[FOTO]En nu voor iets compleet anders!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]En nu voor iets compleet anders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:45

Jullie wilden toch een ander soort foto van mij? Die krijgen jullie dan ook! Flink in de weer geweest voor compleet andere foto's dan dat jullie van mij gewend zijn. Kijken hoe jullie ze vinden! Haha! Haha!

(en anders geef ik het maar op...)

Ik heb nu eens uit een totaal andere hoek gewerkt en twee dingen goed gebruikt: én de zelfontspanner (o wat een lol!) én de supermacrofunctie (moest er zelfs bij gaan LIGGEN!)

ME PAARDEKNUF!
Afbeelding
Afbeelding

Mijn paardenknuf als 'model' gebruikt!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 03-07-08 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Bluem

Re: [FOTO]En nu voor iets compleet anders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:54

Mm.. Alles na de 2 eerste foto's vind ik niet echt geslaagd. Met welke instellingen fotografeer je? Foto 7 is gewoon helemaal onscherp.
Bv. de 2 laatste foto's zou ik er meer op gelet hebben dat de achtergrond volledig blauw was óf wit, nu heb je beide en qua compositie werkt het hier niet echt. Daar kan je dus wat meer aandacht aan geven. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:57

Bluem schreef:
Mm.. Alles na de 2 eerste foto's vind ik niet echt geslaagd. Met welke instellingen fotografeer je? Foto 7 is gewoon helemaal onscherp.
Bv. de 2 laatste foto's zou ik er meer op gelet hebben dat de achtergrond volledig blauw was óf wit, nu heb je beide en qua compositie werkt het hier niet echt. Daar kan je dus wat meer aandacht aan geven. Lachen

Aha, dus ik had een wit stuk papier als achtergrond moeten gebruiken? Ik dacht dat 2 kleuren wel lekker bont zou zijn...

EDIT: de rest van de foto's zijn weer weg! Ook mij bevielen ze niet zo denderend (bokkers, jullie missen niks hoor! De rest was toch troep!) Haha! Hihi!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:01

Je had best nog wat andere reacties kunnen afwachten ivm handige tips voor de volgende keer. Hoef je niet meteen te deleten, toch?

Ik vond persoonlijk dat het wat vloekte met het onderwerp van de foto, die 2 (vrij felle) kleuren op de achtergrond.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:02

Bluem schreef:
Je had best nog wat andere reacties kunnen afwachten ivm handige tips voor de volgende keer. Hoef je niet meteen te deleten, toch?

Ik vond persoonlijk dat het wat vloekte met het onderwerp van de foto, die 2 (vrij felle) kleuren op de achtergrond.

Ik wou nu maar eens GOEIE foto's doen, en niet zoals de laatste paar keren!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:05

Van de minder goede leer je het meest. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:09

de eerste vind ik niet zo. Je shcerpstelpunt ligt op de neus i.p.v. het oog. Oog had ik denk ik mooier gevonden. de 2e is wel mooi scherp, maar wat zit er voor het paards neus. Stoort een beetje.

Overigens moet je niet zoveel waarde hechten aan wat anderen van je foto´s vinden en moet je op UK niet te veel foto´s van 1 onderwerp plaatsen. Je moet echt de foto´s die jij goed vind plaatsen en de matigjes lekker weglaten Knipoog . Heeft iemand negatieve commentaar waar jij het niet mee eens bent, dan leg je dat naast je neer en je doet wel gewoon wat met het commentaar waar je wat aan hebt. Merk namelijk over het algemeen in je topics dat je je heel erg aantrekt van andermans commentaar. Moet je niet doen hoor. Je wilt graag tips, maar soms ben je het niet met iemand eens, wat logisch is want iedereen heeft een andere kijk op een foto. Dus de ene tip neem je mee en de ander daar doe je niets mee. Goed voorbeeld is mijn lelie topic. Veel vinden de 2e niet mooi, nou ik vind het wel wat hebben Haha! dus met de tips van 1 doe ik wat en met het commentaar op 2 niets. Snapje?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:16

verography schreef:
de 2e is wel mooi scherp, maar wat zit er voor het paards neus. Stoort een beetje.
Stofje!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:41

nee ik bedoel dat grote wit met bruine ding Haha! hihi.

