomi, bofkont, dat jij deze opdracht hebt gekregen!
paroeska had het mij ook gevraagd... Haha!
Mooi uitgevoerd, mijn complimenten!
Vooral mooi dat je het uiterlijk van de Arabier nog een stukje overdreven hebt!
Het is overduidelijk dat het hier om het Arabische Paard gaat!
Gaaf hoor!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:24

Naooms! Wow! Ontzettend prachtig, super, wauw, machtig, stoer en bovenal mooooi!
Ziet er geweldig uit. De blik en je kleurgebruik. Het heeft echt een arabisch uiterlijk gekregen.

En tja, nu je weer op weg bent, willen we / wil ik, uiteraard meeer! Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:27

Ik was gevraagd maar ik heb het doorverwezen aangezien het om een schildering ging en dat kan ik niet Clown

Ik vind hem erg mooi al heb ik wel mooiere van je gezien Ja
De kleuren enzo vind ik prachtig maar het oog en de plooi in de lip maken me aan het twijfelen,... ik zie er iets aan Lachen

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:48

Het is ook niet 100% realistisch, maar dat is er juist zo leuk aan vind ik!
Beetje karikaturaal!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:51

Dank jullie wel Ja !

Een te sterk realisme is inderdaad mijn streven niet (ghi Knoesje heeft me helemaal door! Lachen ) en het was ook mijn opzet om de arabier in "volle glorie" te tonen. Op shows komen ze altijd zo glanzend opgemaakt (is dat het juiste woord?) en opgetuigt, helemaal tot in de uiterste puntjes op chique, op en top op hun mooist gepresenteerd, dat heb ik geprobeerd neer te zetten Lachen .
Maar ik snap wel dat Cyn zegt dat het zo wat sterk oogt en daarmee een tikje te onrealistisch Ja .

Mo: van die manen klopt, ik zie eigenlijk nu pas dat ze wat strengerig zijn! Lachen

Esmee: hihi ik ben hard aan het werk om een lopend project af te krijgen, hopelijk kan ik snel wat meer laten zien Haha! !

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:58

Ik moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van de overdreven details.
Ik vind hem wel heel gaaf, hij straalt veel kracht uit, maar de stijl ligt mij helaas niet zo.
Maar technisch is hij wel heel goed in elkaar gezet! Ja

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:59

Ik vind dat je met deze pastel echt hebt laten zien dat je niet alleen fotorealistisch kunt natekenen maar je ook kunt inleven in het onderwerp en het evenement waar de tekening voor bedoeld is. De uitstraling is ook echt wat ik zou verwachten op zo'n arabieren-evenement: bling bling, en ietwat over the top Pling

Hartstikke leuk dat jij deze opdracht gekregen hebt, ik denk dat ze er de juiste persoon voor gekozen hebben gezien jouw liefde voor arabiertjes Haha!

En ik ben nog steeds ontzettend benieuwd naar een foto van zo'n bordje, volgens mij moet dat er geweldig uit zien Ja !!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:19

ah, deze is erg stoer....mooie warme kleuren... wat een mooi gedetailleerd tuig ook!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:24

wauwie Wow! hij glanst gewoon van het papier af! Ik vind ook dat je zeker in je opzet geslaagd bent om zo'n echte show-arabier neer te zetten. Het enige wat mij ook opviel zijn de manen en staart, wat Kimmes zegt, dat ze wat hariger gemogen hadden. Maar verder vind ik m echt top!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:33

Remy schreef:
Ik vind dat je met deze pastel echt hebt laten zien dat je niet alleen fotorealistisch kunt natekenen maar je ook kunt inleven in het onderwerp en het evenement waar de tekening voor bedoeld is. De uitstraling is ook echt wat ik zou verwachten op zo'n arabieren-evenement: bling bling, en ietwat over the top Pling

Hartstikke leuk dat jij deze opdracht gekregen hebt, ik denk dat ze er de juiste persoon voor gekozen hebben gezien jouw liefde voor arabiertjes Haha!

En ik ben nog steeds ontzettend benieuwd naar een foto van zo'n bordje, volgens mij moet dat er geweldig uit zien Ja !!

Weinig origineel van mij maar ik hoop dat ik me voor deze keer volledig bij bovenstaande mag aansluiten. Wat Remy geschreven heeft is precies wat ik bedoel
OK dan!

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:32

Wij zijn nu de trotse eigenaars van dit prachtige schilderij wat al in de woonkamer hangt Kwijl In het echt is hij nog véél mooier dan op de foto! De glitters die erin verwerkt zijn, zijn echt geweldig! Verder is het een op en top arabier wat het belangrijkste was, en alles is in de details prachtig gemaakt. Ook de manen vinden wij precies goed, aangezien gemiddeld arabier geen 'harige' volle bos hoeft te hebben Knipoog Nog een leuk detail, er is geen voorbeeld foto gebruikt, Naomi heeft dit helemaal zelf bedacht! Hier een foto van het bordje:

Afbeelding

Naomi, nogmaals heel erg bedankt voor je medewerking en zeer prettige samenwerking! We vonden het heel leuk dat je er op de dag zelf ook bij was! Pling

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:23

Wauwie Wow! Wow! Wow! Wow! Wow!
Jij hebt goed begrepen hoe je een arabier zijn karakter eruit kunt laten knallen en daarbij het realistische los kunt laten.
Echt super, terecht dat ze jou hiervoor gekozen hebben.
Geweldige stijl en ik denk dat ze zich geen mooier bordje als dit hadden kunnen wensen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:25

Prachtig gedaan! Ik vind dat je een hele mooie stijl hebt.
Ik vind het bordje ook echt heel mooi. Ben trouwens erg benieuwd waar je dat kunt doen, een tekening laten afdrukken op een bordje en hoe dat in z'n werk gaat. Kan iemand dit vertellen, Paroeska?

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:21

Deze bordjes worden door Angela van Duyvenbode gemaakt. Ik weet niet of ze op bokt zit maar ik kan evt. wel haar email adres geven bij interesse.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:02

Ik stuur je even een pm!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:36

Moeilijk, moeilijk...
Ik hou wel van de vrijheid die je je hier hebt gepermitteerd, Naomi. Het overdrevene past ook. Zit toch even te denken of ik hem niet wat tussen realisme en meer expressieve in vind zitten en ik net de uitstraling/sierlijkheid mis die ik in het portret van je draak wel terugzag. Fijn om te zien dat de opdracht uiteindelijk toch nog binnen bokt is gebleven. Haha!

Vind het uiteindelijke bordje ook erg passend.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 10:34

Dank jullie wel! Ja

Annelieke; bedankt voor het plaatsen van het bordje! Lachen

Wat een wisselende reacties, wel interessant om te lezen dat dit het voor de een wel doet en voor de ander juist minder Lachen !
Ik heb nog wat meer ideeën voor enkele (arabieren) schetsen die ik later (eerst mijn opdrachten afronden) nog wil uitwerken en waarbij ik nieuwe dingetjes wil uitproberen. Eens zien of ik de mix van realisme en expressie die Jorieke noemt, kan combineren met net wat meer uitstraling Lachen .

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:04

Super Naoom OK dan!
Zoals we van jou gewend zijn Haha!
Deze heb je keurig gemaakt! Vind het ook heel knap dat je em uit je hoofd hebt gemaakt!

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:59

Uit je hoofd? Wauw, Erg knap idd.
Ik vind het een hele leuke tekening, met mooi kleurgebruik!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:25

Oh, hij is wel erg gaaf op dat bordje zeg Ja

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:19

Dank jullie wel Beebs, Rindje en Mo! Lachen