[TEK] Fries acryl rode achtegrond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rindje

[TEK] Fries acryl rode achtegrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 12:58

Een jaar geleden was ik begonnen met een thema Friezen met gekleurde achtergronden.
Aangezien ik toen een friese hengst had, (in april helaas in moeten laten slapen Huilen ) en dit ras ook wilde schilderen. Ik begon met een blauwe en een rode... was ook aan een groene begonnen maar die wil maar niet lukken.
Hier alvast de rode:

Afbeelding
Afbeelding

Rindje

Re: [TEK] Fries acryl rode achtegrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 13:00

Ik zie net dat ik bij topic [TEK] heb neergezet maar moet natuurlijk [SCH] zijn Geld, geld! sorry!
Het is acryl op doek.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:49

Het is op UK niet de bedoeling meer dan 1 topic per dag te openen. Ik zal dus even voor je TEMmen.

Hij heeft iets 'lekkers'. Een bepaalde uitstraling die het prettig maakt hiernaar te kijken.
Toch mis ik interactie met je achtergrond, zelfs al is het 'fantasie'. Er zitten nl alleen maar koele tinten in je paard, terwijl de achtergrond 1 bloedhete kleur is. Rood is een enorm agressieve kleur in schilderijen, enorm aanwezig. Zwart is een kleur die geen kleur is en daarom wordt vermeden door heel veel kunstenaars. Sowieso is het te adviseren voor beginnende kunstenaars om zwart te verbannen tot ze begrijpen wat zwart doet en hoe je zwart kunt nabootsen met echte kleuren.

De hint van blauw steekt lekker af tegen het rood, maar toch mis ik overgang. Nu is het een gigantische tegenstelling: hete achtergrond, ijskoud subject. Ik bedoel daarmee niet dat je paard leven mist, maar ik heb het nu puur over de kleuren.

Ik vind de voorlok wat raar (deels manen die over de oren zijn gewaaid?)

De blik in zijn ogen is heel krachtig. Zou de set zeker eens naast elkaar willen zien. Ja

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:54

echt heel erg mooi! Ik zou hem zo ophangen aan de muur als ik een fries had, ik zoek nu eerder een schilderij van mijn eigen paard die ook nog een beetje te betalen is :S

Ik zie ze niet zo vaak met zo'n mooie blik in de ogen voorbij komen in een schilderij.

ik vind de rode achtergrond weer erg mooi, juist omdat je dat zo weinig ziet.

alleen de nek vind ik uit verhouding met het hoofd. de onderkant is net iets te breed vergeleken met zijn redelijk smalle hoofd.

verder erg mooi!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:57

Neem de regels van UK even door. Je mag maar 1 topic per dag openen. Ook had je er voor kunnen kiezen meerdere afbeeldingen in 1 topic te plaatsen.

Hier een slotje.
Andere topic; [UK] [TEK] Quarter pastelkrijt