de gelinkte foto's vind ik niet helemaal geslaagd behalve deze: http://i202.photobucket.com/albums/aa43 ... 1215094090

die druppels vind ik zeker gaaf met dat regeboog effect. Misschien kan het rechthoekig uitsnijdne als een panorama, zodat je alleen de bovenste druppels krijgt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:45

Afbeelding Zo dus!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:06

Het spijt me zeer, maar ik vind het vrij irritant dat je de foto's meteen verwijdert na één negatieve reactie. Probeer eerst met een goede zelfreflectie te bedenken of je het waard vind om ze te plaatsen of niet. Als de reacties daarna negatief zijn kun je daar heel veel van leren. Als je zelf al zegt dat je ze niet denderend vindt, dan hoef je ze ook niet te plaatsen lijkt me.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:12

Sorry maar ik vind je foto's niiet bijzonder, de eerste foto is niet op het juiste punt scherp gesteld en bij de 2e foto lijd de achtergrond teveel af, probeer dat de volgende keer anders te doen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:47

in je andere topic(s) ookal commentaar gegeven. Die foto met de cd is mooi ja. (jammer dat laatst net een andere bokker precies hetzelfde heeft gedaan, en dit heel standaard is..) Verder vind ik je post irritant (worden) Dat je zovaak hier wat plaats, en als het niet goed is ''stop je er maar mee'' Ga vooral DOOR! Blijf experimenteren, plaats alleen niet ALLES op bokt:) Wees kritischer op jezelf, vraag mensen in je omgeving om hulp, ga op cursus.. Maar zet niet elk werkje op bokt in de hoop om positief antwoord te krijgen, en als je dat niet krijgt, zeg dan NOOOOIT dat je ermee wilt stoppen! Je gaat toch niet stoppen met kunst omdat bokt het niet goed genoeg vind? Zowiso begrijp ik niet dat je de goedkeurig van bokt nodig hebt bij elk werk wat je hebt gemaakt:) Ik denk dat je hier niet vrolijker van word, dus als ik jou was zou ik je werk op bokt beperken tot het allermooiste wat je hebt gemaakt, en waar je TOTAAL achter staat, en wat niet meer kapot kan..maar miss nog wel iets beter kan:)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:03

Volgens mij is UK gewoon voor de professionals onder ons en niet echt voor de beginnende fotograaf net zoals ik, of heb ik dat mis? (het is maar een vraag hoor)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:06

Denk dat hier niet veel echte professionals zitten hoor. Maar er wordt wel een beetje kwaliteit verwacht van de foto zelf, dus dat er toch wat scherpte in een foto zit, geen of onopvallend weinig ruis enz. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:11

Bluem schreef:
Denk dat hier niet veel echte professionals zitten hoor. Maar er wordt wel een beetje kwaliteit verwacht van de foto zelf, dus dat er toch wat scherpte in een foto zit, geen of onopvallend weinig ruis enz. Lachen

OK, ik dénk dat ik as zaterdag maar weer even mijn spetterpas eruit haal om naar Dolfinarium te gaan en daar weer een paar goeie foto's te nemen..... denk dat ik die dan maar weer op BB plaats, toch?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:12

kun je doen! en als ze daar goed reageren op bijv een paar fotos daaruit, plaats je die hier:D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:19

HorseyDude schreef:
Volgens mij is UK gewoon voor de professionals onder ons en niet echt voor de beginnende fotograaf net zoals ik, of heb ik dat mis? (het is maar een vraag hoor)

Wacht maar, als wij naar Blijdorp gaan, ga ik wat assertiviteit en zelfvertrouwen in je stoppen Nagelbijten / Gniffelen

