Voor de Vereniging Vrienden van de Schaapskudde heb ik al een paar keer een tekening gemaakt van de schaapskooi hier in de buurt.
[CB] [tek] Eindelijk af.. Schapenproject :D
[UK] [TEK] Schaapskooi project II
Ik wilde nu wel eens zelf iets met de kooi doen, anders dan natekenen. Want na drie keer in grafiet gaat het bijna vervelen. Vandaar dus dit schilderijtje, a la Beatrix Potter.

Het is geloof ik mijn eerste echte aquarel. Het is dus nog echt uitvogelen hoe ermee te werken. Over de bakstenen ben ik erg tevreden, ze hebben allemaal een andere kleurtje en tint. De bomen gingen daarentegen van kwaad tot erger.
Ik moet echt nog meer proberen om te schilderen in plaats van te 'tekenen met verf'. Ik wil nog teveel priegelen met steepjes en lijntjes. Het perspectief is niet helemaal lekker (en dat wordt nog iets versterkt vanwege de wat schuine foto), ik had dus iets meer tijd aan de schets moeten besteden. Maar daar had ik het geduld even niet voor, ik wilde gewoon aan het schilderen slaan.

Formaat is 24 x 32 cm, de foto's zijn een tikje donker de kleuren zijn iets minder knallend in het echt

Oma zelf. De vachtstructuur vind ik goed gelukt, de armen.... minder.
Ik zie nu trouwens dat de breinaalden nog in de verf moeten, dat is nog potlood.
En nog een detailfoto van de ramen en bloembakken.
Alleen had ik het mooier gevonden als de bomen blaadjes hadden.