[FOTO] Lelie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Lelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:04

Afbeelding

Afbeelding

SSDesign

Re: [FOTO] Lelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:47

Ik had zelf een veel kleiner diafragma genomen. Ik stoor me er heel erg aan dat bij foto 1 niet alle blaadjes super scherp zijn. Ook vind ik het jammer dat je hem door midden gehakt hebt.

Foto 2 vind ik helemaal niks. Lelie staat hier op de achtergrond, de aandacht word naar het blad toe getrokken. Ik stoor me weer aan de afsnijding van de bloem. Ook stoor ik me aan al het vuil Lachen

Ik heb beter van je gezien Knipoog!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:05

Sorry, maar ik ga helemaal met het commentaar van SS mee. Je hebt bij 1 een te klein diaframgagetal gekozen, waardoor slechts een beperkt deel scherp is. Daarnaast is de foto veel te druk.
Bij foto 2 ligt de nadruk voornamelijk op het blad en niet op de lelie ( wat volgens mij bedoelt was). Je hebt wel wat diepte gecreeerd hierdoor, maar dan was het misschien mooier geweest als de lelie scherp was geweest ipv. het blad.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:08

Ik ben het ook eens met SSdesign en JW. Kleur van de lely vind ik wel mooi.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:45

grappig dat je het met beide eens bent capopjekop. Aangezien de één zeg dat ik een kleiner diafragama getal had moeten hebben en de ander weer zegt dat ik een groter diafragma getal had moeten hebben.

Dus even de vraag, wat is het nu Knipoog ? Kleiner of groter, verder bedankt voor de commentaar.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:58

Er is een groot verschil tussen diafragma en diafragmagetal Lachen

Daarnaast staat er ook je hebt een te klein getal gekozen Lachen

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:58

Ik heb het over diafragmagetal en SS of een kleiner diafragma Knipoog
Even goed lezen wat er staat.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:11

Oeps sorry, mijn fout XD ofwel mijn diafragma moet gewoon kleiner dus het getal groter Knipoog . Tja dat heb je he, soms lees je over iets heen. Sorry capopjekopje. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:14

Heb je in het water gestaan ofzo???? Tja, en ik dacht nog wel dat ik degene was met slechte foto's... zo zie je maar weer, zelfs het beste paard struikelt weleens.

You can do better than that!

(wel frisse kleuren hoor!)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:16

Een klein diafragma heeft een hoog getal en andersom een hoog diafragma heeft laag getal. ( hoe lager je getal hoe meer je onderwerp er dus uitspringt en de omgeving des te vager.)
Beide foto's vind in niet echt iets hebben. Ze hebben niet datgene wat je interesse vast houdt. De compositie draagt daar wel een steentje aan bij.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:33

HorseyDude schreef:
Heb je in het water gestaan ofzo???? Tja, en ik dacht nog wel dat ik degene was met slechte foto's... zo zie je maar weer, zelfs het beste paard struikelt weleens.

You can do better than that!

(wel frisse kleuren hoor!)

Haha, ik zou toch dat ook ik welleens slechte foto's maak. Ben echt niet perfect. Overigens vind ik bovenstaande niet slecht. Matig misschien en zeker geen goed, maar ook niet slecht. Overigens vind ik persoonlijk nummer 2 wel wat hebben, maar ik zal zeker de volgende keer op mijn diafragma letten Knipoog .

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:51

Ik vind foto twee wel wat hebben Ja ik vind de compositie weer eens wat anders! Weer eens wat nieuws en creatiefs! Het roze van de lelie springt er ook mooi uit, juist omdat de omgeving groter is dan het onderwerp zelf en het ook wat grauwer van kleur is.
Het enige waar ik me wel aan stoor is het vuil op het blad, na de lelie zelf, trekt dit erg mijn aandacht.
Wel ga ik met de andere mee, ik heb beter van jou gezien! Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:56

Oke dank je. Ja de uitsnedes vond ik ook wel goed. Niet in het midden, maar door het midden Nagelbijten / Gniffelen . Tja viezigheid, hier kon ik helaas weinig aan doen. Het blaadje lag al buiten mijn bereik en moest de camera net aan het oppervlak houden om dus het erechte te krijgen. Zeker bedankt voor je commentaar.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:46

Ik vind ze zeker niet slecht hoor!
De tweede spreekt me meer aan, ik zou zelf alleen iets minder blad en iets meer lelie in beeld hebben geplaatst. Hij mocht van mij ook nog wel wat lichter, en dan lekker contrast erin, waardoor het een mooi strak plaatje wordt.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:11

ik snap wat je bedoelt, zal het zaterdag even bijwerken en dan kijken hoe die word.