Ik bedoelde met mijn post precies hetzelfde als wat pinuts zegt. Heb scheit aan andermans mening. Doe iets met de tips waar je iets mee kan, negatief of positief en vind je iets ongegrond, dan doe je er toch lekker niets mee. Wie is bokt, wie zijn de mense achter bokt? Je prijst mij telkens de lucht in en dan zie je de Lelie foto's en dan vind je ze slecht. Foto's die kwalitatief goed zijn, maar sommigen slecht vinden is smaak gebonden. Toen iedereen in mijn topic mijn foto's niet mooi vond, incl. jij ben ik toch ook voor mezelf op gaan komen. Heb ik me erbij neergelegd wat hun ervan vinden en heb ik toch eigenwijs gezegd dat ik ze wel wat vond hebben. En even later was iemand het met mij eens, die heeft toevallig dan dezelfde smaak.

Footgrafie is idd kunst, en je moet er maar net van houden. Niemand is perfect en ook pro's maken niet alleen maar mooie foto's. Nee, die laten alleen maar de mooiste zien i.p.v. alles. Kan eerlijk gezegd niet wachten tot blijdorp.

Wil je dan ook aanraden je geld nog even in je zak te houden tot volgende week en dat we dan de afspraak maken voor blijdorp. Het enige wat er bij jou namelijk ingestopt moet worden is kennis. Creativiteit heb je al Knipoog .

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:17

Verography; ik vind dat je in sommige opzichten gelijk hebt. Maar mag ik vragen waarom je foto's op UK plaatst als je toch "eigenwijs" bent, en zegt dat je alleen maar commentaar accepteerd van wat je wil horen en wat je aanstaat? Lachen Niets aanvallends mee bedoeld hoor! Gewoon nieuwsgierig.

Natuurlijk heeft niet iedereen gelijk, in je eigen opzicht - zo ook de mijne -, maar ik plaats foto's op UK omdat ik graag tips wil hebben voor hoe het een volgende keer beter kan of wat ik anders moet doen aan de betreffende foto('s).
En negatief commentaar is niet altijd pertinent fout. Soms hebben mensen gelijk ( in hun opzicht ), maar hee; daar is UK toch voor? Alleen maar "oh" en "ah" kun je halen in bijv. BB. Knipoog
Althans, zo zie ik het. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:38

Hiermee bedoel ik dat je best in jezelf mag geloven. Dus dat je best ´brutaal´ mag zijn. Het juiste woord ervoor kan ik niet vinden.

met het commentaar uitkiezen bedoel ik dat je niet alles van iedereen hoeft aan te nemen. Het commentaar bekijk ik altijd, dan kijk ik mijn foto´s terug en als ik inzie dat het commentaar gegrond is/goed is ofwel de poster gelijk heeft dan doe ik iets met het commentaar. Maar krijg ik commentaar die echt nergens op slaat, van iemand met totaal geen verstand van fotografie, dan doe ik daar niets mee.

Ofwel selectief leren Haha! . En je laatste, daar ben ik het mee eens. ik wil niet alleen maar ohh's of ahh's. Ik wil dat mensen nadenken over mijn foto's en daar hun kennis op los laten. Alleen ben ik het daar niet altijd mee eens. Zo heb ik laatst foto's van lelie's geplaatst die ik wel "iets" hebben vond. Eerst krijg ik alleen negatief commentaar (ofwel tips hoe het beter kan) waar ik zeker van geleerd heb, maar toch blijf ik eigenwijs door te zeggen dat ik persoonlijk de foto's wel iets hebben vind. Zo ga ik zeker wat met het commentaar doen, alleen vind ik de foto's wel goed. En even later komt iemand die hetzelfde als mij in de foto's ziet. Dat bedoel ik met eigenwijsheid, ofwel geloven in je eigen foto. Daarvoor zet je hem op UK omdat je er zelf in gelooft.

Post overigens zelf niet al te veel op UK omdat ik achter mijn werk wil staan die ik post. En tja, de een vind het mooi en de ander niet Lachen en dat is maar goed ook Haha!